• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nog eens Voorstellen

Welkom! Denk nog vaak met weemoed terug aan de mx-5 die ik heb gehad. Was een 10th anniversary van 1999.

Helaas waren die nogal gevoelig voor roest, maar wat een top auto. Had ik nooit weg moeten doen.

Het eindresultaat:
1772618315634.webp

Dank je @Buurman, ik ben er al 20 jaar naar aan het verlangen en het kijken. 20 jaar geleden had ik er nog veel meer aan gehad, maar dat ging toen niet, andere levensfase. Die BMW van jou is echter ook een knappe auto, is het de Gran Tourer? Ik stond ook ooit voor die keuze, maar het budget liet dat niet toe. Zwart... moedig! Maar wel zo mooi als je het goed kan onderhouden.

• Leuk
Reacties: Buurman
Welkom! Denk nog vaak met weemoed terug aan de mx-5 die ik heb gehad. Was een 10th anniversary van 1999.

Helaas waren die nogal gevoelig voor roest, maar wat een top auto. Had ik nooit weg moeten doen.
Volgende week wordt hij compleet gedemonteerd en behanded tegen roest diep ergens in NL. Er is geen roest momenteel en ik hoop dat zo te houden. Top auto inderdaad, maar compromisloos. Dat merk je als je in een andere auto stapt. Het is zoals die knappe vriendin, die je helemaal gek maakt (positief gek) maar tegelijkertijd ook heel erg gek maakt (negatief gek). De roos van Leary is vooral naar 1 kant getekend bij haar. Maar die kant.... tja je kan aan niets anders meer denken. Bij een vriendin kan je geen 2e vriendin nemen om ook gewoon te kunnen "leven". Bij een auto gelukkig wel. Voor de rest geen commentaar, daar zijn andere fora voor.

Ja ik zit nu in de gran tourer levensfase :rolleyes: en die is inderdaad na elke wasbeurt 5 minuten netjes, maar ach, je moet wat te doen hebben zullen we zeggen.

Mijn tante had vroeger een knalgele mx5 (mid jaren 90) dat vond ik als jonge tiener zo iets vetst. Vandaar dat ik nu nog altijd wel een zwak er voor heb. Daarna heeft ze overigens bij introductie een Audi TT Roadster gekocht. Zo'n beetje de meest bekende terugroepactie aller tijden (de spoiler) heeft zij niet op gereageerd omdat ze dat lelijk vond. Go tante! Ze heeft de auto nog steeds en ik ben er stiekem op aan het azen, maar ze heeft er nog teveel plezier van. Misschien dat ik tegen de tijd dat ze er wel afstand van wilt/moet doen ondertussen ook in de cabrio levensfase zit ;)

Ik was vroeger altijd aan het lachen met de mannen die cabrio reden, dat die zelf ook al cabrio zijn. Dat bedoel ik... 20 jaar geleden had ik er nog veel meer aan gehad maar beter laat dan nooit. En nu gedaan met de filosofie.... waxen met carnaubawax op mijn 1e NIEUWE eigen auto (Ford Mondeo 1,8 1998)... zo begon het.... of begon het met het smeren van motorolie op de bumpers van mijn vader's Corolla uit 1984 omdat die dan zo mooi blinkten :joy: ??

En nu de producten:
Meguiar's Ultimate Leather Care
Je smeert een beetje op de zetels met de (gele en heel goede) applicator en je ziet het eerst wat vettig worden (paniek momentje) maar na een paar minuten is het ingetrokken. Daarna afvegen met een zuivere microvezel en klaar. Het is niet erg glad makend, maakt het leder wel soepel. Niet zo soepel als ik hoopte, maar goed genoeg om rimpels te voorkomen. Het feit dat het ook UV werend is, maakt het af voor mij. En die geur..... ZALIG. Je zoe het elke week erom gaan doen.... je smeert toch ook dagcreme, waarom dan geen weekleder.....

