Mooi gezegd, het is vooral uitvinden wat werkt voor mijzelf. Ik ben echter ook op zoek naar wat werkt voor de mensen onder ons, waarbij swirls niet heel erg een probleem zijn. Ik vind, zoals velen van jullie, auto's schoonmaken heerlijk werk en ik hoop het dan ook voor vrienden, familie en kennissen te kunnen doen. Aangezien ik graag processen optimaliseer, moet het een mooie balans zijn tussen snelheid, efficiëntie, kosten, veiligheid en resultaat.Een beetje
Welkom hier! In elk geval goed dat je erover nadenkt!
250 bar lijkt mij ook wat aan de hoge kant, maar de helft moet ook al goed genoeg zijn denk ik. Daarnaast is het denk ik niet zo schadelijk als je denkt en is een HD reiniger in mijn ogen een absolute must voor het wassen van een auto, behalve als er echt alleen maar hele lichte vervuiling aanwezig is.
Ik moet die eerste wasstraat nog vinden die fatsoenlijk alle externe delen reinigt (veel 'gemiste' delen zijn onder een spoiler, de inham van de kentekenplaat, het velgbed, een grill, mistlapen, etc) laat staan dat de meer interne delen, zoals de dorpels worden schoongemaakt. Daarentegen worden de delen die wél worden gereinigd doorgaans te hard aangepakt door de (vuile) borstels of doeken waardoor er krassen ontstaan.
Desalniettemin, ga vooral zelf aan de slag en ontdek wat werkt voor jou!
Ik hoop dan ook een manier te vinden om geen problemen te krijgen met regelgeving, daar ik het waarschijnlijk ook op straat zal moeten doen. (Hemelwaterriool vervuiling). ONR Lijkt mij hierin een mogelijke oplossing. Maar inderdaad, zwaar vervuilde auto's hiermee wassen heb ik ook wat vraagtekens bij.
Je hebt hoogstwaarschijnlijk groot gelijk dat de HD niet zo schadelijk is als ik nu doe laten blijken. "Vaak ben je te bang" is wel een gezegde wat hier mogelijk opgaat voor mij.
Ik ben ook erg benieuwd naar de meningen van andere gebruikers hier m.b.t. de resultaten van de wasstraat.