Als je niet het resultaat behaalt met Geel/Veloce is of je techniek niet goed of het is de verkeerde pad/polijstmiddel voor jou.De was krassen en kleine swirls zijn na 1 hit weg, echter de iets diepere krasjes blijven zichtbaar (ook nu nog na de 2 hits Veloce). Nadien heb ik het ook nog afgebouwd met 2 hits Mezzo en 1 hit Finale. Ik beweeg langzaam, een halve centimeter afstand tussen de poetskringen zoals mij in de winkel verteld is. Verder werk ik door tot het product stoffig wordt. Ik durf op dit moment niet meer verder te poetsen, omdat ik bang ben dat ik anders teveel van de lak weg haal. Het eerste kwart van mijn dak, wat ik een week eerder gedaan heb, heeft al meerdere hits voor z`n kiezen gehad (zie eerdere post in dit topic) en dus durf ik niet verder te gaan.
Wil ik misschien teveel? Als ik andere moet geloven en de projecten bekijk moet je normaal gesproken ook de wat diepere krasjes weg kunnen polijsten? Ze zijn niet overdreven diep en op een natte lak bijna niet te zien (wat meestal betekent dat ze nog niet door de blanke lak heen zijn). Is er eventueel iemand in de regio Rotterdam of Den Haag waar ik mij eens bij kan melden? Of zou het een optie zijn om eens langs Carclean te rijden (zitten op 10 minuten bij mijn huis vandaan)?
Andere vraag nog, klopt het dat de DAP tijdens het werken een beetje hobbelt? Alsof de backing plate/uitgaande as krom is zeg maar, hij begint echt te hobbelen (dus niet te trillen). Op de eerste minuut van het onderstaand filmpje kun je het ook een beetje zien, je ziet dat de achterste hand van boven naar beneden beweegt alsof er een slag in zit:
Gerben Visser
Veloce vind ikzelf niet fijn werken en ook het stoffen vind ik irritant , probeer Scholl S3 eens op bv een Zwart/witte spiderpad . De kans dat je door de lak gaat met je DAP acht ik zeer klein ook heb je em al 3x te grazen genomen met Veloce.
Als je de swirls enz eruit hebt en slechts enkele diepere krasjes over hebt kun je ook een kleine backingplate monteren met de eerder voorgestelde Scholl combo en locaal die krasjes aanpakken.