• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nissan Qashqai 2014 connect edition 1.2 DIG-T - Pearlescent Black

Qashqai2014

Detailing rookie
18 apr 2014
33
0
Hoi allemaal,

Volgende week vrijdag krijg ik mijn nieuwe Qashqai binnen.
Zoals net in mijn voorstel-bericht aangegeven ga ik er zelf mee aan de slag.
Ik heb de zaterdag ochtend alvast in mijn agenda geblokt en vrouw en baby verteld dat ik er even niet voor ze kan zijn :-P
Helaas mag ik niet voor de deur mijn auto wassen van de gemeente.
Ik ben dus gebonden aan een was box...
Ik neem zelf twee emmers water mee.

Mijn plan de campagne:
1. Afspoelen auto met hogedruk
2. Velgen reinigen met Monello Non-ferro & Monello Edgeless Soft Foam Hand Applicator, daarna afdoen met Monello Picasso Nero
3. Velgen afspoelen met hogedruk
4. Wassen met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo. Monello wash mitt.
5. Afspoelen hogedruk met handdoek erover
6. Drogen met Monello Senza Aqua
7. Kleien: Monello - Dolce Verde Klei Set
8. Afplakken plastics met 3M tape
9. Glaze: Black Hole - Monello Hand Pad Black & afdoen met Dolce Verde
10. EXP Pure Sealant - Monello Hand Pad Black & afdoen met Dolce Verde
11. Ramen met Dodo Juice - Clearly Menthol Glass Cleaner Spray & Dodo Juice Mint Merkin - Microfibre Window Cloth\

Oh ja, Colad - Nitril Handschoenen*om mijn handen te sparen :-)
Want ik ga alles handmatig doen.
Feedback is zeer welkom!
Ik heb net ook elders op dit forum gevraagd of het nodig zou zijn om een paint cleaner te gebruiken, vóór het aanbrengen van de Black Hole.

Gr. Qashqai2014

Hmmm... Ik heb het bericht geplaatst vanaf mijn telefoon en de "enters" zijn verdwenen... Hoop dat het enigszins leesbaar is

Denk dat dit best bij Stappenplan terecht kwam en niet in projecten, maar goed.
1. Afspoelen auto met hogedruk

2. Velgen reinigen met Monello Non-ferro & Monello Edgeless Soft Foam Hand Applicator, daarna afdoen met Monello Picasso Nero
Een Soft Foam hand applicator om velgen te wassen? Wat hoop je daarmee te bereiken? :)

3. Velgen afspoelen met hogedruk

4. Wassen met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo. Monello wash mitt.
Gebruik minimum twee wash mitts ;)

5. Afspoelen hogedruk met handdoek erover
??? Handdoek erover?

6. Drogen met Monello Senza Aqua

7. Kleien: Monello - Dolce Verde Klei Set

8. Afplakken plastics met 3M tape
Niet nodig als je niet gaat polijsten...

9. Glaze: Black Hole - Monello Hand Pad Black & afdoen met Dolce Verde

10. EXP Pure Sealant - Monello Hand Pad Black & afdoen met Dolce Verde

11. Ramen met Dodo Juice - Clearly Menthol Glass Cleaner Spray & Dodo Juice Mint Merkin - Microfibre Window Cloth

Hi UnusualKid,

Dank voor je reactie!

De Soft Foam hand applicator wil ik gebruiken om de velgen (na het afspoelen) in te smeren met EXP.
Voor het wassen ga ik inderdaad twee washmitts gebruiken. Een voor het bovenste gedeelte, de ander voor het laatste stuk aan de onderkant en voor de kieren / naden bij de deuren etc.

De handdoek wil ik gebruiken om voor de HD te houden. Om er voor te zorgen dat er een iets betere straal water uit de spuit komt. Anders loopt het water niet goed af en kost het drogen me meer moeite.

Ik ging er vanuit dat de EXP en de Black Hole wellicht een witte waas achterlaten op de plastics? Vandaar de afplaktape...

Wat betreft de soft foam applicator is dat inderdaad waarvoor het is gemaakt, maar EX-P op velgen ben ik nog niet veel tegen gekomen. De meeste hier (zoals ik) gaan voor een specifieke velgenwax/sealant. Ikzelf heb de Auto Finesse Mint Rims liggen, maar er is ook de PB Wheel Sealant (die nu ook in de aanbieding staat).

Om je te helpen drogen kan je ook opteren om een quick detailer te gebruiken... dat scheelt misschien wat vervelend werk met die handdoek :)

Het wit uitslaan van plastics is inderdaad iets waar ik niet meteen aan dacht en de plastic bij de Qashqai is nogal uitdrukkelijk aanwezig natuurlijk. Dan is afplakken inderdaad de beste optie ;) Bij waxen ga je eerder een witte waas hebben (@carcleaners; correct me if I'm wrong) dan bij een glaze of sealant.