• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Normale schade of niet?

Twinshock

Detailing trainee
23 apr 2015
12
32
Vraagje...

Ik heb nieuwe banden laten monteren op mijn lichtmetalen velgen. Nu heb ik bij de rand geen schade doordat er kunstof is gebruikt en toen pas de banden lichter. Echter om de band eraf te krijgen is hij op het apparaat geklemd en het apparaat heeft een x aantal punten achtergelaten in de velg van het klemmen is dit normaal of had hier ook kunstof gebruikt moeten worden?

Gr

Mark
 
Defineer normaal... :)
Bij de bandenzaak waar mijn zakelijke banden worden gewisseld komt een velg terug alsof hij een oorlog heeft overleefd. Tandmarkeringen, krassen, noem maar op. Blij ben ik er niet mee, echter zij snappen niet wat er bedoeld wordt met die schade want dat gebeurd er als je banden wisselt....

Jouw verhaal : Ik zou er echter niet gelukkig mee zijn en zou er zeker werk van maken.
 
1526928155270541976101304743114.jpg
 
Even niet letten op remstof dit zijn men oude velgen maar op het setje nieuwe heb ik dit dus ook op 6 plekken door me velg:sob:
 
Normaal kan je dit niet echt noemen. De meesten bandencentrale zullen kritiek echter wegwuiven, want het zit toch aan de binnenzijde van de velg en dit zie je niet...
Beter zoeken naar een kleine handelaar die naar jouw grieven luistert en wel acht slaat op jouw materiaal.
 
Ten eerste kan je op elk fatsoenlijk apparaat de druk instellen
En een beetje apparaat werkt met rubber / kunststof of heeft dat als optie
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Dat is schade door ouderwetse apparatuur voor stalen velgen, of door lomp gedrag, lijkt me niet nodig. Bij een paar nieuwe banden ook meegemaakt dat de velgen er met een luchttol met vol vermogen opgejast werden, direct aanmerking gemaakt en ze werden losgehaald en netjes met de momentsleutel vastgezet. Onlangs was ik er weer (zo'n 2 jaar later) en direct werd de momentsleutel er bij gepakt. :cool: Zolang de klant niet 'piept' denkt men zich van alles te kunnen veroorloven, als blijkt dat je je mond open doet en weet waar je het over hebt, wordt er netjes gewerkt.
 
Dit kan prima bij stalen velgen, van binnenuit opspannen. Bij lichtmetaal, om dit soort schades te voorkomen, span je van buiten af op. Dan wordt de velg aan de opstaande rand aan de binnenkant geklemt en niet in het velgbed. Dit is gewoon onvoorzichtig omgaan met velgen van klanten. Van tijd maakt het totaal geen verschil. Helaas zie je het vaker.