• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Noeltie: Peugeot 207 zwart

noeltie

Detailing addict
3 nov 2008
175
65
47
Omdat ik hier meer mee lees dan post wou ik dit jullie toch niet onthouden :schaam
Vandaag heb ik mijn 207 weer eens verwend en dat was wel nodig.
Van bescherming kon je niet meer spreken en ik vermoed dat dit is gekomen door de foam die ik heb.

Laatst heb ik de Karcher foamlans gekocht, deze heb ik natuurlijk direct geprobeerd op de auto.
Toen viel het me gelijk al op dat de beading fors afgenomen is. Na het foamen vandaag was het totaal verdwenen.
Ik heb destijds de verhouding 1:12 aangehouden (voor licht vervuilde auto's) en volgens de omschrijving tast dit te waxlaag niet aan. Ik heb nu geleerd dat ik dit enkel ga gebruiken voor een detail.

Even verder over vandaag, ik heb de auto eerst afgespoten met de HD en vervolgens gefoamd.
Dit zijn werk laten doen om vervolgens de auto af te spoelen en te wassen met de bekende methode.
Rubbers en kunststof delen behandeld met apc.
De auto weer afgespoeld en begonnen met kleien. Ik ben er nu wel achter dat ik behoorlijke zachte lak heb want er zat heel veel marring op. (Nieuw stukje klei van Poorboys en tevens het laatste stukje)
De vervuiling viel reuze mee, enkel de onderkant v/d deuren vlak achter het voorwiel vertoonde wat vuil.
De auto wederom gewassen en gedroogd dus nu tijd voor de blauwe striping :-b
Eerst even een testspot gedaan toen de auto in de zon stond om een juiste combi te vinden.
De eerste combi was gelijk de juiste: DAP met lichtgroen en Poorboys Professional Polish.
Na dit een wipe down gedaan met IPA en de auto voorzien van Dodo Lime Prime lite op de zwarte pad.
Als laatste stap de wax aangebracht: Dodo Juice Purple Haze Pro.

Tijdens het kuren heb ik de tape verwijderd, de kunststof delen in de Smartgel gezet en de ramen in de Provision Gel.
Auto uitgebuft en de sponningen gedaan, i.v.m. tijd, met Dodo Red mist met microfiber applicator en uitgebuft.
Banden nog even in de Wolfgangs tyre dressing gedaan en de ramen binnenzijde gereinigd.

Toch weer een volle dag bezig geweest maar tevreden met het resultaat. In November komt de winterwax erop en dit zal de Collinite 915 worden.

Gebruikte Spullen:

* Hogedruk reiniger Karcher, foamlance en Autobrite Snow Foam
* 2 emmers, Meguiars Washmitt's, Dodo Juice Born to be Mild Shampoo
* Poorboys World clay met Dodo Juice Born Slippy
* 3M Afplaktape
* DAP500
* Diverse pads en doeken
* IPA
* Poorboys World Professional Polish
* Dodo Juice Lime Prime lite
* Smartwax Smartgel
* Provision gel
* Dodo Juice Red Mist
* Wolfgang Tyre Gel

Genoeg weer en tijd voor foto's, boven de foto's even de referentie tekst naar de stappen:

Mijn best vuile auto en zie die 'wetlook' op de laatste foto

IMG_9537.webp

IMG_9538.webp

IMG_9539.webp

IMG_9540.webp

IMG_9542.webp

IMG_9541.webp

De klei zoals de hele auto zo'n beetje was, dat 2e stuk is van een volledige zijkant onderzijde deuren

IMG_9543.webp

IMG_9545.webp

o.a. de marring die tevoorschijn kwam en wat lichte swirls (foto met deurgreep)

IMG_9546.webp

IMG_9548.webp

IMG_9547.webp

De plek waar ik de testspot heb gedaan, dat was het ergste stuk op de auto (C-stijl rechtsachter)

IMG_9550.webp

IMG_9552.webp

Tijd voor de blauwe tuning striping :)_[]

IMG_9549.webp

IMG_9553.webp

IMG_9554.webp

En de eindresultaat foto's, inclusief ringsticker detail en de beukenhaag niet te vergeten

