• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe ruit. Na 3 weken een blauwe waas!

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
6.127
193
28
Zwolle
Hallo allemaal!

Ongeveer 3 weken geleden is mijn voorruit vervangen ivb een scheur.
Het zag er toen nog lekker helder uit. Maar vandaag zag ik één grote blauwe waas! Ik rook niet in de auto...
Ik heb alleen de buitenkant van de ruit behandeld met collinite 845. En er verder nog niks aan gedaan.
Waarmee krijg ik de ruit weer kraakhelder? Ik heb laatst een keer Megs gehad. Maar dat vond ik niet zo perfect als een aantal jaren terug.
Iemand tips?

Groet,
Jora

blauw is normaal, hebben we ook vaak in de showroom als auto's er langere tijd staan. gebeurd zeer weinig maar toch.
wij doen met wat ruitenreiniger van ****** de ramen schoonmaken en het is weg.
zo gebeurt het ook altijd in de demo's.

Ok! Ga ik daar eens naar kijken! Jaren geleden vond ik de Meguiars beter dan nu. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

• Leuk
Reacties: Tim
Weet idd niet wat het voordeel is van die Collinite op je raam heeft? Kan je beter het Pro Vision - Glashelder Setje gebruiken. Heb het op mijn ruit laatst aangebracht en top spul :) En met dat van je wissers, het voordeel is dat je amper je wissers hoeft te gebruiken :-D

Ik heb gewoon alle ruiten meegenomen. Zo zijn ze mooi waterafstotend en het water loopt er zo af. Ik heb geen last van de ruitenwissers. Alleen een blauwe waas aan de binnenzeidem Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

jora;n421058 zei:
Ik heb gewoon alle ruiten meegenomen. Zo zijn ze mooi waterafstotend en het water loopt er zo af. Ik heb geen last van de ruitenwissers. Alleen een blauwe waas aan de binnenzeidem Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

En als je probeert met spiritus ofzo de ruit eerst helemaal te ontvetten en daarna met de ruitenreiniger aan de slag te gaan?

kevin2296;421061 zei:
En als je probeert met spiritus ofzo de ruit eerst helemaal te ontvetten en daarna met de ruitenreiniger aan de slag te gaan?
Spiritus. Is dat wel verstandig? Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

jora;n421076 zei:
Spiritus. Is dat wel verstandig? Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Als mijn ruit helemaal onder het vet zit of erge vuiligheid doe ik een beetje op een watje en poets ik alles weg. Hierna pak ik een glas Cleaner en maak ik het daar nogmaals mee schoon.