• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

onderhoud brembo gelakte remklauwen.

marvin-1989

Detailing rookie
17 apr 2014
11
0
35
beste mede detailers,

ik ben al lange tijd bezig een juiste bescherming te vinden voor mijn rood gelakte brembo remklauwen. echter ben ik nog niet achter een manier gekomen die goed werkt. waardoor ik nu elke week ben genoodzaakt de wielen eraf te halen om ze te kunnen reinigen.

foto voor de duidelijkheid:

image-99.webp

image-1151.webp

ik ben dus opzoek naar een manier of product om op de klauwen toe te passen/aan te aanbrengen. in de vorm van een wax. heeft er iemand ervaring of tips? alvast bedankt!

gr. marvin.

Een coating is een optie waardoor vuil minder goed hecht en het makkelijker schoon te maken is. Remstof zul je er echter toch op krijgen en het blijft met dergelijk dichte velgen lastig om ze goed schoon te maken.

de spaakvelgen zijn eigenlijk nog ongemakkelijker.. ook de velgen zelf om schoon te houden. misschien toch een vorm van velgenwax nemen zoieso voor de velgen. dan kan ik altijd eens kijken of het op de klauwen ook werkt.. zo niet dan probeer ik een te kijken naar de 'coating'.

Een laagje Q2 Rim, zou een goede bescherming moeten zijn voor de brembo's.
Heb mijn brembo's ooit kaal gehaald en voorzien van nieuw laagje verf, maar zonder lak.
De lak geeft vaak de problemen, dof worden, los laten...

rallimart;n392994 zei:
Een laagje Q2 Rim, zou een goede bescherming moeten zijn voor de brembo's. Heb mijn brembo's ooit kaal gehaald en voorzien van nieuw laagje verf, maar zonder lak. De lak geeft vaak de problemen, dof worden, los laten...
dank voor de tip! mijn brembo's zijn ook eens opgeknapt. ik denk dat dat de reden is dat ze nu nog redelijk schoon te houden zijn.. zogauw er iets langere tijd op zit word het steeds moeilijker ze schoon te houden. ik ga een met die q2 rim aan de slag.. dat is soieso wel wat voor de spaakvelgen straks. die dingen zijn een crime om schoon te houden..