• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nogmaals het dilemma over welk polijstmachine aan te schaffen

Sennaalbronda

Detailing chief
13 sep 2018
42
75
19
Hallo,
ik heb nu een jaar de DAP 500 en vind dat hij wat correctie kracht mist, dit is samen met de pastas en de pads niet recht te compenseren.
ik heb nu in de gaten dat je het beste 2 machines kan hebben, 1tje voor de hoekjes en bumpers en een grote waar je de rechte opppervlakken zoals deuren en daken kan doen.
nu heb ik al een voorkeur voor een LHR15 of 21 MK3 als grote machine maar wat zal ik dat kiezen voor de kleine gedeeltes.
ik zat te denken tussen een dap evo 12mm 550w en een dap evo 8mm 1000w
wat te doen?
is mijn techniek ook juist
 
  • Leuk
Reactions: Dutch Vertigo
Met een DAP500 waarom je standaard de kleine plate zet + een LHR15 of 21, daar moet je prima je ding mee kunnen doen. ;)

Ik heb zelf een DAP900 V3 + LHR21 en dat werkt uitstekend.

(Ibrid/Proxxon o.i.d. erbij voor het hele kleine werk zou mooi zijn, maar een dikke portemonnee ook! :p )


Een machine met grotere uitslag waar geen kleine backingplate op kan, die zou ik niet kiezen voor het kleinere werk. (Nogal tegenstrijdig)


Wat bedoel je met je laatste zin?
 
  • Leuk
Reactions: Dutch Vertigo
Ik heb gekozen voor een kleine rotary 75mm, heb nog een grote rotary en ook gekozen voor de LHR 15 MKIII, is echt een deftige machine.(Zou die met de TAS kiezen, deftige, stevige en handige TAS voor opbergen en meeslepen polijst spullen.)
Over die DAPS lees ik ook alleen maar positieve dingen het is maar net wat je wil uitgeven, maar je zit zowiezo wel goed.
Moet nu zelf alleen nog een kleine duel action en misschien ben ik dan tevreden :p

Ik zou CC even berichtje sturen op whatsapp als ik jou was, geven je graag advies en ik hield er een mooie korting aan over.
 
Met een DAP500 waarom je standaard de kleine plate zet + een LHR15 of 21, daar moet je prima je ding mee kunnen doen. ;)

Ik heb zelf een DAP900 V3 + LHR21 en dat werkt uitstekend.

(Ibrid/Proxxon o.i.d. erbij voor het hele kleine werk zou mooi zijn, maar een dikke portemonnee ook! :p )


Een machine met grotere uitslag waar geen kleine backingplate op kan, die zou ik niet kiezen voor het kleinere werk. (Nogal tegenstrijdig)


Wat bedoel je met je laatste zin?
Thnx! Ik twijfel soms of ik de juiste techniek gebruik, vandaar de vraag
 
Hallo,
ik heb nu een jaar de DAP 500 en vind dat hij wat correctie kracht mist, dit is samen met de pastas en de pads niet recht te compenseren.
ik heb nu in de gaten dat je het beste 2 machines kan hebben, 1tje voor de hoekjes en bumpers en een grote waar je de rechte opppervlakken zoals deuren en daken kan doen.
nu heb ik al een voorkeur voor een LHR15 of 21 MK3 als grote machine maar wat zal ik dat kiezen voor de kleine gedeeltes.
ik zat te denken tussen een dap evo 12mm 550w en een dap evo 8mm 1000w
wat te doen?
is mijn techniek ook juist
Ik zou die dap500 uitrusten met een kleine backingplate want daar kun je al heel veel mee en dan een mooie flex xfe of Rupes mk2/3 ernaast voor de grotere delen.
Is er ruimer budget dan zou een flex pxe 80 ook mooi combineren met een flex xfe of rupes mk2/mk3 (Of Duetto).
Er is zoveel moois te koop heden ten dagen.
 
Laatst bewerkt: