• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nilfisk E150.2-10 probleem

Dyan Blezer

Detailing guru
10 jun 2020
172
138
20
Gulpen
Goedeavond,

Sinds juli 2021 gebruik ik een Nilfisk E150.2-10 hogedruk reiniger met volle tevredenheid. Nu sinds een paar weken begint zich er een probleem voor te doen. Als ik hem gebruik en ik stop even om wat te pakken dan brengt hij zich zelf weer op druk. Dit begon met 1 keer per wasbeurt maar nu doet hij het bijna elke minuut.
Ik heb gekeken of er ergens een waterlekkage waa, ook het O ringetje aan het pistool is nog aanwezig.
Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast dank.

Gr, Dyan
 
Denk toch het rubber ringetje.
Ik had hetzelfde en werd steeds erger.
Hier op het forum werd toen aangegeven dat het toch het ringetje zou kunnen zijn.
Ik heb een nieuwe besteld via VVS (nilfisk onderdelen) en gemonteerd.
Nu al weer een paar weken in gebruik en het probleem is helemaal weg.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Dit probleem doet zich inderdaad vaker voor. Recent was hier nog een topic over.

Het betreft het ringetje (Rubber of soort composiet o.i.d) dat om de punt van de slang zit. (De punt die in het pistool klikt)

Ik meen te herinneren dat er een setje van twee ringetjes te koop is via VVS. (Ik moet het ook weer aanschaffen)
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en Altos
het kan ook zijn dat je waterdruk niet goed is, te lange kabel haspel, of knik in de leiding oid.
 
@nicknameless Dankjewel voor de tip. Ik ga het proberen.

@tim86 Slang is ongeveer 15 meter lang. Zeer soepele slang, ook nog na 20 jaar. Heb hierbij nog nooit knikken gezien. Zelf merk ik qua waterdruk geen verschil uit de kraan. Zou natuurlijk altijd kunnen
 
Weet alleen dat mijn nilfisk, was een 125, moeite had met lange slangen, of slangen met een iets kleinere diameter. Toen ik daarna een kortere slang van slechts een paar meter aansloot was het probleem weg. Maar, kan ook toeval zijn natuurlijk, dat daarna het pistool toevallig beter aansloot op de slang oid.
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer
@tim86 Dit is de originele 10 meterslang van de hogedrukreiniger. Ik denk nier dat het daar aan mag liggen.

Afgelopen week de o ring aan het einde van de slang uitgewisseld. Gisteravond wilde ik hem proberen, het ging 5 minuten hoed en toen begon het weer.
 
@Dyan Blezer ik bedoel de tuinslang van je kraantje naar het apparaat. Laatst hetzelfde probleem met mn nieuwe AVA, op een slanghaspel aangesloten en hij kwam niet voldoende op druk. Kortere slang tussen het kraantje en de AVA en probleem was weg.
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer
@tim86 Ik heb dit reeds geprobeerd maar helpt helaas niet. Als ik bezig ben heeft de HD voldoende druk. Hij slaat altijd heel even aan en meteen weer uit als ik hem niet gebruik. Ik ga hen aanmelden voor reparatie. Heb nog tot juli garantie.
 
  • Leuk
Reactions: tim86
Vandaag bericht gehad over het defect. Kosten 141 euro. Volgens de reparatiedienst valt dit niet binnen de fabrieksgarantie. Er zou vuil in de hogedrukreiniger terecht zijn gekomen.

Zelf ben ik dit aan het betwijfelen. De filter wat bij de slang aansluiting zit was schoon toen ik hem opstuurde.
 
@Quantoxx, ik zelf gebruik hem alleen aan de tuinslang met kraanwater. Ze vermelden niet wat ze willen vervangen. Maar mij lijkt het een vreemd verhaal dat er vuil in terecht is gekomen. Want dan zou naar mijn idee het meegeleverde filter niet werken.