• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nogmaals Audi S4

TonCoronel

Detailing rookie
14 nov 2008
147
0
Zo afgelopen 2 weken bezig geweest met de Audi S4. Elke dag 1 a 2 uurtjes kunnen pakken. Met een vers geboren kindje kun je niet heel veel detailen :D

De auto had een paar maandjes geleden al een keer behandeld: Audi S4 1e keer

Helaas na een keer of 5 gewassen te hebben zat hij echt onder de krassen zoals in dit topic te lezen is: Onder de krassen

Dus wat nieuwe spulletjes aangeschaft om de auto te wassen en te drogen en hopen dat het beter resultaat geeft.

Goed nu dus de auto helemaal opnieuw behandeld

Wassen:
- Afspuiten met tuinslang
- Foamen (bilt hamber)
- Afspuiten met tuinslang
- Wassen met meg shampoo
- Afspuiten met Nilfisk HD en daarna met tuinslang
- Drogen met Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel (Persoonlijk veel prettiger dan die van Mothers)

Polijsten:
- Eerst even snel met klei gedaan, kwam vrij weinig vanaf omdat dit al een was gedaan 3 maandjes geleden.
- Op de motorkap en dak zat echt heel veel ingevreten boomsap die ik met klei met geen mogenlijkheid weg kreeg. Toen de Bug Squash 1/3 geprobeerd maar die kreeg er niet veel vanaf. Toen maar onverdunt bug sqaush er op gespoten en even laten intrekken daarmee is na 2 a 3 keer eindelijk alles er af gegaan.
- Menzerna Intensive Polish - PO85RD 3.0 met Witte LC pad op rotary
- Menzerna Super Finish (Nano) - PO106FA - Cut 2.5 met zwarte compressor pad op rotary geprobeerd maar vondt ik niet prettig werken, ik gebruik het liefst zo min mogelijk de rotary. Daarna even op de DAP geprobeerd maar dan breekt het product niet voldoende af om echt effectief te werken.
- M80 op witte LC pad met dap
- Megs M34(final inspection) om te zien of nu echt alles weg was.

Beschermen:
- 1 laag Black Hole stand 2/3 DAP met zwarte LC pad
- 2 lagen EX-P stand 2 DAP met rode LC pad
- 2 lagen Collinite Super DoubleCoat Wax No. 476S
- Omdat ik de glans enigzins vond tegenvallen van de vollinite heb ik ook nog 2 lagen PB's Natty's Blue aangebracht.

Ramen:
- Voor de zekerheid met klei gedaan, Daar kwam best wat vuil vanaf/
- Meg's Glass Cleaner
- Pro Vision Rain Clear Rain Repellant Gel met een pad aangebracht. De pad is nu half weggevreten haha8-())

Velgen/Wielen:
- APC 1/10 schoongemaakt
- Wheelwax
- Banden met megs High Gloss Tire Protection

Uitlaat:
- APC 1/3 schoongemaakt
- Powerball Mini (geel) met Megs Metal polish

En nu de foto's
Dit was dus de foto VOOR het werk
krasjes.webp

En dan de na foto's. Helaas geen mooie zonnige dag gisteren
IMG_4025.webp

IMG_4026.webp

IMG_4030.webp

IMG_4031.webp

IMG_4032.webp

IMG_4033.webp

IMG_4034.webp

IMG_4037.webp

IMG_4038.webp

IMG_4039.webp

IMG_4045.webp

Genoeg beading/sheeting dacht ik zo:
IMG_3988.webp

IMG_3990.webp

IMG_3991.webp

IMG_3992.webp

IMG_3994.webp

IMG_3995.webp

IMG_3996.webp

En nog even een leuke reflectie foto met onze andere auto op de achtergrond
IMG_4054.webp

De S4 ziet er echt prachtig uit! :cool Ik blijf het ook een mooie kleur vinden.

Ik vroeg me af waarom de jde BH op zo'n hoge stand (2-3) hebt aangebracht. Ik zet de DAP meestal op stand 1, ook op een zwarte pad. Sneller werkt bij mij niet, want dan buff ik hem gelijk uit met de pad.

