Ha mannen,
Inmiddels ben ik ook gegrepen door het detail-virus. Het is bijna een feestje als m'n auto viezig is geworden. Iets wat ik dacht dat niet zou gebeuren
.
Om nu een stap verder te gaan, wil ik ook de motor(ruimte) schoon gaan maken. Via het forum heb ik al wat producten gevonden: https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Engine_Cleaner_1_Liter_10590_100133 en https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Vinyl_Rubber_Care_500ml_10587_100130. Mijn motor (BMW 530i uit 2002) lijkt niet heel kwetsbaar, dus ik zal alleen de dynamo inpakken met celefaanfolie. Mijn vraag: na de motor gewassen te hebben, is het dan beter om de motor eerst te laten drogen alvorens V&RC erop te sprayen of moet het juist op een natte motor? Ik las dat veel mensen het direct na het wassen op de nog natte motor sprayen.
Daarnaast wil ik ook de "fijne" plastic op de buitenkant behandelen. Denk aan de deurlijsten en de plekken op de zijspiegels. In eerste instantie wilde ik daar een plastic trim voor kopen, maar ik las dat mensen daar ook V&RC voor gebruiken. Kan dit? En zo ja, wat is het verschil?
Ook merk ik al een tijdje dat mijn ruiten redelijk waterafstotend zijn. Als het regent en ik rijd op de snelweg hoef ik mijn ruitenwissers niet te gebruiken. Als ik mijn ruitenwissers gebruik, zie je voor 1 seconde een waas/strepen op de ruit, maar de ruitenwisser gaat erg soepel over de ruit. Ook op de zijruiten rollen de druppels er zo van af. Sinds ik de auto heb (2 maanden) heb ik nooit iets met de ruiten gedaan (zoals Rain X) behalve meerdere keren gewassen. Kan het zijn dat mijn ruiten standaard (uit de fabriek) een laagje er op hebben? Hoe dan ook, ik vind dit erg fijn en zit er over na te denken om Rain X te kopen. Toch lees ik goede en slechte ervaringen. Is er een beter alternatief? Trouwens, er zit een barst in mijn voorruit, dus hij moet vervangen moeten. Ik vraag mij dus af of BMW er al een laag over heeft zitten en ik daar rekening mee moet houden bij het vervangen?
Tot slot wil ik ook het interieur van mijn auto nu een keer doen. Ook hier heb ik Poorboy's Natural Look Dressing voor geselecteerd. Kan ik hier ook de V&RC voor gebruiken?
Nou, dat waren mijn vragen voor deze keer weer. Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden. Hoop na jullie antwoorden snel te kunnen bestellen, zodat ik dit weekend lekker aan de slag kan. Het belooft goed weer te worden!
Groet,
Otto
Inmiddels ben ik ook gegrepen door het detail-virus. Het is bijna een feestje als m'n auto viezig is geworden. Iets wat ik dacht dat niet zou gebeuren
Om nu een stap verder te gaan, wil ik ook de motor(ruimte) schoon gaan maken. Via het forum heb ik al wat producten gevonden: https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Engine_Cleaner_1_Liter_10590_100133 en https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Vinyl_Rubber_Care_500ml_10587_100130. Mijn motor (BMW 530i uit 2002) lijkt niet heel kwetsbaar, dus ik zal alleen de dynamo inpakken met celefaanfolie. Mijn vraag: na de motor gewassen te hebben, is het dan beter om de motor eerst te laten drogen alvorens V&RC erop te sprayen of moet het juist op een natte motor? Ik las dat veel mensen het direct na het wassen op de nog natte motor sprayen.
Daarnaast wil ik ook de "fijne" plastic op de buitenkant behandelen. Denk aan de deurlijsten en de plekken op de zijspiegels. In eerste instantie wilde ik daar een plastic trim voor kopen, maar ik las dat mensen daar ook V&RC voor gebruiken. Kan dit? En zo ja, wat is het verschil?
Ook merk ik al een tijdje dat mijn ruiten redelijk waterafstotend zijn. Als het regent en ik rijd op de snelweg hoef ik mijn ruitenwissers niet te gebruiken. Als ik mijn ruitenwissers gebruik, zie je voor 1 seconde een waas/strepen op de ruit, maar de ruitenwisser gaat erg soepel over de ruit. Ook op de zijruiten rollen de druppels er zo van af. Sinds ik de auto heb (2 maanden) heb ik nooit iets met de ruiten gedaan (zoals Rain X) behalve meerdere keren gewassen. Kan het zijn dat mijn ruiten standaard (uit de fabriek) een laagje er op hebben? Hoe dan ook, ik vind dit erg fijn en zit er over na te denken om Rain X te kopen. Toch lees ik goede en slechte ervaringen. Is er een beter alternatief? Trouwens, er zit een barst in mijn voorruit, dus hij moet vervangen moeten. Ik vraag mij dus af of BMW er al een laag over heeft zitten en ik daar rekening mee moet houden bij het vervangen?
Tot slot wil ik ook het interieur van mijn auto nu een keer doen. Ook hier heb ik Poorboy's Natural Look Dressing voor geselecteerd. Kan ik hier ook de V&RC voor gebruiken?
Nou, dat waren mijn vragen voor deze keer weer. Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden. Hoop na jullie antwoorden snel te kunnen bestellen, zodat ik dit weekend lekker aan de slag kan. Het belooft goed weer te worden!
Groet,
Otto