• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe spulletjes bestellen, zoiets?

SanguiniusNL

Detailing trainee
22 apr 2012
247
47
36
Willen graag nieuwe spulletjes gaan bestellen, en wij vroegen ons hier af of we hiermee een stap in de goede richting doen? :-b

Wishlist.webp

Verder hebben we tot dusver een Meguiar`s Paint Restoration Kit + Wash mitt + Water Magnet.

Advies is welkom!

(oh, sorry voor de wat kleine tekst :-" )

Een handpadje ( eigenlijk 2 ) voor het aanbrengen van de waxjes???

En als doek kan ik je de Monello Peluche Verde aanraden.Dit is een zeer fijne doek om mee te werken.En ook nog eens voordelig in een 3 pak te verkrijgen;)

En voor een droogdoek heb ikzelf de Delerium hier liggen en de Senze Aqau van Monello.Beide fijne doeken.Alleen nadeel van de Monello is ( vind ik ) is dat die wit is.

Monello Peluche Verde is zeker aan te raden!
Heb je al een goede velgenreiniger met velgenborstel? IronX gebruik je voor de hardnekkigste troep op je velgen, dus begin je met velgenreiniger. PBW Spray & Rinse is goed!

Ik heb begrepen dat apc goed werkt op velgen? Evt in combi met shampoo. Of begrijp ik dit verkeerd?

De APC kun je verdund goed gebruiken om vettigheid van velgen en banden te halen. Daarna lekker blijven wassen met shampoo en washmitt.

APC is goed om de banden schoon te krijgen, maar ik zou het niet gebruiken voor de velgen. Daar heb je een velgenreiniger voor.
Velgen kun je met shampoo en een washmitt bijhouden, maar ik zou dan eerst een velgenwax (PBW Wheelsealant!) aanbrengen

Mijn idee, voor de velgen, is op dit moment:
1x even met APC wassen
Dan Iron-X

En daarna lekker bij houden met shampoo.

Die velgenwax ben ik al héél lang naar op zoek, maar toch nog toe niemand gesproken die ook maar van het bestaan afwist..................
Dus als je tips voor me hebt? Heel graag! :jippie

Als je wielen erg vuil zijn dan de eerste keer met een Velgen reiniger ( byv de Poorboys Spray & Rinse ).Dan Iron-X voor de hardnekkigge plekken.In een velgenwax zetten ( byv de Poorboys Wheelsealant ).En dan gewoon bijhouden met een sopje.

Als wielen niet erg vuil zijn dan kan je ze ook schoonmaken met een APC verhouding.Vaak volstaat dat al voldoende om ze te reinigen.

Maar aangezien jullie toch binnenkort hier op de dam staan , kunnen we meteen hier ook naar kijken.Heb hier genoeg staan om ff te proberen;)

Zojuist besteld:

(2) 100980 Monello - Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator
(2) 100982 Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
(1) 101032 Poorboys World - Mega Plush Mitt Large
(2) 101166 Lake Country - Foam on a Stick
(1) 101243 Dodo Juice - Red Mist - Tropical protection detailer - 250ml
(1) 101696 Poorboys World - Super Sample Kit
(1) 101833 C.Pro C.Quartz - Iron.X Cleaner - 500ml
(1) 101936 Dodo Juice - Purple Haze wax panel pot - 30ml
(1) 101937 Dodo Juice - Rainforest Rub wax panel pot - 30ml
(1) 102088 Monello - Peluche Verde Trio

Laat dat pakje maar snel geleverd worden! :jippie

Dat is een mooie bestelling. Denk dat je er prima mee uit de voeten kunt. :-)^ In de loop van de tijd zou je nog kunnen zorgen voor meer mf doeken.

Carpro Reload voor de velgen ipv de wax werkt ook goed, handig en vlug een laagje sealant erop, iets minder werk dan bij wax die je nog moet laten curen.

@ opelmark: zelf gebruik ik geen velgenwax, maar als je regelmatig onderhoud (lees: wast) dan is een velgenreiniger niet (altijd) nodig.

Akkoord, regelmatig wassen met een sopje is voldoende maar dan moeten de velgen wel ooit eens gewaxt zijn me dunkt :ja

IbizaSigno zei:
Dat is een mooie bestelling. Denk dat je er prima mee uit de voeten kunt. :-)^ In de loop van de tijd zou je nog kunnen zorgen voor meer mf doeken.
We komen om in de microvezel doekjes :jippie

Dan wel niet allemaal dure 'merk' doekjes, maar we hebben een bak vol ervan. Voor kleine dingetjes prima! Rubbers enzo...

De bestelde lijst was op het moment ook even de top van het budget ;). Dus er komt nog wel eens wat bij natuurlijk! Maar we hebben nu in ieder geval genoeg om te proberen :).

Wat is trouwens het grote verschil tussen velgenwax en gewone wax? Ook mijn velgen zit lak op... En normale wax maakt de boel ook vet zodat vuil en remstof minder goed kan hechten. Naar mijn idee kan ik dat er dus ook gewoon opsmeren ;)

Stofke zei:
Akkoord, regelmatig wassen met een sopje is voldoende maar dan moeten de velgen wel ooit eens gewaxt zijn me dunkt :ja

Klopt, en zelfs met wheelwax erop blijft er nog wel eens wat achter na een sopje met poorboys super slick and sudds, ik wil niet weten wat voor ellende het is als ik er gene wheelwax op heb gedaan.

En wat betreft het curen, de wheelwax die ik heb die heeft maar een heel korte tijd nodig anders krijg ik het er niet eens meer vanaf.

mark