• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ondanks wax laten insectenlijkjes sporen achter

ptie

Detailing addict
27 nov 2010
33
65
Een tijdje terug heb ik mijn motorkap laten overspuiten. Direct daarna heb ik de motorkap grondig in de wax gezet (Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar), voorafgaand door Poorboys World Black Hole.

Dit is nu 3 weken geleden. In deze 3 weken heb ik een aanvaring gehad met een aantal insecten (wie niet).
Mijn auto heb ik gisteren weer grondig gewassen. Wat mij opviel is dat de insectenlijkjes toch een spoor / afdruk in de lak achterlaten, ondanks de wax (moet je wel goed kijken) ]-0

Dit had ik niet verwacht. Ik had gehoopt dat een goede waxlaag afdoende bescherming biedt.

Klopt dit? Heb ik iets fout gedaan? Gebruik ik de verkeerde producten? Of kan je hier simpelweg niets aan doen? (misschien anders dan de motorkap machinaal poetsen)

Bedankt!
 
Waxen is geen 100% garantie dat er niets in kan vreten. Net als vogelpoep bevatten insectenlijkjes soms zuren die in kunnen vreten of sporen achter kunnen laten. Even met een cleaner er over heen en ik denk dat ze toch weer weg zijn.
Overigens: NXT 2.0 is een all in one product, bevat dus een milde cleaner, deze zal de black hole deels weer verwijderen, en de NXT is niet bepaald een hoogvlieger wat duurzaamheid betreft. Maar dat terzijde.
 
Ik denk dat je beter geen wax had gezet ivm uitdampen van de lak.

Misschien kan je best je motorkap eens een polijstbeurtje geven , dan zal het wel opgelost zijn .:-b
 
Dank beiden. Ik zal een cleaner aanschaffen, en NTX niet meer gebruiken in combinatie met Black Hole. Thanks!