• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nilfisk alto foamlance lekt

Ik doe altijd de fles 1 tot 1,5 cm vullen met het product (Magifoam snowfoam).
Dan voeg ik warm water toe totdat de volledige fles zo'n 75% gevuld is.

Genoeg om een grote auto te doen met een dikke laag schuim.
Heeft iemand nog een goede ervaring met wen andere foam?

Liefst uit de carclean collectie

Ik weet zeker dat deze methode ook werkt bij bijvoorbeeld de monello snow foam.

Vind zelf de magifoam erg goed werken, jammer dat deze niet in de carclean collectie zit. Ben tot nu toe nog niet overtuigd van een ander merk.

Hier het zelfde ook magifoam vind dit tot nu toe de fijnste snowfoam maar idd niet meer te krijgen bij cc jammer....
Als de gallon maar weer een paar keer wat anders testen

Ik heb tot op heden alleen de Monello - Artico Magico gebruikt. Gisteren heb ik in de motregen gefoamed met een, ongeveer, 1:8 verhouding. Bleef behoorlijk lang plakken en reinigt naar mijn idee goed.

Bij de kont begonnen, linksom gelopen, pistool opgeruimd en daarna pas een foto gemaakt.

20160222_120456.webp

Ik vind die van Monello ook heel fijn. Gyeon heb ik ook gehad en dat was echt ruk. Ik vind het heel dik schuim wel leuk, maar dan zakt het er bij mij een stuk sneller af. De lance stel ik dus altijd zo af dat ik niet van dat scheerschuim krijg.

Dan moet ik die Monello maar eens proberen.
Toch heb ik een minder goed gevoel erbij als ik bijv. youtube filmpjes bekijk.

Lijkt Magifoam toch wat langer te blijven zitten.

@Ferdy - Als ik de Monello op 1:10 gebruik is het wel een stuk wateriger, maar nog steeds wel foam. Wanneer ik richting de 1:4 ga, is het lekker stevig schuim. Deze hogere verhouding gebruik ik vaak wanneer ik weer dat de auto slecht word gewassen en ik simpelweg zeker wil zijn dat alles nét wat beter schoon word. Een bescherming is dan ook vaak (nog) niet aanwezig, dus...

Greetz

@Ferdy - Ik weet niet meer zo snel waar je woont, maar je kan wel een keer mijn Lancia + Monello proberen.

Kun je mooi de 2-emmer methode, Thick Mitt en Acrylic Spritz ook proberen... op mijn auto... wanneer je hem effe wast... enzo.. :P

@Ferdy - Nou, weetje hoe wij volk uit jouw buurt noemen?! :mad:

Volk dat niet kan kiezen in welk land ze nou eigenlijk willen wonen!? :dizzy:

Geen idee eigenlijk... Waarschijnlijk gewoon volk van daaro ergens... :kissing_heart:

• Leuk
Reacties: Ferdy
image.webp
image.webp
Het is nog geen scheerschuim maar nu laat het het vuil wel los weken!