• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderdelen Extractor NTSR 20

BlackPassat

Detailing rookie
5 mei 2009
1.906
0
In de gebruiksaanwijzing op blz 1 staat als optioneel onderdeel een filter genoemd. Het is nr. 26 en heet Dauerfilter (Sonderzubehor).
Kom dit filter in de collectie van Carclean?
Op internet zijn bij de diverse onderdelenshops wel universele filters te vinden maar gezien de maatvoeringen denk ik niet dat ik een passende heb kunnen vinden. De filters op internet zijn cylindrisch en bijv. 145 mm binnendiameter. Voor de extractor NTSR 20 lijkt er meer een conische filter nodig te zijn. De binnendiameter van de filter aan de bovenkant van de motor is ongeveer 150 mm terwijl de onderkant ongeveer 132 mm is.

Mag ik vragen wat zo'n filter precies doet? Ik heb voor mijn extractor de zwarte schuimrubber filter om de onderkant van de motor gedaan, klopt dit?

Binnetie zei:
Mag ik vragen wat zo'n filter precies doet? Ik heb voor mijn extractor de zwarte schuimrubber filter om de onderkant van de motor gedaan, klopt dit?

Dat is ook prima, het schuimfilter moet gebruikt worden bij nat- en droogzuigen. Voor droogzuigen kun je echter ook een ander filter plaatsen.
Omdat ik het schuimfilter eigenlijk alleen voor natzuigen zou willen gebruiken was ik opzoek naar een duurzamer droogfilter. Ik geloof ook dat een ander filter minder motorgeluid zal geven bij dagelijks gebruik voor droogzuigen.

Gisteren ik ook even op zoek geweest naar stofzuigerzakken voor de Alu-Tech. Heb wel wat gevonden wat past maar die zakken zijn minder diep ( en rusten dus niet op de bodem van de stofemmer. Ik blijf nog wel ff op zoek