• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onbereikbaar: mos onderkant deurraam

tomatito

Detailing rookie
4 aug 2019
10
2
Goedendag, op de onderkant van de portier of deurramen zit mos. Het komt mee met het open en sluiten van de ramen.

Raam open(en): mos ´verdwijnt´ in portier
Raam sluiten: mos komt mee omhoog met het raam

Vraag: is er een manier of trucje om dit te verwijderen?

(De enige manier die ik kan bedenken is het verwijderen van het deurpaneel aan de binnenkant, zodat ik bij de onderkant van het raam kan.)
 
Zeer dunne spatel met daar een MF doek rond tussen de ruit en de deur steken?

31FaPL1HHzL._SX425_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oorzaak is dat het raamrubber kennelijk niet meer aansluit.
Gevolg is nattigheid en mosvorming
Oplossing is spoelen (slappe oplossing Biotex)
En liefst een nieuw rubber, kan je de oude weghalen om te spoelen
 
Bij mijn vorige auto haalde ik die rubberstrips aan de buitenkant een paar keer per jaar los, bijv. bij het polijsten, dan hoefde ik ze niet af te plakken, was bij die auto heel simpel los te trekken met het portier open. Als dit bij jouw Toyota ook simpel is, zou je dit kunnen overwegen, en dat is veel makkelijker/sneller dan portierbekleding los halen.
 
  • Leuk
Reactions: Mark1986
Ik heb even gekeken en er zit een klein beetje speling/ruimte op de rubbers. Van het weekend zal ik proberen om er met een spatel o.i.d. tussen te komen. Losmaken is helaas niet mogelijk.
 
Kijk uit met losmaken. Bij de Citroen Xm lijkt dit bijvoorbeeld ook zo te gaan, maar die zit van binnen om een scherpe staalrand gehaakt. Bij lostrekken snij je dus t rubber door... enige juiste optie is hele portier open en ruiten er uit om ze van binnenuit netjes los te maken..

Hoeft niet altijd zo te zijn, maar verdiep je er even in voor t fout gaat!
 
  • Leuk
Reactions: tomatito
Bij dit soort vuil spoot ik die randen in met, bijv een shampoo of evt glasreiniger.
En dan met hogedrukspuit tussen raam en rubber spuiten.
Misschien niet de meest subtiele manier, maar werkte wel.
 
  • Leuk
Reactions: tomatito