• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nissan Micra Active Luxury

Nici

Detailing addict
8 aug 2009
301
62
Op 20 september (ja ik weet het, dat is al lang geleden) heb ik mijn toen 2 maanden oude Nissan Micra winterklaar gemaakt. Ik heb de dag erna vol goede bedoelingen een aantal foto's gemaakt van het eindresultaat. Omdat ik het zonde vindt om deze foto's niet toch te tonen, maak ik nu 2 maanden later toch alsnog dit topic aan.

Werkwijze:
- Gewassen met Valma Excalibur Car Wash (dit vind ik nog steeds een geweldige shampoo)
- Gekleid met Poorboys World Detailing Clay met Meguiars Quick Detailer als vloeistof
- PB (= Poorboys World) Polish with Sealant (aangebracht met zwarte pad met DAP)
- PB EX-P (aangebracht met rode pad met DAP)
en toen stond ik in het donker te werken, dus de dag erna:
- zwart kunstof met Turtl ICE Polish (op rooster in bumper aangebracht met "foam on a stick" (bedankt nog Tim, was hier zeer handig voor)
- banden met Turtle Extreme Tiregel

In mijn topic [topic=4162] Quik Detailer anders doseren bij kleien? Teerspettertjes moeilijk te verwijderen met Meguiar's klei[/topic] had Tim mij aangeraden om een ander soort klei te gebruiken. De PB klei werkte inderdaad een stuk beter. Alleen vind ik nog alttijd dat vuil pas echt goed verwijderd wordt op het moment de de vloeistof bijna is opgedroogd. Ik ga volgende keer PB Spray and Wipe gebruiken om te kijken of het daarmee soms iets sneller/beter gaat.

Naar aanleiding van de reacties (voornamelijk die van B.K.) op mijn topic [topic=4239]White Diamond na PB Polish with Sealant? [/topic] had ik ervoor gekozen om toch de polish with Sealant aan te brengen, met als grootste voordeel dat ik deze al had en dus verder kon opmaken. Ik heb nog overwogen om een apparte polish en White Diamond te bestellen, maar ik ben achteraf blij dat ik dat niet heb gedaan aangezien ik nu al in het donker stond te werken. Ik heb geen garage, dus het moest in één dag af.

Mij viel overigens op dat de Polish with Sealant een heel andere glans gaf dan de EX-P. Toen ik alleen de laag Polish with Sealant had aangebracht leek de auto iets minder licht van kleur en iets doffer dan na het kleien. Toen ik echter de EX-P had aangebracht ontstond er een heel andere (en veel mooiere) glans. Wat naar mijn mening een heel mooi resultaat geeft op de lakkleur van de Micra.

De ICE Polish voor het kunstof beviel met niet zo heel goed. Ik had hiervoor gekozen om te voorkomen dat er resten zichtbaar zouden zijn in het rooster in de voorbumper (ICE is kleurloos), maar het kunstof blijft niet lang glanzend zwart. Volgende keer wordt het dus denk ik iets anders, maar liefst iets wat toch kleurloos is.

En nu....de foto's:

Foto-FMCVPVUM-D.jpg


Foto-S6IFBO7L-D.jpg


Foto-D73NTYTQ-D.jpg


De banden had ik gedaan met Turtle Wax Extreme Tiregel. Leuk resultaat, maar de houdbaarheid kan beter.
Foto-8XSZ7STN-D.jpg


Psst...het interieur heb ik niet dat weekend gedaan, maar toch een leuke foto, niet?
Foto-GE6O6QNF-D.jpg
 
Hmm...waarom had ik zo'n reactie nu al verwacht $$). Maar het klopt, het scheelt wel (ook in gewicht).
 
Netjes hoor!

Nici zei:
- Gewassen met Valma Excalibur Car Wash (dit vind ik nog steeds een geweldige shampoo)
Zeker geen verkeerde shampoo inderdaad, zelf ook eens geprobeerd.



