• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nog een 2e wax gebruiken?

Skippie

Detailing addict
28 apr 2011
235
68
32
hallo allemaal.

ik gebruik op dit moment de Mothers FX SynWax als wax. Alleen nu las ik dat dit meer een sealent is. met wat kan ik de synwax het beste toppen? op dit moment gebruikt ik gewoon 2 lagen met daarover de fx spraywax of redmist. ik heb het gevoel dat de synwax snel zijn glans verliest en wil hier graag wat aan doen.
Ik gebruik de volgende stappen:

-eerst foamen met de HD foam lance en supa snow foam
- wassen met california gold car wash
-kleien met de mothers klei set
-cleanen met step 1 Mothers Pre-Wax Cleaner
-Mothers Sealer and Glaze
-daarna de FX synwax.
- eventueel redmist/ fx spraywax

wat kan ik nog toevoegen aan mijn lijstje om een nog beter resultaat te krijgen en langer plezier van mijn sealer en glaze?

Elk pure wax, dus zonder cleaners, zou er bovenop kunnen.

Nu heb je dus meteen heel veel keuze. Waxen kunnen verschillen in veel dingen, waaronder. duurzaamheid, makkelijk op en eraf, de prijs, sheeting- / beadinggedrag, zacht hard of vloeibaar, verpakking, etc.

Wat veel aangeraden wordt als eerste wax hier is Natty's van Poorboy's World, redelijk goed in alles voor een hele scherpe prijs. Verder heb je nog meer merken, maar van de merken die Carclean verkoopt zijn een Poorboys of een Dodo waxje als eerste wax zeker aan te raden.

En welke ''kleur'' moet ik hebben van natty's? Ik hoor ook goede verhalen over dodo juice waxen, maar welke :O, of zijn deze niet aan te raden voor een ''beginneling'' ik heb namelijk nog nooit met vaste wax gewerkt. Ps. budget is niet echt van belang, al vind ik +/- 50 euro voor een wax wel veel worden, of hij moet echt veel beter zijn, dan mag het best meer worden.

In principe kun je elke kleur Natty's (rood-wit-blauw) nemen.

De rode is een gelimiteerde wax, bevat een hoger gehalte carnauba dan de blauwe.
De blauwe wordt specifiek gebruikt op donkere lakken.
De witte wordt gebruikt op lichte kleur lakken.

Al zou het niet heel veel mogen uitmaken of je nou de blauwe wax op een lichte kleur of de witte wax op een donkere kleur smeert.

Mocht je toch een wax uit het hogere segment willen, dan is de Dodo Juice aan te raden.

Afhankelijk wat voor kleur auto je hebt (en in de toekomst andermans auto's wilt doen), zou je kunnen kiezen voor een universele wax. De Rainforrest Rub of Hartd Candy zijn hier voor perfect geschikt.

Nog een optie is om alle potjes te kopen in de 30ml panel potjes. Hiermee kun je experimenteren welke wax het beste bij je past en desnoods later hiervan een grotere pot van kopen.

Ik heb een grijze auto, word dit gezien als een donkere of lichte lak? welke dodo juice wax kan ik hier het beste bij gebruiken?

Eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Soms raadt Dodo Juice zelfs een donkerkleurige wax aan voor een lichte auto, zodat je tijdens het opwrijven makkelijker ziet waar je gebleven bent.

Begin bijvoorbeeld gewoon bij een van de waxen die nicknameless voorstelt. Of koop bijvoorbeeld twee panelpotjes en kijk hoe die bevallen, koop daarna degene die jij het lekkerst vindt werken.

Ik heb bij mijn laatste bestelling de: Dodo Juice - Purple Haze Pro wax panel pot - 30ml cadeau gekregen, is dit een goede wax om te proberen?

Ja hoor. De pro-waxen van Dodo Juice schijnen erg goed te zijn qua duurzaamheid en qua verwerking. Ze zijn alleen wel duurder dan hun non-pro waxen, dus misschien valt een grote pot net buiten je budget. Maar het is zeker een goede wax om te proberen.

Hallo,
Ikzelf gebruik de vloeibare fx synwax van mothers ook en heb die eens afgetopt met de gewone natty's(1 paneel om te testen:-b ),het resultaat viel tegen :( en vanaf nu ga ik dat niet meer doen.Ik ga uitkijken voor de spraywax van mothers(710 ml ronde sprayfles) om na een wasbeurt snel de wagen nog wat gladder te maken(deze zou je zelfs kunnen gebruiken op natte lak).Die natty's voelde lang niet zo zacht/glad als de synwax en ik kan je verzekeren dat je auto goed beschermt is met deze hoor(kijk ff in de show-off naar mijn foto van het dak!! renault grand scenic bose-grandscenicman)
De natty's is opzij geschoven en zal later terug uitgetest worden in de zomer.
groeten danny

Ik zie ze niet veel aangeraden, maar zelf ben ik erg tevreden van de Meguiars M26

Niet overdreven duur, makkelijk in gebruik en goeie standtijd :cool

@grandscenicman: Ik heb de show-off gelezen en bekeken maar kan jij mij vertellen waaruit ik kan constateren dat de auto goed is beschermd door de synwax?
Die is nl net aangebracht en de daarbij behorende beading ( ik ga er nu even gemakshalve vanuit dat je daar op doelde ) zegt niet zoveel over de beschermlaag; ik bedoel voor het zelfde geld is die na 3 dagen al weer weg.

nicknameless zei:
Al zou het niet heel veel mogen uitmaken of je nou de blauwe wax op een lichte kleur of de witte wax op een donkere kleur smeert.

Mee eens, ik heb Dodo blue velvet op mijn witte auto geprobeerd. Werkt heel makkelijk en is makkelijk te zien waar ik gebleven ben. Kan ik van Supernatural niet zeggen. Daar ben ik nog geen vriendjes mee geworden.....:weetniet

Wat ik nog steeds een goede wax vindt met een mooie warme glans is M16 van Megs. Makkelijk te verwerken omdat het vettig is, goed te zien waar je gebleven bent ook op een lichte auto. Er wordt wel een gezegt dat ie lastig is af te nemen maar dat is als je het dik op brengt. Doen je gewoon een lekker dun laagje dan is het uit poetsen echt leuk werk. En de beading :love Prijs kwaliteit verhouding daarvan is ook erg goed. Zo'n pot gaat erg lang mee. Heb die van mij al vijf jaar en de bodem is nu pas in zicht. Heb er zeker wel 50 auto's mee behandeld.

Tot op heden heb ik Meguiars Goldclass wax gebruikt, de vloeibare variant. Nu heb ik een poosje terug een panelpot Dodo Juice Purple Haze pro besteld en wil deze binnenkort dan ook lekker gaan aanbrengen op de Ibiza. Vaak lees ik dat er twee waxlagen gebruikt worden. Is het nuttig om de Meguiars Goldclass wax te combineren met de Purple Haze pro van Dodo? Ik denk dat één waxlaag voldoende zal zijn, maar misschien dat er een toegevoegde waarde zal zijn. Wie kan mij dit vertellen?

De Dodo lijkt mij een prima keus en heb ik ook staan hier. Binnenkort aanbrengen. Maar de vraag is; heeft het nu i.c.m. Meg's Goldclass?

Ik persoonlijk zou dan gaan voor 2 laagjes Dodo Juice PH Pro. Gewoon omdat deze een langere standtijd.

Just my 2 cents... :-"

Hela, een déjà vu.... :lol

Bedankt voor de tip! Als het weer het toe laat de Ibiza maar lekker afsoppen en voorzien van twee laagjes Dodo PH pro! Thanks! :-)^