En nu de producten:
Meguiar's Ultimate Leather Care
Je smeert een beetje op de zetels met de (gele en heel goede) applicator en je ziet het eerst wat vettig worden (paniek momentje) maar na een paar minuten is het ingetrokken. Daarna afvegen met een zuivere microvezel en klaar. Het is niet erg glad makend, maakt het leder wel soepel. Niet zo soepel als ik hoopte, maar goed genoeg om rimpels te voorkomen. Het feit dat het ook UV werend is, maakt het af voor mij. En die geur..... ZALIG. Je zoe het elke week erom gaan doen.... je smeert toch ook dagcreme, waarom dan geen weekleder.....
Dan de meguiars hybrid ceramic wax. Je ziet het op de foto's, gewoon goed. Ik heb hem uiteraard eerst gewassen met mijn GOTO autoshampoo
Autoshampoo ULTIMATE WASH&WAX 473ML Meguiar's (lang geleden ontdekt en ik wil niets anders meer) en dan de hybrid ceramic wax aangebracht en laten drogen. Daarna opgepoetst met microvezel. Maar de 2e wasbeurt viel me wel op dat de manier waarop het product aangeprezen wordt: opspuiten en direct afspuiten en klaar is klara.... dat is niet volledig waar. Poduct is best behandeld zoals elke ander wax.
De 303 auto protectant dan. Werkt heel erg goed op dashboard en zwarte plastics! Aanrader, maar ik had een gelijkaardig product en dat was ook best goed.... wat ik fijn vind is dat het niet vettig blijft.
Meguiars Endurance High Gloss Tyre Protection
Kocht ik ook. Ook heel erg goed en blijft ook niet vettig! Heel fijn product, banden houden die "wet" look...
Voor de soft top kocht ik de
Fabric Convertible Top Kit van Raggtop
De Shampoo uitsmeren met zachte borstel, goed afspoelen en laten drogen. Daarna impregneren met de spray. Waterdruppels parelen mooi op het dak maar na de eerste behandeling met 3 keren spuiten, is de bus 75% leeg. Wel snel. Maar wel een goed product. Voor wat hoort wat zeg maar.
That's it for now. Ik wil aan de slag met een poliermachine om nog diepere glans te krijgen maar de notoire dunne lak van de MX-5 doet me wat twijfelen. Advies hierrond is altijd welkom. Er staat een weekend poetsen voor de deur. Mijn andere auto (de 250e CLA) heeft ook nog wat liefde nodig. De MX-5 gaat naar Nederland voor een anti roest behandeling (nu geen roest en dat wil ik zo houden).... dus weer een auto-weekend. Veel plezier en fijn weekend alvast aan jullie.