• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onbekend soort vlekken krijg ze niet weg :s

DarDrive

Detailing rookie
16 sep 2020
4
2
Hallo zal me even voorstellen..
Ik ben DarDrive een rookie detailer met een probleem.
Mijn vrouw en ik hebben een nieuwe auto gekocht en deze kwam redelijk netjes in z'n lak bij ons aan.
Ik heb nadat de auto thuis was hem gelijk onder handen genomen en naar eigen zeggen best tevreden.
Ik heb dus de auto no rins gewassen met optimum no rins, de velgen en banden aangepakt met ironx en Brake buster, de rubbers en plastic met Perl 1:3 en als laatste beedmaker. Dacht dat alles goed was maar nadat mijn vrouw van haar werk was liet ze mij een paar onverklaarbare vlekken zien. Ik heb geprobeerd met surfex HD 1:50 en ook geprobeerd te klei
IMG_20200916_175910.jpg
IMG_20200916_175910.jpg
IMG_20200916_175915.jpg
en maar het mag niet baten. Ik hoop eruit te komen maar hoe? Dank alvast alle hulp is welkom
 

Bijlagen

  • IMG_20200916_175929.jpg
    IMG_20200916_175929.jpg
    215,3 KB · Weergaven: 0
Ik heb wel een tar remover van Car pro dat zal ik straks even proberen. Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe dat daar komt want voorheen zat het er niet en ik heb persoonlijk niks met lijm oid gebruikt. Het heeft ook geen rand wat je kan voelen ofzo lijkt echt in het lak te zitten. Kan het niet zo zijn dat het opgedroogde Perl (trim dressing) is.
 
ik kan het niet heel goed zien (dus blijft soort gokken) maar kunnen het ingebrande zonnebrand vingers zijn? In dat geval zou cleaner/polijsten een oplossing kunnen zijn.
 
De foto's vind ik helaas niet heel erg duidelijk. De laatste foto doet mij vermoeden dat het lijm is van een sticker o.i.d, vaak worden splinternieuwe wagens hier en daar ingepakt met folie.

Heb je deze wagen nieuw nieuw gekocht of als occasie? Kan je hier niet mee teruggaan naar de garage waar je deze gekocht hebt? Kan mij voorstellen als je er zelf mee aan de slag gaat en de situatie verergerd, dat de garage niet bepaald happig zal zijn om te helpen.
 
De uiterlijk enheeft iid iets weg van sticker restanten. Maar zoals ik al zei heb ik deze vlekken niet eerder gezien dus het lijkt te zijn ontstaan nadat ik de auto heb gedetailed. De foto van de wielrand lijken heel lineaire en niet echt random. Denk dat het polijsten word want persoonlijk denk ik dat het in de lak zelf zit omdat het niet aanvoelt als vettig of iets tastbaar.
 
Het is een occasion en we hebben de auto 3 dagen in eigen bezit. Misschien is het een goed idee om naar de dealer te gaan. Bang ben ik wel dat het een welles nietes spelletje word maar goed ik zal even kijken wat mijn opties zijn en daar naar handelen. Ik houd jullie uiteraard de hoogte via deze topic.

Bedankt voor alle reacties, ik lees en leer veel op deze forum vind het detailieren van autos ook super leuk dus zeker tot snel weer.
 
Ik heb het ook ooit gehad na detailen, wat sahara zand liet alles weer terug zien.
daarna beter gepolijst en toen was het echt weg. ik zou het gewoon nog een keer doen.
ben ook bang dat een dealer niks kan doen voor je, die kijken niet naar echt lakstaat.
 
Hier ook, na het grondig wassen waren de filters weg en kwam er "Tupperware" tevoorschijn op de achterklep!
Kan dus goed dat er reclame op de auto heeft gezeten.
 
heb ik deze vlekken niet eerder gezien dus het lijkt te zijn ontstaan nadat ik de auto heb gedetailed.
En met ''detailen'' van de lak verstaan we nu alleen wassen van de lak met No Rinse. Dan kan het goed zijn dat de fratsen simpelweg niet goed zichtbaar waren. (Wax/glaze/ander glim-spul voor de verkoop of simpelweg niet opvallend genoeg)

De witte fratsen op de 3 grote foto's lijken mij van sticker-restanten en aantasting van de lak. Het is wel erg gestructureerd, het patroon wat je ziet.

Op de kleine foto (onder tankdop) is het slecht te zien, maar het lijkt wel op druipers van benzine.