• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nog een kras (helaas nog dieper)....nu gedeeltelijke oplossing.

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Hallo mensen, hier zijn we weer...sneller dan verwacht....het lijkt hier wel een krasweek en neen NIET van de lotto :-"
Deze keer heeft m'n schoonmoeder een fietsrek geramd dat onverwacht de weg overstak ( ...lees schoonmoeder had bij opdraaien parking een laag fietsrek niet opgemerkt en CRASH)
Nu even serieus : de kras en schaafplek is gelukkig op een vrij onzichtbare plaats zodat deze niet opvalt bij het zien van de wagen.
De krassen zijn goed voelbaar en zitten op sommige plekken door de lak tot op de grondlaag.
Hier de foto's :
1) het slachtoffer :

IMG_4608.webp

2) de plek die ik ga aanpakken :
IMG_4598.webp

werkwijze :
omdat ik die wagen al een paar keer onder handen genomen heb, weet ik dat de lak middelhard is. Ik verkoos om nog eens Ultimate compound te gebruiken op een oranje pad (natuurlijk met m'n dap)
Na twee hits kreeg ik volgend resultaat :

IMG_4602.webp

Ik besloot om verder te finishen met dezelfde Ultimate compound maar nu op een witte pad.
IMG_4599.webp

Verder gaan had geen zin...je kan geen lak bij polijsten :no
Ik heb daarna met een handpad het deel van de bumper voorzien van een laagje EX-P sealant om te beschermen.

Nu nog wat na foto's...vanuit sommige hoeken valt de kras nog amper op....schoonmoeder was tevreden (en da's niet vanzelfsprekend ...:lol )

IMG_4601.webp

IMG_4606.webp

De week is nu bijna uit...genoeg krassen gekregen om te oefenen...nu mag het stoppen :ja

tot de volgende!

Voor mij mag het ook stoppen......met regenen :lol

Idd Wim , met je ogen dicht zie je niets meer van de krassen :-b

Mijn schoonmoeder is ook terug aan het autorijden , ik zal ze waarschuwen voor dat loslopende rek !

Heel raar; eerst stonden de lettertjes zo klein dat ik ze amper kon lezen...nu heb ik schijnbaar wat overdreven...wacht efkes ;-)

Heb je geen stiftje om de kras wat op te vullen ?

(dan kan je lekker oefenen op schoonma haar bumper door te wetsanden :lol )

Je zegt het zelf : valt amper op ...

Hey Danny, ik heb inderdaad een stiftje maar op zilver vrees ik dat je het daar niet beter mee gaat maken.

Denk ik ook Wim , het ziet er dan niet uit........maar nu ook niet :-"

En je krijgt het wel "strakker" door op te vullen (een beetje toch)

kom met de jouwe eens langs...ik zal zorgen voor een "dame met kinderwagen" en fietsrek...jij hebt wel de juiste kleur voor zo'n werk :lol

Tip van Flip: Meerdere laagjes C-quartz verhult krasjes. (Behalve als je de grondlak kunt zien)