• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nog wat doffe plekjes in bepaalde schijning van licht

Doffe plekken zijn weer terug! Telkens na een goede polijstbeurt is het resultaat prima. Lak is op dikte, dat is niet de issue. Na de eerste keer had het nog gekunt dat wij bedonderd werden door de olie die in het polijstmiddel zit, maar de laatste 2 keer heb ik ontvet na de polijstbeurt en daarna de wax erop.
De vraag blijft nu moet ik dan veel grover op die plek polijsten en waarom lijkt het dan zo goed de eerste dagen na het polijsten.
Het lijkt wel of toch de poriën na het polijsten worden gevoed en dat dit na een paar dagen weer verdwijnt. Na het ontvetten is het in ieder geval nog goed.

Is dit een hele gekke of kan iemand hier iets mee?
 
Als het zo is dat de hechting tussen de kleur lak en en blanke lak niet meer goed is, zou warmte wellicht ervoor kunnen zorgen dat deze weer even aanhecht aan elkaar. De war,te wordt gegenereerd door polijsten.
Wanneer de hechting dan niet meer voldoende is vertoont deze weer hetzelfde als eerst denk ik.
Net als een losgetrokken stuk tape, het plakt nog wel maar niet meer goed genoeg zodat deze weer loskomt.
Het is maar een idee, geen kennis.