• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe set up-soundproof box-detail trolley

Carl39

Detailing trainee
25 jul 2024
6
25
Hallootjes medepoetsers

Ik merkte dat ik toch wat basisfoutjes maakte, denkend aan het proces voor en na het wassen alles klaar zetten geen zin om het correct op te ruimen, ruimte tekort, kabels door elkaar, teveel producten gebruiken sprayflessen die omvallen, ik wil overgaan op een vast basissysteem wat overzichtelijk efficient en binnen handbereik is.
Tevens gaf mijn buurman aan last te hebben van het geluid van mijn hogedrukreiniger buiten( bijzondere tijden waar wij in leven maar goed)

Wat zijn mijn projecten geweest?

Ik heb een soundproofbox gemaakt in mijn kelder waar de hogedruk in staat vaste plek, 4cm MDF +watervast dempingmateriaal 5 cm isolatie + mdf box + isolerende materialen( box in box idee)
Tevens de kelder geluidwerend geïsoleerd, hogedrukslang verlengd met 7 meter. alles is getest lekvrij ( hogedrukreiniger is watergekoeld) geluid is bijna niet hoorbaar in de hal.
Ruimte vrij gemaakt in de hal 5 meter wandplanken geplaatst per categorie, mocht ik de switch maken naar polijsten- interieur cleaning zodat alles overgezet kan worden op de trolley, droogruimte voor de doeken/washpads

Detail trolley samengesteld, gebruiksklaar aanpassingen gedaan

Informatie gezocht met Carclean en flink ingekocht zodat ik wel ben voorzien voor aankomend jaar met producten exterieur.

Wat is er nieuw?
Alles omgezet naar quick connect
10 washpads ( ik wil over gaan naar 1 emmer systeem)
Foam cannon + extra beker
2x 1 liter dispensers Foam-Shampoo
Short trigger gun
Carblower
Detailkwasten, poetsdoeken etc
Borstel voor wielkasten
Trolley + magnetische houders 6 flessen
Foam inlays alles correct vast en handbereik beugels magneethaken etc.
Foam-shampoo-sealers-sprays in bulk gekocht .

Het plan
foam-rinse-foam-handwas+ ( auto word af en toe in weekend mee gereden) meeste viezigheid komt van buiten stil staan.
washpads en doeken in de wasmachine + werken op kleurcodering.

Zoals het nu eruit ziet is mijn set up nu na een aantal minuten klaar bij de auto, auto is van de zomer voorzien van een coating.

Bijlagen

• 1000085628.webp
    1000085628.webp
    178,8 KB · Weergaven: 59
  • IMG_9077-Verbeterd-NR.webp
    IMG_9077-Verbeterd-NR.webp
    81,3 KB · Weergaven: 57
  • IMG_8559.webp
    IMG_8559.webp
    64,9 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Jij hebt extra meters gemaakt voor de buurman! Liever een goede buur dan een verre vriend... Of was het drempelverlagende eerder doorslaggevend?

Heb je al eens met een Rinseless wash gewerkt? Klinkt alsof dat nog een verfijning zou zijn voor je proces en nog beter voor de buurman aangezien het je nog een keer gebruik van de HD scheelt.

Ik wilde voor mijn gewone wasbeurten ook eenvoudiger werken en heb de oplossing gevonden in een Rinseless wash; één emmer staat nu altjjd klaar met de doeken en pads er in. In de basis is het nu: foamen, rinse, rinseless wash, drogen, klaar.