• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe trimrestorer... welke?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik heb mijn Poorboys Trimrestorer bijna op en wil graag iets nieuws proberen. Het product zelf bevalt goed hoor!
Nu zag ik de Dodo Juice Supernatural Gloss Trim Sealant Kit - 50ml, maar ik schrok me wild van de prijs. Een kwakje van dat spul kost al €26,99

Nu kan het wel zuinig in gebruik zijn, maar mij kennende fluts ik nog wel eens teveel op een doekje of applicator en dat is hier wel erg zonde.

Wat kunnen jullie aanraden?

https://forum.Carclean.com/cc_postst7478/Review-Dodo-Juice-Trim-Sealant-Kit-Update-1808.aspx

mss deze? zelf geen ervaring maar ziet er veelbelovend uit:rules

en mk-us u doeld op wat?
trimws worden uit zichzelf ook vaal en grijs, gewoon verbleken van de zon, daarom is een trim restorer ook goed niet enkel om polijstmiddel te verwijderen

Die geeft ie toch al aan ?
Daarbij meld ie dat ie teveel flutst en gezien de kostprijs te duur is.
Daarom gemeld dat ie netjes moet werken, niet wat betreft het tegenhouden van polijstmiddel ;)

Die van dodo heb ik inderdaad overwogen maar is niet voor mij weggelegd... trimrestorer is voor mij ook goed, maar probeer graag eens iets nieuws.

Hoeveel autos kan je er ongeveer mee doen dan? Ik neem aan dat het product diep in de aanbreng doek trekt (ik heb zon carclean sponsje) waar ik de restorer mee aanbreng. En merk dat het best wel opgezogen wordt. Je kan er wel lang mee werken, maar wat in het sponsje zit krijg je niet meer in het flesje.

Zit een speciaal doekje bij om het spul mee aan te brengen. Met 1 dipje kan je makkelijk een halve bumper stootlijst mee doen.

Nicknameless heeft laten zien wat ie heeft verbruikt ... 3x niks dus je kan er echt onwijs lang mee doen !
Alleen het doekje wordt snoeihard ( gebruikte gedeelte ), maar so what.
Als je de trims goed schoon hebt gekregen dan blijven ze veeeel langer mooi ( sealt echt goed )
Staat ook hier op de nominatie kan ik verklappen

Voor zover ik begrepen heb is dit een sealent. Dus eerst zouden je trims mooi schoon en zwart moeten zijn, waarna je de trim sealent opbrengt om een langdurige standtijd te waarborgen of vergis ik me nou?

Een sealant van kristalhars voor het herstellen, ophalen en beschermen van je kunststoffen trims en bumpers.
voor HERSTELLEN, OPHALEN en beschermen!
Dus als ik dat zo leest maakt het de trims ook weer mooi zwart!
+
dit zag je ook bij de test van Patrick!

Ík heb een poging gewaagd om de review van Patrick te bekijken, maar de foto's willen niet fatsoenlijk openen. :( Maar als dit product net zo werkt als PB's trim restorer (alleen dan met een veel langere standtijd) zou ik het alleen voor mijn eigen auto gebruiken.

Ik heb voor alle trims van de 206 slechts 25ml gebruikt, de helft van het flesje dus.

Ik zal morgen eens een update plaatsen hoe de trims er nu bij staan, maar neem van mij maar aan dat ze nog mooi zwart zijn. :ja

Ik heb geen moment spijt gehad van de aanschaf ervan. ;)

Het oordeel is dus dat het een goed product is. Ik vind het alleen te kostbaar om voor elke detail te gebruiken, tenzij het om mijn eigen Laguna gaat.

Voor andere detailklussen is het inderdaad een kostbaar goedje. Beter alleen op je eigen auto gebruiken, tenzij de klant er specifiek om vraagt én betaald ;)

nicknameless zei:
Ik heb voor alle trims van de 206 slechts 25ml gebruikt, de helft van het flesje dus.

Ik zal morgen eens een update plaatsen hoe de trims er nu bij staan, maar neem van mij maar aan dat ze nog mooi zwart zijn. :ja

Ik heb geen moment spijt gehad van de aanschaf ervan. ;)

1 flesje a 27 euro = 2 keer een kleine auto doen... en dan volgens het boekje kan je dus maximaal 2 jaar doen met dit flesjes op een kleine auto...!!!

met 1 fles Poorboys world trim restorer kan je tig keer je auto doen! en deze is ook nog 10 euro goedkoper!
Enige is dat je het vaker moet aanbrengen!

Weet wel welke ik kies ;) de zuinigere en goedkopere trim restorer met overigens nog een heerlijk geurtje:lol

Als je een gewoon alternatief zoekt neem dan de Valet Pro protectant.
Product zonder capsones, doet gewoon zijn werk.
Zuinig in gebruik, wel goed inwerken van waterachtig naar wat dikker.
Geeft glans of, als je het verdund, een wat mattere afwerking.

Hans

Dat product heb ik ook in overweging genomen. Je kan het verdunnen lees ik? De PB trimrestorer houd ongeveer een maand geloof ik. Als je het verdund is het dan niet zo dat het minder lang blijft ziten?