Deze week zitten we met het gezin bij mijn schoonouders in Frankrijk, ditmaal zijn we met de trein gegaan dus de detailspullen die ik kon meenemen waren beperkt.
Als dank voor het verblijf heb ik de “boodschappenauto” van mijn schoonmoeder een detail gegeven. De auto was vorig jaar juni voor het laatst gewassen door mij, de auto wordt niet veel gebruikt en staat altijd binnen als hij niet wordt gebruikt.
Na een grondige prewash van PB APC 1:5 en Iron-X en voor de velgen PB Spray and Rinse was het tijd voor een wasbeurt van de auto met DJ Supernaturel Shampoo. Daarna de auto naar binnen gereden om te kleien met Monello Perfetto en klei omdat er op de lak veel zwarte “spikkels” aanwezig waren die niet met wassen verdwenen.
Daarna heb ik de lak bekeken, zoals in de onderstaande foto’s is te zien zat de gehele auto onder krassen die leken aangebracht te zijn met een schuurspons. Ook hier en daar een diepere kras zoals op het achterscherm, wat het meeste in het oog sprong was het kleurverschil tussen de motorkap en rechterzijscherm.
Uiteraard had ik mijn DAP900 meegenomen en na een testspot uitgekomen op Monello Professional Oranje pad met Mezzo op de meeste delen kon worden volstaan met 1 hit, op sommige delen waren 2 hits nodig om voldoende correctie te behalen. Vervolgens afgebouwd naar Monello Professional Wit met Finale. Daarna de gehele auto afgenomen met Spruzzo en met Monello Professional Zwart heb ik PB Black Hole aangebracht. Aansluitend handmatig met de Monello Red Finishing handpad de Dodo Juice Purple Haze Wax aangebracht. Vond de lavendel geur wel goed passen bij Frankrijk!
De bandjes van 2 lagen PB Bold ’n Bright voorzien en de kunststofdelen voorzien van twee laagjes Auto Finesse Revive Trim Dressing.
Het interieur was reeds al gedaan door mijn schoonmoeder en met de wetenschap dat volgende week hun hondjes weer in de auto vervoerd worden heb ik deze overgeslagen. Ook onder de motorkap was er geen beginnen aan met de beschikbare middelen en tijd.
Dingen die mij opvielen:
- Zowel Mezzo als Finale was erg lastig om af te nemen, het leek wel of de Peluche Verde bleef plakken aan de lak.
- Het verschil tussen Mezzo en Finale was er qua finishen nauwelijks tot niet.
- De oranje pad werd erg warm en lijkt langs de buitenkant te scheuren? Enig idee hoe dit kan, heb de pad regelmatig schoongemaakt met Perfetto en een doek.
- De beading van de DJ wax vond ik erg mooi t.o.v. eerdere producten die ik heb gebruikt op mijn eigen auto (PB QW+)
- Vind het resultaat voor mijn tweede machinale detail niet onaardig.
Tips en commentaar zijn altijd welkom.
Bedankt voor het lezen en uiteraard hieronder de foto’s
Logo
Beschikbare middelen
Bij aanvang
Iron-X aan het werk en een foto na het wassen
Werkplek en diepere kras op het achterscherm
Voor en na motorkap
Voor en na achterscherm
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Voor en na kleurverschil
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Resultaat
Als dank voor het verblijf heb ik de “boodschappenauto” van mijn schoonmoeder een detail gegeven. De auto was vorig jaar juni voor het laatst gewassen door mij, de auto wordt niet veel gebruikt en staat altijd binnen als hij niet wordt gebruikt.
Na een grondige prewash van PB APC 1:5 en Iron-X en voor de velgen PB Spray and Rinse was het tijd voor een wasbeurt van de auto met DJ Supernaturel Shampoo. Daarna de auto naar binnen gereden om te kleien met Monello Perfetto en klei omdat er op de lak veel zwarte “spikkels” aanwezig waren die niet met wassen verdwenen.
Daarna heb ik de lak bekeken, zoals in de onderstaande foto’s is te zien zat de gehele auto onder krassen die leken aangebracht te zijn met een schuurspons. Ook hier en daar een diepere kras zoals op het achterscherm, wat het meeste in het oog sprong was het kleurverschil tussen de motorkap en rechterzijscherm.
Uiteraard had ik mijn DAP900 meegenomen en na een testspot uitgekomen op Monello Professional Oranje pad met Mezzo op de meeste delen kon worden volstaan met 1 hit, op sommige delen waren 2 hits nodig om voldoende correctie te behalen. Vervolgens afgebouwd naar Monello Professional Wit met Finale. Daarna de gehele auto afgenomen met Spruzzo en met Monello Professional Zwart heb ik PB Black Hole aangebracht. Aansluitend handmatig met de Monello Red Finishing handpad de Dodo Juice Purple Haze Wax aangebracht. Vond de lavendel geur wel goed passen bij Frankrijk!
De bandjes van 2 lagen PB Bold ’n Bright voorzien en de kunststofdelen voorzien van twee laagjes Auto Finesse Revive Trim Dressing.
Het interieur was reeds al gedaan door mijn schoonmoeder en met de wetenschap dat volgende week hun hondjes weer in de auto vervoerd worden heb ik deze overgeslagen. Ook onder de motorkap was er geen beginnen aan met de beschikbare middelen en tijd.
Dingen die mij opvielen:
- Zowel Mezzo als Finale was erg lastig om af te nemen, het leek wel of de Peluche Verde bleef plakken aan de lak.
- Het verschil tussen Mezzo en Finale was er qua finishen nauwelijks tot niet.
- De oranje pad werd erg warm en lijkt langs de buitenkant te scheuren? Enig idee hoe dit kan, heb de pad regelmatig schoongemaakt met Perfetto en een doek.
- De beading van de DJ wax vond ik erg mooi t.o.v. eerdere producten die ik heb gebruikt op mijn eigen auto (PB QW+)
- Vind het resultaat voor mijn tweede machinale detail niet onaardig.
Tips en commentaar zijn altijd welkom.
Bedankt voor het lezen en uiteraard hieronder de foto’s
Logo
Beschikbare middelen
Bij aanvang
Iron-X aan het werk en een foto na het wassen
Werkplek en diepere kras op het achterscherm
Voor en na motorkap
Voor en na achterscherm
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Voor en na kleurverschil
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Resultaat