• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuwe wagen goed beschermen

fromalk

Detailing rookie
7 feb 2012
4
0
All,

Binnen een 2-tal weken ontvangen we onze nieuwe wagen, een ford focus wagon titanium in lunar sky. Zoals op de foto te zien is, zal deze uitgerust zijn met een bruin/grijze kleur, chrome en alu elementen evenals zwarte plastiek onderaan de wagen.

Hoewel ik vroeger mijn wagens detailde is dit een beetje gestopt owv het te hoge aantal kilometers om hem continue proper te houden. Ik heb dan ook een hele hoop producten uit het gamma van poor boys, maguier, iron-x, foam, … enz allemaal nog staan. Deze wagen zal echter een stuk minder kilometers zien daar mijn vriendin er 5/7 gebruik van zal maken. Gedurende die 5 dagen staat de wagen wel voortdurend onder den- en berkenbomen waardoor er eveneens redelijk wat vogeluitwerpselen op terecht komen.

Mijn vraag is daarom meerdelig:
- welk stappenplan en producten raden jullie aan om de wagen als nieuw meteen goed in de bescherming & glans te zetten.
- welke extra stappen raden jullie aan om de wagen verder te beschermen tegen hars en vogel… .
- is het noodzakelijk om de nieuwe wagen meteen verder te waxen of rijden we er toch best een weekje meer. De dealer voorziet standaard waarschijnlijk toch al een goedkopere wax?

Alvast bedankt

ford_focus_1_6_tdci_77kw_wgn_titananium_14_98228312043239552.jpg