• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe stofzuiger gezocht voor veel gebruik

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik ben op zoek naar een stofzuiger die vrijwel elke avond gebruikt gaat worden om auto's uit te zuigen.

Wensen:
- ruime opvangbak voor stof etc
- liefst zonder stofzak
- eventueel met extra borsteltjes om in kieren te komen
- robuust

Ik kwam deze tegen en hij lijkt me wel wat (heeft wel een stofzak):
numatic-henry-and-hetty-in-the-top-10-vacuum-cleaners-in-uk-2.webp

Deze heeft geen stofzak en schijnt niet heel erg stevig te zijn:

Zijn er mensen die misschien wat anders hebben? Het apparaat moet lang meegaan is het belangrijkste.
Voor wat meer geld heb je een Numatic George en dat is ook meteen een extractor maar de extractorfunctie zal niet heel veel gebruikt worden. Bovendien moet je hem dan telkens ombouwen en de bedoeling is gewoon dat je hem kunt pakken en direct gebruiken. Daarom de voorkeur voor een goede stofzuiger en een extractor er los bij.

Paulus de Boskabouter zei:
Aquavac gebruik ik, zijn industrie stofzuigers. Hoge kwaliteit en goede zuigkracht.

Het toeval wil dat ik ook opzoek ben naar een stofzuiger met veel zuigkracht en vooral een lange slang, is dat ook het geval bij de Aquavac? Welk type heb jij?

Aquavac kende ik niet maar kan je krijgen bij bol.com zag ik na een google. Zonder stofzak is wel een pre hoor ik net. Dan heb je wel de goedkoopste uitvoering en ik weet niet of die goed is. Gezien het prijsverschil met Karcher of Numatic

Is dit dan niet handiger om een Hydro 7000 te nemen? Dat je meteen een extractor hebt. Geen idee wat de kwaliteit ervan is.

Neem aan dat ik geen link erna mag plaatsen dus als je de link wilt pm mij dan...

sanderdevliegere zei:
Het toeval wil dat ik ook opzoek ben naar een stofzuiger met veel zuigkracht en vooral een lange slang, is dat ook het geval bij de Aquavac? Welk type heb jij?

Type weet ik zo niet, zit op mijn werk. Zal vanavond wel even kijken. Heeft ook een natzuig functie. Kun je hem gebruiken als een soort extractor! Heeft een metalen body, lange slang van 3,5 meter. Heb hem gekregen van mijn vader destijds die hem kocht bij de groothandel.

Type weet ik zo niet, zit op mijn werk. Zal vanavond wel even kijken. Heeft ook een natzuig functie. Kun je hem gebruiken als een soort extractor! Heeft een metalen body, lange slang van 3,5 meter. Heb hem gekregen van mijn vader destijds die hem kocht bij de groothandel.

Dat zal hoogst waarschijnlijk de NTS20 zijn

Ik lees: "het liefst zonder stofzak"

Ik zou juist wel stofzakken adviseren aangezien het gewone filter die erin zit, niet voldoende is.

Wil je toch zonder stofzakken, dan adviseer ik een stofzuiger waar een hepa filter in kan.
In sommige werkomstandigheden is het zelfs verplicht, arbeidstechnisch gezien.

Ook kan ik je een stofzuiger afraden die een ronde ketel heeft als vorm. Het nadeel van deze ronde vorm is dat slechts 25% van het daadwerkelijke volume wordt gebruikt.

De motor van de machine neemt ruimt 75% van de ketelruimte in beslag. Zie onderstaande simpele tekening.

bc1c64c2.webp

In het geval van de Festool stofzuigers zitten alle onderdelen aan de bovenkant van de stofzuiger. Hierdoor kun je optimaal, bijna 99% van de ketelvolume gebruiken

c26-B00164TJEC-6.webp

Dit is de ketel van een Festool stofzuiger. Niets van het zuiggedeelte of de motor zit in de weg.
bottomhalf_inside01.webp

Zelfs de kleinste heeft een reservoir van 10 liter (tbv vloeistof opzuigen) of 7,5 liter (stof)

Ik zeg niet dat je een Festool moet kopen, maar het is wel het overwegen waard om te kijken naar een vergelijkbare machine qua bouw.

Bij ons op het werk(sloopwerken en asbestverwijdering) gebruiken we Starmix stofzuigers.
Deze worden zeer hufterig gebruikt en houden dit erg lang vol.
Zitten slangen bij van 5 meter.

Ook hebben wij Numatic stofzuigers (alleen voor het asbestverwijderen)

thuis (op de zaak) ook een starmix, robuuste machine die ook al een aardig tijdje meegaat.
Met klopfunctie, die de filters ook "leeg" klopt voor/tijdens het zuigen!!

Hier op het werk hebben wij zowel rode als blauwe Numatics. De blauwe (weet de naam niet) zijn nat/droogzuigers en worden door de heren monteurs zeer zwaar op de proef gesteld. Ze gaan jaren mee! Advies is om er een lange slang bij te nemen.

De toebehoren zijn ook van zeer goede kwaliteit en daar doe je jaren mee.

Succes!

Dat klinkt allemaal goed. Ik ga me er eens in verdiepen. De wens was idd zonder stofzak maar wil je een beetje schoon kunnen werken dan ontkomt je er niet aan.

De Festool CTL Midi is inderdaad een topper!!! Gebruik hem al 8 jaar!!!! Ik ben zelf installateur en ik heb hem standaard in mijn wagen. Ik gebruik hem heel erg veel om er een cv radiator mee af te tappen. En ook om de wagen er mee te doen.

Hier ook al vele jaren een Starmix, word gebruikt op de bouw en heeft heel wat te lijden.
Zit een slang bij van 5 meter en heeft een ketelinhoud van 25 liter.
Ook bij dit apparaat zit alles in de bovenkant.
Voor fijne stof word geadviseerd om er een stofzak in te doen.

En anders morgen bij de Lidl

Aquavac NTS30 heb ik, slang ook maar even opgemeten: dik 4 meter. Succes met het maken van een keuze!

Bedankt voor het opmeten! Heb inderdaad ook de aanbieding van Lidl gezien, maar vind hem teveel lijken op de nat-droog zuiger van Karcher waar ik totaal geen goeie ervaring mee heb, heel weinig zuigkracht. Die Aquavac ziet er daarintegen wel erg degelijk uit.