Dit weekend stond deze Nissan Qashqai op de planning voor een full detail.
De auto bij aanvang:
De auto zag er op het eerste gezicht niet echt vies uit toen deze werd gebracht, maar toen ik m'n vingertoppen over de lak liet glijden... wist ik genoeg: hier heb ik een flinke kluif aan...
Pre-wash:
Zoals altijd begin ik met het foamen van de auto, zo kan de vervuiling los weken en afgevoerd worden.
- Monello Artico Magico foam
- Monello Lancia 2.0
- Monello washmitt
- Poorboy's World shampoo
De-ironizen:
De velgen ingespoten, geborsteld en afgespoten. De lak zat onder de vloegroest, overal sloeg deze paars aan.
- Kenotek Xtra 4200
- diverse borstels en oude washmitt
Nadat de auto grondig was afgespoten, alle spullen waren opgeruimd, kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.
Kleien:
Ondanks de goede voorwas, voelde de lak aan als een vel korrel 60.
Er kwam nog aardig wat vervuiling van de lak af.
- Dodo Juice SN klei
- Poorboy's World Spray&Wipe
Lakdiktemeting:
Geen gekke uitschieters, gewoon normale lakdikte.
Staat van de lak:
De lak zag er op het oog best goed uit, geen diepe krassen maar wel overal lichte swirls. De eigenaar wast de auto regelmatig zelf en perst 'em gelukkig niet door de wasstraat. Dat scheelt echt een slok op een borrel.
Het is verdomde lastig om lakdefecten vast te leggen op de foto, zeker met lichte lak kleuren...
Polijsten:
Halleluja, thank you Lord!
Na al die beton harde lakken van Mercedes, Audi en diverse Volvo's, was het een verademing dat de lak van deze Nissan normaal is: niet te hard, niet te zacht, geen sticky paint, gewoon lekker te corrigeren zonder er met 2 gestrekte benen in te hoeven.
- Rupes Bigfoot I en III
- Rupes BigfootMini
- diverse pads en pasta's
2 stappen polijsten resulteerde in een prima resultaat.
Motorruimte:
Na het polijsten was het tijd om de rest van de auto onder handen te nemen te beginnen onder de motorkap. Daar was het hoognodig om de boel schoon te maken.
Bij navraag bleek dat de auto een aantal weken in het bos had gestaan en dat was wel te zien...
- Poorboy's World APC
- Meguiar's Super Degreaser
- diverse kwasten, doeken en borstels
- Koch chemie Pss
Interieur:
Ook het interieur had de nodige aandacht nodig.
Eerst alle matten eruit, dan de stofzuiger erdoorheen geslingerd en alles gereinigd.
- Nanolex Interior Cleaner
- Gyeon mild Leather Cleaner
- Gyeon Leather Coat
- diverse doeken en kwasten
Bescherming:
De lak werd ontvet en daarna voorzien van 2 laagjes Waxaddict Kudos.
Glans en reflectie zit er weer goed in.
Alle exterieur trims ontvet en behandeld met 303 Aerospace Protectant.
De welbekende puntjes op de i:
- al het glaswerk gereinigd met Monello Cristallino
- de banden voorzien van Waxaddict Slicks tyre dressing
- nogmaals de lak nalopen met een mf doek
En toen kon de auto naar buiten...
De auto bij aanvang:
De auto zag er op het eerste gezicht niet echt vies uit toen deze werd gebracht, maar toen ik m'n vingertoppen over de lak liet glijden... wist ik genoeg: hier heb ik een flinke kluif aan...
Pre-wash:
Zoals altijd begin ik met het foamen van de auto, zo kan de vervuiling los weken en afgevoerd worden.
- Monello Artico Magico foam
- Monello Lancia 2.0
- Monello washmitt
- Poorboy's World shampoo
De-ironizen:
De velgen ingespoten, geborsteld en afgespoten. De lak zat onder de vloegroest, overal sloeg deze paars aan.
- Kenotek Xtra 4200
- diverse borstels en oude washmitt
Nadat de auto grondig was afgespoten, alle spullen waren opgeruimd, kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.
Kleien:
Ondanks de goede voorwas, voelde de lak aan als een vel korrel 60.
Er kwam nog aardig wat vervuiling van de lak af.
- Dodo Juice SN klei
- Poorboy's World Spray&Wipe
Lakdiktemeting:
Geen gekke uitschieters, gewoon normale lakdikte.
Staat van de lak:
De lak zag er op het oog best goed uit, geen diepe krassen maar wel overal lichte swirls. De eigenaar wast de auto regelmatig zelf en perst 'em gelukkig niet door de wasstraat. Dat scheelt echt een slok op een borrel.
Het is verdomde lastig om lakdefecten vast te leggen op de foto, zeker met lichte lak kleuren...
Polijsten:
Halleluja, thank you Lord!
Na al die beton harde lakken van Mercedes, Audi en diverse Volvo's, was het een verademing dat de lak van deze Nissan normaal is: niet te hard, niet te zacht, geen sticky paint, gewoon lekker te corrigeren zonder er met 2 gestrekte benen in te hoeven.
- Rupes Bigfoot I en III
- Rupes BigfootMini
- diverse pads en pasta's
2 stappen polijsten resulteerde in een prima resultaat.
Motorruimte:
Na het polijsten was het tijd om de rest van de auto onder handen te nemen te beginnen onder de motorkap. Daar was het hoognodig om de boel schoon te maken.
Bij navraag bleek dat de auto een aantal weken in het bos had gestaan en dat was wel te zien...
- Poorboy's World APC
- Meguiar's Super Degreaser
- diverse kwasten, doeken en borstels
- Koch chemie Pss
Interieur:
Ook het interieur had de nodige aandacht nodig.
Eerst alle matten eruit, dan de stofzuiger erdoorheen geslingerd en alles gereinigd.
- Nanolex Interior Cleaner
- Gyeon mild Leather Cleaner
- Gyeon Leather Coat
- diverse doeken en kwasten
Bescherming:
De lak werd ontvet en daarna voorzien van 2 laagjes Waxaddict Kudos.
Glans en reflectie zit er weer goed in.
Alle exterieur trims ontvet en behandeld met 303 Aerospace Protectant.
De welbekende puntjes op de i:
- al het glaswerk gereinigd met Monello Cristallino
- de banden voorzien van Waxaddict Slicks tyre dressing
- nogmaals de lak nalopen met een mf doek
En toen kon de auto naar buiten...
Laatst bewerkt: