• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nog iemand problemen met de mothers washmitt??

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Hallo iedereen.

Na een 10tal keer mijn eerste Mothers wollen washmit te gebruiken was de naad gescheurd tussen de duim en wijsvinger.
Ik vond dat wel raar na een 10tal keer mijn wagen gewassen te hebben dat dit al gebeurd.
Ik gebruikte de mitt alleen voor het lakwerk. Voor de velgen en alle andere groffe delen gebruik ik mijn Meguiars MF mitt..

Ik had toen het gebeurd was contact opgenomen met CC, het probleem uitgelegd en ik kreeg netjes bij de volgende bestelling een splinternieuwe.. TOP!

Nu komt het.. Ook na een 10tal wasbeurten (3.5maand oud) begaf de rode rand van de nieuwe mitt aan het uiteinde waar je je hand insteekt het.
Het scheurde er gewoon af?

Wat doe ik verkeerd dat deze zo snel stuk gaan??

Na elke wasbeurt spoel ik hem mooi uit, knijp al het water eruit en hang ik hem lekker te drogen??

Mijn Mothers mitt heeft het toch veel langer uitgehouden. De mijne is uiteindelijk gescheurd uit de wasmachine gekomen. Ze was toen al een jaar oud.

Mijn ervaring met washmitts is dat ze ook niet super lang meegaan.
Ofwel scheurt de naad, ofwel komt de binnenzijde los.
Al doet de manier waarop je de mitt uitspoelt wel veel, als je die veel bij elkaar nijpt en uitwringt dan komt alles sneller los.
Sommige fabrikanten gebruiken ook vaak de verkeerde soort garen.
Daarom dat ik het laatste jaar bijna altijd een iets goedkopere handschoen koop.
Die wat CG in zijn assortiment heeft van 7.95€ is wel redelijk goed.

ik heb exact hetzelfde gehad, maar pas na een jaar.

Ging er echt niet voorzichtig mee om, en wrong hem uit, keerde hem binnenstebuiten om te drogen.

Tip van Tinus: Meguiars Ultimate MF washmitt is niet kapot te krijgen en gaat jarenlang mee. Kan bovendien zonder problemen in de wasmachine, en voelt nat van binnen niet aan alsof iemand erin heeft zitten niezen...:-d (beetje glibberig)

jim zei:
Mijn ervaring met washmitts is dat ze ook niet super lang meegaan.
Ofwel scheurt de naad, ofwel komt de binnenzijde los.
Al doet de manier waarop je de mitt uitspoelt wel veel, als je die veel bij elkaar nijpt en uitwringt dan komt alles sneller los.
Sommige fabrikanten gebruiken ook vaak de verkeerde soort garen.
Daarom dat ik het laatste jaar bijna altijd een iets goedkopere handschoen koop.
Die wat CG in zijn assortiment heeft van 7.95€ is wel redelijk goed.

mijn eerste ervaring met een washmitt van Carrand (Microfiber MAX Totall Clean All Over wash mitt, pffff wat een naam) is ook niet zo fantastich. Na enkele wasbeurten begon de elastiek rond de pols te lossen. En nu vertoont hij reeds al tekenen van dreadlockuitval :(

Ben dus ook op zoek naar een waardig en meer slijtvast alternatief

ik twijfel dus tussen de
Meguiars Ultimate Whipe wash (vind ik nogal duur)
Chenille van PBW
The Bone van Cobra (deze kan natuurlijk wel al eens sneller vallen en vind ik precies iets minder handig om in hoekjes, rond deurklinken etc te gaan)
maar die van CG (=Chemical Guys ???) van €7.95 vind ik gelijk niet direct terug. Welke word hier bedoeld ?

De Meguiars washmitt is wel duur, maar ik weet niet eens hoe lang geleden (zal de 40+ leeftijd wel zijn ,^^ ) ik deze heb aangeschaft...zo lang gaat ie mee.

Ga hem komend jaar vervangen en tot velgen-mitt verbannen...maar er zit geen scheurtje of iets in..nog gewoon goed...

@ Guest007: dit is die van CG:
[MOD]Links naar commerciele websites is niet toegestaan.[/MOD]

Gebruik ze nu ook en voor die 8€ de moeite waard.

es gekeken bij CG, lijkt sterk op die van PBW

dus de PBW of de Meguiars. Welke zou het meest geschikt zijn voor zware bevuiling (tja autoke staat veelal op industrieel terrein en met dit weer kan die er na een paar dagen al redelijk gemolesteerd uitzien :(
Nog een geluk dat ik kan carpoolen zodat de wagen toch nog +- 1 weekje proper blijft.

/edit : iemand misschien een link met een test tussen een washmitt met dreadlocks vs washmitt met microfibre. Het enige wat ik me afvraag welk systeem het veiligst is voor de lak maar toch redelijk makkelijk zware bevuiling kan wegnemen.

Ik zou gaan voor 2 washmitt/spons systeem waarbij je 1 washmitt voor de "onderkant" van de auto is, zeg maar alles onder de middenlijn van een deur, daar wordt het namelijk een stuk vuiler dan de "bovenkant". Ondanks dat ze bij mij de wasmachine in gaan is er natuurlijk een kans dat er vuil in blijft zitten.
Dreadlocks zijn ook microfibers...

Ik gebruik zelf de Carrand mitt (ene kant dreadlocks en de andere kant normale microfiberzijde ala Megs mitt).
Eerst heel zachtjes zonder druk het ergste eraf nemen en dan met de andere kant met meer druk wassen.
Link: (nu voor een wel heel mooie prijs!)
https://www.Carclean.com/product/Ca...l_Clean_All_Over_Wash_Mitt_CAR-45602AS_101320

En dan een Meg's mitt voor de onderkant van de auto. Voormij werken die 2 ideaal.
Je kan ook kiezen voor een Bone (zelfde stof als de CG mitt alleen dan in handige spons)
Voordeel daarvan is dat de Bone veel meer water op kan nemen dan een mitt.
Vooral voor de anderkant is genoeg water belangrijk om goed vuil af te kunnen voeren.
Linkje:
https://www.Carclean.com/product/Cobra/The_Bone_Spons_COBRA-195_100976

hebben we ook een Thanks functie Dibbuz? :D. Inderdaad, de Bone is ideaal. Heb er zelf twee. Systeem zoals jij het noemt vind ik nog niet eens zo gek. Duim voor jou!

The Bone werkt echt niet handig als je een grille hebt met veel kleine stukjes. Ook om rondom spiegels te wassen voldoet deze niet.

Ik gebruik al tijden het 2-Bone systeem. Werkt uitstekend. Uiteindelijk is het bij mij een 3-mitt systeem: de washandschoen (+ ez brush) voor de velgen). Bij een van de botjes was de naad een heel klein stukje los (waarschijnlijk al bij de aankoop, maar toen niet opgevallen). Gelukkig heb ik een handige schoonmoeder en de mitt doet het weer uitstekend! Verder nog nooit problemen met kapotte mitts gehad. De mijne gaan atijd de wasmachine in nadat ik de auto heb gewassen.

PT Cruiser zei:
The Bone werkt echt niet handig als je een grille hebt met veel kleine stukjes. Ook om rondom spiegels te wassen voldoet deze niet.

Wat de grill aangaat ben ik het met je eens. Maar waarom hij niet zou voldoen rondom spiegels is mij een raadsel. Kun je je nader verklaren?:weetniet