Zo afgelopen 2 weken bezig geweest met de Audi S4. Elke dag 1 a 2 uurtjes kunnen pakken. Met een vers geboren kindje kun je niet heel veel detailen
De auto had een paar maandjes geleden al een keer behandeld: Audi S4 1e keer
Helaas na een keer of 5 gewassen te hebben zat hij echt onder de krassen zoals in dit topic te lezen is: Onder de krassen
Dus wat nieuwe spulletjes aangeschaft om de auto te wassen en te drogen en hopen dat het beter resultaat geeft.
Goed nu dus de auto helemaal opnieuw behandeld
Wassen:
- Afspuiten met tuinslang
- Foamen (bilt hamber)
- Afspuiten met tuinslang
- Wassen met meg shampoo
- Afspuiten met Nilfisk HD en daarna met tuinslang
- Drogen met Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel (Persoonlijk veel prettiger dan die van Mothers)
Polijsten:
- Eerst even snel met klei gedaan, kwam vrij weinig vanaf omdat dit al een was gedaan 3 maandjes geleden.
- Op de motorkap en dak zat echt heel veel ingevreten boomsap die ik met klei met geen mogenlijkheid weg kreeg. Toen de Bug Squash 1/3 geprobeerd maar die kreeg er niet veel vanaf. Toen maar onverdunt bug sqaush er op gespoten en even laten intrekken daarmee is na 2 a 3 keer eindelijk alles er af gegaan.
- Menzerna Intensive Polish - PO85RD 3.0 met Witte LC pad op rotary
- Menzerna Super Finish (Nano) - PO106FA - Cut 2.5 met zwarte compressor pad op rotary geprobeerd maar vondt ik niet prettig werken, ik gebruik het liefst zo min mogelijk de rotary. Daarna even op de DAP geprobeerd maar dan breekt het product niet voldoende af om echt effectief te werken.
- M80 op witte LC pad met dap
- Megs M34(final inspection) om te zien of nu echt alles weg was.
Beschermen:
- 1 laag Black Hole stand 2/3 DAP met zwarte LC pad
- 2 lagen EX-P stand 2 DAP met rode LC pad
- 2 lagen Collinite Super DoubleCoat Wax No. 476S
- Omdat ik de glans enigzins vond tegenvallen van de vollinite heb ik ook nog 2 lagen PB's Natty's Blue aangebracht.
Ramen:
- Voor de zekerheid met klei gedaan, Daar kwam best wat vuil vanaf/
- Meg's Glass Cleaner
- Pro Vision Rain Clear Rain Repellant Gel met een pad aangebracht. De pad is nu half weggevreten haha8-())
Velgen/Wielen:
- APC 1/10 schoongemaakt
- Wheelwax
- Banden met megs High Gloss Tire Protection
Uitlaat:
- APC 1/3 schoongemaakt
- Powerball Mini (geel) met Megs Metal polish
En nu de foto's
Dit was dus de foto VOOR het werk
En dan de na foto's. Helaas geen mooie zonnige dag gisteren
Genoeg beading/sheeting dacht ik zo:
En nog even een leuke reflectie foto met onze andere auto op de achtergrond
De auto had een paar maandjes geleden al een keer behandeld: Audi S4 1e keer
Helaas na een keer of 5 gewassen te hebben zat hij echt onder de krassen zoals in dit topic te lezen is: Onder de krassen
Dus wat nieuwe spulletjes aangeschaft om de auto te wassen en te drogen en hopen dat het beter resultaat geeft.
Goed nu dus de auto helemaal opnieuw behandeld
Wassen:
- Afspuiten met tuinslang
- Foamen (bilt hamber)
- Afspuiten met tuinslang
- Wassen met meg shampoo
- Afspuiten met Nilfisk HD en daarna met tuinslang
- Drogen met Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel (Persoonlijk veel prettiger dan die van Mothers)
Polijsten:
- Eerst even snel met klei gedaan, kwam vrij weinig vanaf omdat dit al een was gedaan 3 maandjes geleden.
- Op de motorkap en dak zat echt heel veel ingevreten boomsap die ik met klei met geen mogenlijkheid weg kreeg. Toen de Bug Squash 1/3 geprobeerd maar die kreeg er niet veel vanaf. Toen maar onverdunt bug sqaush er op gespoten en even laten intrekken daarmee is na 2 a 3 keer eindelijk alles er af gegaan.
- Menzerna Intensive Polish - PO85RD 3.0 met Witte LC pad op rotary
- Menzerna Super Finish (Nano) - PO106FA - Cut 2.5 met zwarte compressor pad op rotary geprobeerd maar vondt ik niet prettig werken, ik gebruik het liefst zo min mogelijk de rotary. Daarna even op de DAP geprobeerd maar dan breekt het product niet voldoende af om echt effectief te werken.
- M80 op witte LC pad met dap
- Megs M34(final inspection) om te zien of nu echt alles weg was.
Beschermen:
- 1 laag Black Hole stand 2/3 DAP met zwarte LC pad
- 2 lagen EX-P stand 2 DAP met rode LC pad
- 2 lagen Collinite Super DoubleCoat Wax No. 476S
- Omdat ik de glans enigzins vond tegenvallen van de vollinite heb ik ook nog 2 lagen PB's Natty's Blue aangebracht.
Ramen:
- Voor de zekerheid met klei gedaan, Daar kwam best wat vuil vanaf/
- Meg's Glass Cleaner
- Pro Vision Rain Clear Rain Repellant Gel met een pad aangebracht. De pad is nu half weggevreten haha8-())
Velgen/Wielen:
- APC 1/10 schoongemaakt
- Wheelwax
- Banden met megs High Gloss Tire Protection
Uitlaat:
- APC 1/3 schoongemaakt
- Powerball Mini (geel) met Megs Metal polish
En nu de foto's
Dit was dus de foto VOOR het werk
En dan de na foto's. Helaas geen mooie zonnige dag gisteren
Genoeg beading/sheeting dacht ik zo:
En nog even een leuke reflectie foto met onze andere auto op de achtergrond