Gister stond een Nissan Primastar op de planning. Aangezien ik wist dat de bus erg vies was heb ik hem vrijdagavond al opgehaald. Ik heb hem vrijdagavond deels gewassen en gekleid. Gistermorgen om 7:00 van bed om te beginnen wanneer het licht was. Rond 7:30 een paar beginfoto's gemaakt (van de achterkant, de rest was al gewassen)
Wassen met Dodo Juice Born te be Mild
Kleien met Poorboys Clay en Dodo Juice Born Slippy
Wassen met Dodo Juice Born te be Mild
Polijsten SSR2.5 op oranje pad met de rotary
Polijsten SSR1 op witte pad met DAP900
EX-P zwarte pad DAP900
Natty's liquid blue rode pad DAP900
SmartGel op de trims
Poorboy's Bold en Bright op de bandjes
En niet te vergeten Valma cockpitspray voor de wielkasten :-D
Zoals je zien kan is er weinig glans meer te bekennen op de bus. Ik heb hem om te beginnen gewassen met een overdosis shampoo en een scheutje APC. Op deze manier was de bescherming die nog aanwezig was helemaal weg. Vervolgens heb ik de hele auto gekleid. Na het kleien kwam de ware aard van de auto naar boven. De eigenaar heeft de auto altijd goed onderhouden door deze regelmatig door de wasstraat te doen. Dit jaar is de bus door de poetsstraat geweest omdat deze ernstig vervuild was met bitumen. Helaas had dit niet het gewenste effect. Vervolgens zijn de bitumenresten verwijderd door de eigenaar met behulp van wasbenzine oid. Omdat deze bus gebruikt wordt waar hij voor gemaakt is zijn er overal gebruikssporen te zien in de vorm van krasjes, putjes, deukjes en andere defecten.
Voor ik ben begonnen met het polijsten de bus van de nodige blauwe striping voorzien. Ook her en der nog wat onderdelen verwijderd.
Nadat de gehele bus was afgeplakt ben ik begonnen met het polijsten. Na een aantal testspots kwam ik op de combi oranje pad met SSR2.5 op de rotary. Dit gaf in één hint het beste resultaat. Ik had helaas ook maar de tijd voor twee rondes polijsten aangezien de bus rond een uur of 17:00 klaar moest zijn. Vervolgens heb ik met de witte pad met SSR1 en de DAP nog een ronde gedaan. Resultaat na het polijsten.
Na het polijsten EX-P op de bus gezet en afgetopt met de Liquid Natty's blue. Vervolgens even de na foto's geschoten omdat het anders te donker zou worden. Was nog niet helemaal klaar.
En als laatste de metallic flakes in de ondergaande zon.
Niet alle swirls/RDS waren er volledig uit maar door de beperkte tijd was het niet mogelijk om tot een 100% resultaat te komen. Na het foto's maken heb ik de trims, banden en wielkasten nog gedaan zodat het totaalplaatje compleet was. Helaas dus geen na foto's maar het resultaat mocht er wezen. Vervolgens de bus weggebracht naar de eigenaar die helemaal blij was met het resultaat.
Wassen met Dodo Juice Born te be Mild
Kleien met Poorboys Clay en Dodo Juice Born Slippy
Wassen met Dodo Juice Born te be Mild
Polijsten SSR2.5 op oranje pad met de rotary
Polijsten SSR1 op witte pad met DAP900
EX-P zwarte pad DAP900
Natty's liquid blue rode pad DAP900
SmartGel op de trims
Poorboy's Bold en Bright op de bandjes
En niet te vergeten Valma cockpitspray voor de wielkasten :-D
Zoals je zien kan is er weinig glans meer te bekennen op de bus. Ik heb hem om te beginnen gewassen met een overdosis shampoo en een scheutje APC. Op deze manier was de bescherming die nog aanwezig was helemaal weg. Vervolgens heb ik de hele auto gekleid. Na het kleien kwam de ware aard van de auto naar boven. De eigenaar heeft de auto altijd goed onderhouden door deze regelmatig door de wasstraat te doen. Dit jaar is de bus door de poetsstraat geweest omdat deze ernstig vervuild was met bitumen. Helaas had dit niet het gewenste effect. Vervolgens zijn de bitumenresten verwijderd door de eigenaar met behulp van wasbenzine oid. Omdat deze bus gebruikt wordt waar hij voor gemaakt is zijn er overal gebruikssporen te zien in de vorm van krasjes, putjes, deukjes en andere defecten.
Voor ik ben begonnen met het polijsten de bus van de nodige blauwe striping voorzien. Ook her en der nog wat onderdelen verwijderd.
Nadat de gehele bus was afgeplakt ben ik begonnen met het polijsten. Na een aantal testspots kwam ik op de combi oranje pad met SSR2.5 op de rotary. Dit gaf in één hint het beste resultaat. Ik had helaas ook maar de tijd voor twee rondes polijsten aangezien de bus rond een uur of 17:00 klaar moest zijn. Vervolgens heb ik met de witte pad met SSR1 en de DAP nog een ronde gedaan. Resultaat na het polijsten.
Na het polijsten EX-P op de bus gezet en afgetopt met de Liquid Natty's blue. Vervolgens even de na foto's geschoten omdat het anders te donker zou worden. Was nog niet helemaal klaar.
En als laatste de metallic flakes in de ondergaande zon.
Niet alle swirls/RDS waren er volledig uit maar door de beperkte tijd was het niet mogelijk om tot een 100% resultaat te komen. Na het foto's maken heb ik de trims, banden en wielkasten nog gedaan zodat het totaalplaatje compleet was. Helaas dus geen na foto's maar het resultaat mocht er wezen. Vervolgens de bus weggebracht naar de eigenaar die helemaal blij was met het resultaat.