• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Nanolex producten: Metal Polish

SlomeDuikelaar

Detailing guru
Tester of Bling
28 dec 2015
558
153
45
Den Haag - Zuid
Als tester of bling heb ik het genoegen om af en toe wat nieuw spul te mogen uitproberen.
De andere testers zullen hier ook hun bevindingen gaan posten.

Ditmaal test producten van Nanolex:

  • Metal Polish: Metaalpolijstmiddel voor handmatig of machinale verwerking. Laat een bescherming achter.
  • SiOne: Waterbasis All-in-One product voor handmatige of machinale verwerking.
  • SiSpray: Een gemakkelijke spraysealant.
  • Prewash Foam: Milde alkalische, hoogschuimende foam.
20200916_084050.jpg

Ieder product staat op verzoek in een afzonderlijk topic.

Metal Polish:

Het is een mooi zwart 100 ml flesje, maar heeft al last van indeuken. Hij is uitgerust met een goede doseertuit.
De witte wat stevige substantie doet denken aan een polish als de S3 van Scholl.

1. Periode van testen:
05-09-2020 tot 27-09-2020...

2. Omstandigheden:
Buiten op de oprit, tussen de 10 º en 20 º Celcius, bij bewolkt en zonnig weer.

3. Testobjecten:
Sierstukken van uitlaten en 'chroom' delen

20200924_110235.jpg 20200924_135522.jpg

4. Informatie vooraf:
Ik bezit A&M HDP van PBW, Meguiars Nxt en Mothers M&A polish als vergelijkingsmateriaal. De Mothers is daarvan de favoriet.

5.1 Reinigen:
De reinigingskracht heeft me verrast. Uitlaateinden zijn, met een goede erwt op een MF pad, vrij eenvoudig met wat spierkracht te reinigen.
Machinaal reinigen van een sierstuk met een cone is helemaal een peulenschil.
Aanslag op 'chromen' delen is ook simpel weg te wrijven.

20200924_134931.jpg 20200924_135113.jpg 20200924_135657.jpg

5.2 Bescherming:
De polish geeft het oppervlak een mooie bescherming. De stand tijd laat ik nog weten.
De beading heeft me verrast. Hieronder een sierstuk van een uitlaat.

20200924_135253.jpg


Wat me wel opviel bij de 'chromen' sierdelen is de vlekjes die het achterliet na een regenbui. Dit kan komen doordat het nog maar net afgenomen was.
Dit hou ik nog even in de gaten. Was overigens wel makkelijk weg te vegen.

20200924_142609.jpg

6. Conclusie:
Ik ben nog niet volledig uitgetest, maar ik vind het vooralsnog een topper. Dit komt door de reinigingskracht en de bonus van de bescherming.
Als ik door mijn Mothers heen ben, vind ik het een goede opvolger.

7. Vervolg:
Ik zal het topic komende tijd aanpassen en aanvullen
 
Laatst bewerkt:
Mooi product! Is dit zowel geschikt voor metaal áls kunststof met een chroom laagje? De meeste producten maken daar een duidelijk onderscheid in... Zou een mooie allrounder zijn dan, zeker als er ook nog eens beschermende bestanddelen in zitten!
 
Ik heb het dus gebruikt op het kunststof met chroom laag, hier werkte het supergoed op, maar had ik die vlekjes.
Zal het nog verder uittesten. Dit weekend gewerkt en van de week dagen vrij om het uit te proberen.