Complimenten, ziet er echt mooi uit, kleur is ook geweldig. :-)^

- Menzerna Super Finish (Nano) - PO106FA - Cut 2.5 met zwarte compressor pad op rotary geprobeerd maar vondt ik niet prettig werken, ik gebruik het liefst zo min mogelijk de rotary. Daarna even op de DAP geprobeerd maar dan breekt het product niet voldoende af om echt effectief te werken.

jij schreef dat het product op de dap niet voldoende afbreekt, ik heb de Menzerna Super Finish (Nano) - PO106FA - Cut 2.5 met de DAP verwerkt met een groene LC pad op standje Dibuzz ;) oftewel stand 3,5 product brak in mijn ogen perfect af......... wellicht dat de zwarte pad te soft was ???

Ziet er weer heel netjes uit! :cool

Heb je nou het knipperlichtglaasje/lampje vervangen voor een doorzichtige of is dat gezichtsbedrog?
Ziet er op de foto nogal oranje uit aan de bijrijders kant in vergelijking met de bestuurderskant ;)

Ik vroeg me af waarom de jde BH op zo'n hoge stand (2-3) hebt aangebracht. Ik zet de DAP meestal op stand 1, ook op een zwarte pad. Sneller werkt bij mij niet, want dan buff ik hem gelijk uit met de pad.

Tjah ik heb van Tim geleerd dat je hem het beste op standje 2/3 (eigenlijk dus 2.5) kunt aanbrengen, eigenlijk verder nooit over nagedacht en het resultaat is altijd prima.

Heb je nou het knipperlichtglaasje/lampje vervangen voor een doorzichtige of is dat gezichtsbedrog?

Denk een beetje gezichtsbedrog, het glaasje is echt wit alleen dr zit een klein oranje kapje voor het lampje achter die je er inderdaad enigzins doorheen ziet.

jij schreef dat het product op de dap niet voldoende afbreekt, ik heb de Menzerna Super Finish (Nano) - PO106FA - Cut 2.5 met de DAP verwerkt met een groene LC pad op standje Dibuzz oftewel stand 3,5 product brak in mijn ogen perfect af......... wellicht dat de zwarte pad te soft was ???

Tjah ik heb het inderdaad niet verder geprobeerd dan met een zwarte LC pad met de DAP, misschien in de toekomst even wat verder testen. Maar de M80 deed zijn werk verder prima hoor.

Wat een glans zeg. Deze combi ga ik ook maar eens proberen. Het blijft ook een schitterende auto en die kleur 8-()) (kwijl,kwijl).

Auto ziet er weer goed uit Ton.

Als we het dan toch over modificaties hebben zou ik om te beginnen de kentekenplaat houders van Wittebrug eraf halen.
Of ze moeten je per foto en km dat je rijd sponseren.... Dan zou ik het zeker laten zitten

8-()) echt netjes Ton
mooie reportage,prachtige kleur,
hoe is in jouw ogen de Mezerna bevallen ???
gr simon

Daar gaat tie weer. Audi rules !!
Prachtige bak man , net werk geleverd en een mooie kleur.::-)^ :-)^ :-)^ :-)^

Die kleur :love echt top staaltje detail work :-)^
Snap alleen niet waarom de menzerna op je dap niet werkt:weetniet

DKBM zei:
Sneller werkt bij mij niet, want dan buff ik hem gelijk uit met de pad.
Is ook de bedoeling dat je hem inwerkt tot de lak glanst, probeer maar en wacht daarna maar eens een minutje of 5 zul je zien dat hij terug mat word.
Daarna wrijf je hem uit.

Plus je kan blackhole ook met een licht green opdoen in stand 5, werkt het zelfde als SRP alleen wat "minder" fillers:-)^

Wat glimt die weer

Moet zeggen ben hellemaal verliefd op die kleur wat een aparte kleur is dat zeg.
Die zie je niet gouw in die kleur teminste ik heb hem nog nooit gezien

hoe is in jouw ogen de Mezerna bevallen ???

De Menzerna Intensive Polish - PO85RD 3.0 was erg goed bevallen, deze deed het beter dan de megs M105 op deze lak.
De Menzerna Super Finish (Nano) - PO106FA heb ik gewoon te weinig mee geprobeerd en kan ik dus geebn goed oordeel over vellen.

Moet zeggen ben hellemaal verliefd op die kleur wat een aparte kleur is dat zeg.
Die zie je niet gouw in die kleur teminste ik heb hem nog nooit gezien

Bedankt, is ook de enige S4 in nederland en misschien wel in heel de wereld in deze kleur dus dat maakt hem extra apart. Deze kleur was wel leverbaar op een A3 en A4 maar niet op een S4.