Dan de meguiars hybrid ceramic wax. Je ziet het op de foto's, gewoon goed. Ik heb hem uiteraard eerst gewassen met mijn GOTO autoshampoo
Autoshampoo ULTIMATE WASH&WAX 473ML Meguiar's (lang geleden ontdekt en ik wil niets anders meer) en dan de hybrid ceramic wax aangebracht en laten drogen. Daarna opgepoetst met microvezel. Maar de 2e wasbeurt viel me wel op dat de manier waarop het product aangeprezen wordt: opspuiten en direct afspuiten en klaar is klara.... dat is niet volledig waar. Poduct is best behandeld zoals elke ander wax.

De 303 auto protectant dan. Werkt heel erg goed op dashboard en zwarte plastics! Aanrader, maar ik had een gelijkaardig product en dat was ook best goed.... wat ik fijn vind is dat het niet vettig blijft.

Meguiars Endurance High Gloss Tyre Protection
Kocht ik ook. Ook heel erg goed en blijft ook niet vettig! Heel fijn product, banden houden die "wet" look...

Voor de soft top kocht ik de
Fabric Convertible Top Kit van Raggtop
De Shampoo uitsmeren met zachte borstel, goed afspoelen en laten drogen. Daarna impregneren met de spray. Waterdruppels parelen mooi op het dak maar na de eerste behandeling met 3 keren spuiten, is de bus 75% leeg. Wel snel. Maar wel een goed product. Voor wat hoort wat zeg maar.

That's it for now. Ik wil aan de slag met een poliermachine om nog diepere glans te krijgen maar de notoire dunne lak van de MX-5 doet me wat twijfelen. Advies hierrond is altijd welkom. Er staat een weekend poetsen voor de deur. Mijn andere auto (de 250e CLA) heeft ook nog wat liefde nodig. De MX-5 gaat naar Nederland voor een anti roest behandeling (nu geen roest en dat wil ik zo houden).... dus weer een auto-weekend. Veel plezier en fijn weekend alvast aan jullie.

• Leuk
Reacties: Suze
Ja ik zit nu in de gran tourer levensfase :rolleyes: en die is inderdaad na elke wasbeurt 5 minuten netjes, maar ach, je moet wat te doen hebben zullen we zeggen.

Mijn tante had vroeger een knalgele mx5 (mid jaren 90) dat vond ik als jonge tiener zo iets vetst. Vandaar dat ik nu nog altijd wel een zwak er voor heb. Daarna heeft ze overigens bij introductie een Audi TT Roadster gekocht. Zo'n beetje de meest bekende terugroepactie aller tijden (de spoiler) heeft zij niet op gereageerd omdat ze dat lelijk vond. Go tante! Ze heeft de auto nog steeds en ik ben er stiekem op aan het azen, maar ze heeft er nog teveel plezier van. Misschien dat ik tegen de tijd dat ze er wel afstand van wilt/moet doen ondertussen ook in de cabrio levensfase zit ;)
Gisteren nog een zilveren TT gezien.... wat is dat toch ook een lekkere auto... niet normaal.... Niets roest (alu?) en redelijk in orde.... Waren die er ook niet in cabrio? Knappe wagen....

Ja het betreft een cabrio (roadster) ... hoewel de coupe misschien de mooiere vorm heeft, rijd je zo'n wagen imo toch meer voor de leuk (en wat is er leuker dan cabrio rijden?) ...

Dus ik heb de auto laten Dinitrollen. Zoals jullie zagen is de auto in heel goede staat. Geen roest te bekennen, want altijd binnen geslapen. Dintrol laten doen bij Anti Roest Center Alphen A/D Rijn. Omdat ik daar foto's en een certificaat bij kreeg.
Op 1 van die foto's zag ik dit (het enige plekje dat ik zag, maar wel aan de achterboog van het achterwiel, schutbord?
1773955841834.webp

Ik kan niet oordelen of dit problematisch ging worden maar wel ben wel blij dat het er nu zo uit ziet:
1773956021493.webp

Toch liever geen van die smurrie over het volledige onderstel.
Zoals ik al zei, de onze slaapt al drie jaar buiten en niets van roest.
Na de winter een goeie bodemwas en klaar.