Omdat ik hier meer mee lees dan post wou ik dit jullie toch niet onthouden :schaam
Vandaag heb ik mijn 207 weer eens verwend en dat was wel nodig.
Van bescherming kon je niet meer spreken en ik vermoed dat dit is gekomen door de foam die ik heb.
Laatst heb ik de Karcher foamlans gekocht, deze heb ik natuurlijk direct geprobeerd op de auto.
Toen viel het me gelijk al op dat de beading fors afgenomen is. Na het foamen vandaag was het totaal verdwenen.
Ik heb destijds de verhouding 1:12 aangehouden (voor licht vervuilde auto's) en volgens de omschrijving tast dit te waxlaag niet aan. Ik heb nu geleerd dat ik dit enkel ga gebruiken voor een detail.
Even verder over vandaag, ik heb de auto eerst afgespoten met de HD en vervolgens gefoamd.
Dit zijn werk laten doen om vervolgens de auto af te spoelen en te wassen met de bekende methode.
Rubbers en kunststof delen behandeld met apc.
De auto weer afgespoeld en begonnen met kleien. Ik ben er nu wel achter dat ik behoorlijke zachte lak heb want er zat heel veel marring op. (Nieuw stukje klei van Poorboys en tevens het laatste stukje)
De vervuiling viel reuze mee, enkel de onderkant v/d deuren vlak achter het voorwiel vertoonde wat vuil.
De auto wederom gewassen en gedroogd dus nu tijd voor de blauwe striping :-b
Eerst even een testspot gedaan toen de auto in de zon stond om een juiste combi te vinden.
De eerste combi was gelijk de juiste: DAP met lichtgroen en Poorboys Professional Polish.
Na dit een wipe down gedaan met IPA en de auto voorzien van Dodo Lime Prime lite op de zwarte pad.
Als laatste stap de wax aangebracht: Dodo Juice Purple Haze Pro.
Tijdens het kuren heb ik de tape verwijderd, de kunststof delen in de Smartgel gezet en de ramen in de Provision Gel.
Auto uitgebuft en de sponningen gedaan, i.v.m. tijd, met Dodo Red mist met microfiber applicator en uitgebuft.
Banden nog even in de Wolfgangs tyre dressing gedaan en de ramen binnenzijde gereinigd.
Toch weer een volle dag bezig geweest maar tevreden met het resultaat. In November komt de winterwax erop en dit zal de Collinite 915 worden.
Gebruikte Spullen:
* Hogedruk reiniger Karcher, foamlance en Autobrite Snow Foam
* 2 emmers, Meguiars Washmitt's, Dodo Juice Born to be Mild Shampoo
* Poorboys World clay met Dodo Juice Born Slippy
* 3M Afplaktape
* DAP500
* Diverse pads en doeken
* IPA
* Poorboys World Professional Polish
* Dodo Juice Lime Prime lite
* Smartwax Smartgel
* Provision gel
* Dodo Juice Red Mist
* Wolfgang Tyre Gel
Genoeg weer en tijd voor foto's, boven de foto's even de referentie tekst naar de stappen:
Mijn best vuile auto en zie die 'wetlook' op de laatste foto
De klei zoals de hele auto zo'n beetje was, dat 2e stuk is van een volledige zijkant onderzijde deuren
o.a. de marring die tevoorschijn kwam en wat lichte swirls (foto met deurgreep)
De plek waar ik de testspot heb gedaan, dat was het ergste stuk op de auto (C-stijl rechtsachter)
Tijd voor de blauwe tuning striping _[]
En de eindresultaat foto's, inclusief ringsticker detail en de beukenhaag niet te vergeten
Bedankt weer voor het lezen. ^
Vandaag heb ik mijn 207 weer eens verwend en dat was wel nodig.
Van bescherming kon je niet meer spreken en ik vermoed dat dit is gekomen door de foam die ik heb.
Laatst heb ik de Karcher foamlans gekocht, deze heb ik natuurlijk direct geprobeerd op de auto.
Toen viel het me gelijk al op dat de beading fors afgenomen is. Na het foamen vandaag was het totaal verdwenen.
Ik heb destijds de verhouding 1:12 aangehouden (voor licht vervuilde auto's) en volgens de omschrijving tast dit te waxlaag niet aan. Ik heb nu geleerd dat ik dit enkel ga gebruiken voor een detail.
Even verder over vandaag, ik heb de auto eerst afgespoten met de HD en vervolgens gefoamd.
Dit zijn werk laten doen om vervolgens de auto af te spoelen en te wassen met de bekende methode.
Rubbers en kunststof delen behandeld met apc.
De auto weer afgespoeld en begonnen met kleien. Ik ben er nu wel achter dat ik behoorlijke zachte lak heb want er zat heel veel marring op. (Nieuw stukje klei van Poorboys en tevens het laatste stukje)
De vervuiling viel reuze mee, enkel de onderkant v/d deuren vlak achter het voorwiel vertoonde wat vuil.
De auto wederom gewassen en gedroogd dus nu tijd voor de blauwe striping :-b
Eerst even een testspot gedaan toen de auto in de zon stond om een juiste combi te vinden.
De eerste combi was gelijk de juiste: DAP met lichtgroen en Poorboys Professional Polish.
Na dit een wipe down gedaan met IPA en de auto voorzien van Dodo Lime Prime lite op de zwarte pad.
Als laatste stap de wax aangebracht: Dodo Juice Purple Haze Pro.
Tijdens het kuren heb ik de tape verwijderd, de kunststof delen in de Smartgel gezet en de ramen in de Provision Gel.
Auto uitgebuft en de sponningen gedaan, i.v.m. tijd, met Dodo Red mist met microfiber applicator en uitgebuft.
Banden nog even in de Wolfgangs tyre dressing gedaan en de ramen binnenzijde gereinigd.
Toch weer een volle dag bezig geweest maar tevreden met het resultaat. In November komt de winterwax erop en dit zal de Collinite 915 worden.
Gebruikte Spullen:
* Hogedruk reiniger Karcher, foamlance en Autobrite Snow Foam
* 2 emmers, Meguiars Washmitt's, Dodo Juice Born to be Mild Shampoo
* Poorboys World clay met Dodo Juice Born Slippy
* 3M Afplaktape
* DAP500
* Diverse pads en doeken
* IPA
* Poorboys World Professional Polish
* Dodo Juice Lime Prime lite
* Smartwax Smartgel
* Provision gel
* Dodo Juice Red Mist
* Wolfgang Tyre Gel
Genoeg weer en tijd voor foto's, boven de foto's even de referentie tekst naar de stappen:
Mijn best vuile auto en zie die 'wetlook' op de laatste foto
De klei zoals de hele auto zo'n beetje was, dat 2e stuk is van een volledige zijkant onderzijde deuren
o.a. de marring die tevoorschijn kwam en wat lichte swirls (foto met deurgreep)
De plek waar ik de testspot heb gedaan, dat was het ergste stuk op de auto (C-stijl rechtsachter)
Tijd voor de blauwe tuning striping _[]
En de eindresultaat foto's, inclusief ringsticker detail en de beukenhaag niet te vergeten
Bedankt weer voor het lezen. ^