• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuwe speciefieke D/A producten van Meguiars

tee-dee-ie

Detailing addict
27 jul 2009
189
62
Ik kwam net op YouTube een filmpje tegen waarin twee nieuwe producten van Meguiars uit de detailerlijn worden voorgesteld. Als ik het goed begrijp moet een D/A met deze producten hetzelfde resultaat kunnen behalen als een rotary.

Wel een suf filmpje met een weinig enthousiast (misschien wel een beetje knullig) overkomende demonstrant. Wat mij ook vreemd overkomt is het feit dat de mensen van Meguiars vertellen dat de producten specifiek voor de D/A zijn en ik bijna aan het einde van het filmpje volgens mij toch een rotary voorbij zie komen.

Het filmpje is overigens wel van een "concurent" aan de andere kant van de wereld.

Groeten,
Erik

en heb je ook namen van die producten? of de productnummers? nu spreek je voor veel mensen in raadsels, je haalt een filmpje aan, maar kan het niet laten zien dus wij weten niet over wat dit gaat he ????? ;-)

Ik heb het filmpje vluchtig bekeken (zoals de meeste meg's filmpjes vind ik het nogal langdradig)

Van wat ik ervan gezien heb ik de volgende indrukken:

- de producten zijn SMAT-technologie (=niet-afbrekende schuurkorrel) zoals in M105,M205, Ultimate Compound, Paint Reconditioning Creme, SwirlX, ScratchX2.0

- het hele systeem doet mij denken aan de zgn Kevin Brown Methode waarvan de opzet is met de D/A evenveel correctie te bereiken als met de rotary. De pads lijken ontworpen naar deze techniek (waarbij je oa neerwaartse druk op de D/A uitoefend en zo de polijstpads samendrukt met als doel de beweging van de machine beter over te brengen op de lak....zoals ik het zie: samengedrukte pad=plattere pad,dus maken ze een pad die platter is zodat er geen abnormale druk hoeft op uitgeoefend te worden om hetzelfde te bereiken... ook bv het padpriming word in deze methode besproken en benadrukt) Naar wat ik las was diezelfde Kevin Brown trouwens betrokken bij het ontwikkelen en/of testen van deze pads...

Voor alle duidelijkheid dit zijn slechts mijn persoonlijke indrukken en ik kan er natuurlijk naast zitten...:weetniet

Edit: ik kan het filmpje wel gewoon zien hoor...?