Afgelopen vrijdagavond + zaterdag bezig geweest met een Nissan QashQai 1.6 connect edition.
De auto is een week geleden aangeschaft en ondanks dat deze er op het eerste gezicht prima uitziet kon hij toch een detail gebruiken.
To-do-list:
- Interieur volledig nazien
- Parrot (handsfree bellen) verwijderen (Connect edition heeft standaard Bluetooth dus waarom deze er in zat ... Raadsel)
- Diverse krasjes rondom verwijderen
- Winterwielen reinigen / in de wax (zomerwielen hoeft niets mee te gebeuren)
- Geheel polijsten
- Wax ter bescherming
- Kunststof delen rondom behandelen
Als eerst heb ik de 2e hands aangeschafte winterwielen schoongemaakt.
Deze waren altijd in opslag bij de dealer en zijn redelijk bijgehouden, maar het kan natuurlijk beter!
Eerst banden en velgen ingespoten met Dasty, en uitgeborsteld met de Mothers Brush en 4-finger-wooly i.c.m. goedkope autoshampoo van de Action.
Het begint wat te lijken, daarna alles ingespoten met Iron-X (totdat na paar keer knijpen helaas de sproeier ermee ophield, GRRR) en ik verder
ben gegaan met Monello Non-Ferro.
Dit deed niet veel meer (zie foto rechts boven).
Wat overbleef was redelijk, maar ik ben niet geheel tevreden. Helaas mis ik nog een teer-verwijderaar in mijn collectie als bijv. Tar-X, staat op de verlanglijst
bij deze.
Nog wel proberen te kleien, maar dat haalde niks uit. Op de teerspetters na zijn ze erg netjes geworden.
Als laatst de velgen in de WheelWax gezet, banden komen nog in de Megs Tyre shine, maar dat doe ik pas nadat ze onder de auto zitten (duurt nog even).
Als volgt de auto gewassen met Poorboys Super Slick & Suds gecombineerd met PB's APC.
Vervolgens gekleid met Monello klei en Monello Perfetto. Toen de Perfetto na een kwart auto op was verder gegaan met PB's Spray & Wipe 1:1.
Moet zeggen dat ik voor het kleien de Perfetto fijner vind, glijd lekkerder...
Het stukje vervuilde klei is na ongeveer 1/3 van de motorkap, dus toch behoorlijk vuiler dan ik had verwacht.
Na het kleien de auto naar binnen gereden (regen / regen / regen / zucht) en afgeplakt.
Vervolgens een rondje gedaan om de auto met de Brinkmann. Er kwamen heel wat lakdefecten naar boven.
De kras vanaf de linker koplamp was de eigenaar bekend (linksboven), de rest niet.
Behoorlijk wat krasjes rondom, dit is slechts een kleine verzameling om een beeld te scheppen.
Hoe noem ik de plekken op het plaatje rechts-onder, is dat marring?
De auto is een week geleden aangeschaft en ondanks dat deze er op het eerste gezicht prima uitziet kon hij toch een detail gebruiken.
To-do-list:
- Interieur volledig nazien
- Parrot (handsfree bellen) verwijderen (Connect edition heeft standaard Bluetooth dus waarom deze er in zat ... Raadsel)
- Diverse krasjes rondom verwijderen
- Winterwielen reinigen / in de wax (zomerwielen hoeft niets mee te gebeuren)
- Geheel polijsten
- Wax ter bescherming
- Kunststof delen rondom behandelen
Als eerst heb ik de 2e hands aangeschafte winterwielen schoongemaakt.
Deze waren altijd in opslag bij de dealer en zijn redelijk bijgehouden, maar het kan natuurlijk beter!
Eerst banden en velgen ingespoten met Dasty, en uitgeborsteld met de Mothers Brush en 4-finger-wooly i.c.m. goedkope autoshampoo van de Action.
Het begint wat te lijken, daarna alles ingespoten met Iron-X (totdat na paar keer knijpen helaas de sproeier ermee ophield, GRRR) en ik verder
ben gegaan met Monello Non-Ferro.
Dit deed niet veel meer (zie foto rechts boven).
Wat overbleef was redelijk, maar ik ben niet geheel tevreden. Helaas mis ik nog een teer-verwijderaar in mijn collectie als bijv. Tar-X, staat op de verlanglijst
bij deze.
Nog wel proberen te kleien, maar dat haalde niks uit. Op de teerspetters na zijn ze erg netjes geworden.
Als laatst de velgen in de WheelWax gezet, banden komen nog in de Megs Tyre shine, maar dat doe ik pas nadat ze onder de auto zitten (duurt nog even).
Als volgt de auto gewassen met Poorboys Super Slick & Suds gecombineerd met PB's APC.
Vervolgens gekleid met Monello klei en Monello Perfetto. Toen de Perfetto na een kwart auto op was verder gegaan met PB's Spray & Wipe 1:1.
Moet zeggen dat ik voor het kleien de Perfetto fijner vind, glijd lekkerder...
Het stukje vervuilde klei is na ongeveer 1/3 van de motorkap, dus toch behoorlijk vuiler dan ik had verwacht.
Na het kleien de auto naar binnen gereden (regen / regen / regen / zucht) en afgeplakt.
Vervolgens een rondje gedaan om de auto met de Brinkmann. Er kwamen heel wat lakdefecten naar boven.
De kras vanaf de linker koplamp was de eigenaar bekend (linksboven), de rest niet.
Behoorlijk wat krasjes rondom, dit is slechts een kleine verzameling om een beeld te scheppen.
Hoe noem ik de plekken op het plaatje rechts-onder, is dat marring?