IMG_9557.webp

IMG_9558.webp

IMG_9559.webp

IMG_9561.webp

IMG_9563.webp

IMG_9564.webp

IMG_9555.webp

Bedankt weer voor het lezen. :-)^

Zo die was lang niet meer gewassen !
Heel mooi resultaat behaald :-)^
Van de laatste foto krijg ik last van m`n ogen als ik er te lang naar kijk ahah 8d

Nou, valt mee hoor. Slecht weer en ik woon hier tussen de boerderijen.
Dit i.c.m. de tijd dat de mais eraf gaat resulteerd in een vieze auto (week terug nog gewassen) ;)

Mooie glans, een groot verschil bij ervoor. Ik heb één vraagje, ik ben Belg en zou graag eens zeker weten wat jullie bedoelen met 'sponningen' .

ik vind de poorboys klei niet echt zacht.
ik vind hem juist heel stevig en zeker tov supernatural clay en de meguiars clay.

dus juist marring vanwege de stugge klei en niet vanwege de zachte klei i.m.o.

ik had op mijn auto ook last van marring met de poorboys clay.
meer als met de meguiars.

voor de rest een hele mooie glans en dus een prima result

@Hondasport: Als je de deuren/achterklep opent en die randen die je dan ziet. Ik hoop dat het duidelijk is zo? Ik weet het niet beter te omschrijven. ;-)
Nu ben ik ook wel benieuwd hoe jullie dat in België noemen :-d

@Cruiser: Ik ben er ook achter dat die klei best hard is, ik heb er ook altijd een emmer met warm water bij om te kneden bij koudere temperaturen. De volgende klei wordt ook een milde/zachtere.

@Paulus: Klopt ja, Ringrijder. Niet veel hoor en eigenlijk alleen met mijn 106. De Alfa is dit voorjaar verkocht en deze 207 is ervoor terug gekomen, die heb ik hier nog wel gepost ergens begin juni. Maar ik wil d'r altijd een ringsticker achterop maar die moet je 'verdienen' en niet zomaar plakken :ja
Dus in september ben ik d'r geweest met deze om 1 rondje te doen.

@Allen, bedankt voor de reacties.

Ik rijd enkele keren per jaar op de Ring, vind het altijd het mooiste moment van het jaar! Heerlijk genieten van auto's die je verder nooit ziet en zelf natuurlijk ook even een paar ronden over de groene hel blazen. Heb je ook een racelicentie? Heb hem zelf al meer dan 10 jaar. Heb zoveel geleerd tijdens deze cursus.

Dat is de moeite waard geweest zeg!
Mooi resultaat behaald en een voorbeeld van een mooie Peugeot.

Edit 1.
Ik las dat je de auto eerst af spuit met een hogedrukreiniger en dan pas in de foam zet. Waarom?
Het is beter om de auto ongewassen in de foam te zetten, opdat al het grove vuil al lekker van de lak af gedreven wordt. Pas daarna voorzichtig afspuiten en dan gaan wassen.

Edit 2.
Zelf blijf ik uiterst tevreden over de klei van Mothers. Erg zachte klei, maar tot op heden nog iedere keer voldoende om iedere vervuiling te kunnen verwijderen die ik tegen kom.
Succes met je keuze.

@Paulus, nee heb zelf geen racelicentie. Wel een keer zo'n dag mogen meemaken met instructeurs naast je maar geen officiele racelicentie. Ik heb toen gereden in een Vauxhall VX220, Ford open wiel klasse, Clio Cup, Palmer Jaguar. Was idd een zeer leerzame dag en erg leuk
De ring ga ik vaak ook heen om de bijzondere exoten te kijken en dan gaat je beeld verder dan Ferrari's en GT3 RS'en van Porsche. Die laat je dan links liggen :-D
Dit i.c.m. zelf een paar leuke rondes te rijden maakt zo'n weekend wel compleet.

@Aficior, Ik denk dat ik ook voor de Mothers klei ga. Ik heb hem eerst afgespoeld omdat de foam dan direct op het 'moeilijker vuil' zich beter kan concentreren. (Zo was mijn gedachtengang....)