Nici zei:
In mijn topic [topic=4162] Quik Detailer anders doseren bij kleien? Teerspettertjes moeilijk te verwijderen met Meguiar's klei[/topic] had Tim mij aangeraden om een ander soort klei te gebruiken. De PB klei werkte inderdaad een stuk beter. Alleen vind ik nog alttijd dat vuil pas echt goed verwijderd wordt op het moment de de vloeistof bijna is opgedroogd. Ik ga volgende keer PB Spray and Wipe gebruiken om te kijken of het daarmee soms iets sneller/beter gaat.
Dat komt omdat je dan meer wrijving maakt, gevolg is wel dat er kans is op "marring": doffige lak die je dan met polijsten weg moet krijgen.

Nici zei:
-
Naar aanleiding van de reacties (voornamelijk die van B.K.) op mijn topic [topic=4239]White Diamond na PB Polish with Sealant? [/topic] had ik ervoor gekozen om toch de polish with Sealant aan te brengen, met als grootste voordeel dat ik deze al had en dus verder kon opmaken. Ik heb nog overwogen om een apparte polish en White Diamond te bestellen, maar ik ben achteraf blij dat ik dat niet heb gedaan aangezien ik nu al in het donker stond te werken. Ik heb geen garage, dus het moest in één dag af.
Je kan ook na de Polish with sealant (met een witte polishing pad) een glaze doen. Als je hem met een polishing pad gebruikt is het een cleaner, met een zachte pad en minder druk een sealant.
Dan daarna de EX-P. je wordt er steeds sneller in.

Nici zei:
- Mij viel overigens op dat de Polish with Sealant een heel andere glans gaf dan de EX-P. Toen ik alleen de laag Polish with Sealant had aangebracht leek de auto iets minder licht van kleur en iets doffer dan na het kleien. Toen ik echter de EX-P had aangebracht ontstond er een heel andere (en veel mooiere) glans. Wat naar mijn mening een heel mooi resultaat geeft op de lakkleur van de Micra.
Mooi dat je dat gezien hebt :)^ Sommigen twijfelen nog steeds dat een wax niets uitmaakt qua glans. Vaak valt het nauwelijks te zien maar soms is het wel goed te zien, zoals bij jou!

Nici zei:
De ICE Polish voor het kunstof beviel met niet zo heel goed. Ik had hiervoor gekozen om te voorkomen dat er resten zichtbaar zouden zijn in het rooster in de voorbumper (ICE is kleurloos), maar het kunstof blijft niet lang glanzend zwart. Volgende keer wordt het dus denk ik iets anders, maar liefst iets wat toch kleurloos is.
Trim Restorer van poorboy's! Ook kleurloos :)
 
Dibbuz zei:
Trim Restorer van poorboy's! Ook kleurloos :)

Ik was het me aan het afvragen toen ik mijn "verhaal" hier schreef of Trim Retorer ook kleurloos is (ziet er wel zo uit op de cc foto). Nu weet ik het tenminste. Ga ik die in het voorjaar eens bestellen.
 
Toch ook leuk, zo'n klein wagentje. Mooi resultaat :)^
Echt hardnekkige teerspetters kan je best verwijderen met bugsquash 1:3
De Nissan Micra (bj 1999) van m'n zus wacht nog altijd op een detail...kijk er naar uit (krasstraat klantje :no )
 
Bedankt voor de complimenten (voor de auto en "het werk"),^^ .

Ik moet nu het leer van de stoelen (grotendeels leer, alleen zitgedeelte bestaat deels uit Alcantara) nog met Leather Stuff doen. Daarna wordt het (op een enkel wasje na) vrees ik wachten tot het voorjaar.

De EX-P houd zich tot nu toe goed, maar moet wat mij betreft tot half maart houden wil ik er echt tevreden over zijn.

@dannydehert. Hoe zou jij die bugsquash dan aanbrengen (vanuit een spray uitpoetsen of vanuit een emmer met een spons)? Dit kan zeker alleen, voordat er een nieuwe laag wax/sealant wordt aangebracht?
 
Ik spray het gewoon op de plek waar het nodig is en laat het even inwerken.
Maar ik gebruik het inderdaad enkel als ik daarna nog ga sealen/waxen.
Als ik nu mijn auto was en ik wat teerspetters zie laat ik ze gewoon zitten tot de beurt waarbij ik nog wax, dus zeker niet beginnen boenen met detailer ofzo.
Ik kan me wel inbeelden dat de mensen met een foamgun (het mijne is nog ingepakt :schaam) gemakkelijker die vervuiling wegkrijgen?
 

Vergelijkbare onderwerpen