• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud droogdoek en wasmitt

Hardy

Detailing rookie
8 okt 2024
9
15
Net voor de eerste keer onze nieuwe Tesla gewassen met de twee emmer methode. Ik vroeg me nu alleen af wat ik moet doen met de licht vochtige droogdoek en wasmitt om ze klaar te maken voor een volgende wasbeurt?

Dit is het resultaat

Bijlagen

• IMG_9671.webp
    IMG_9671.webp
    463 KB · Weergaven: 45
Fraaie wagen en kleur!

Wat betreft je vraag: ik ben van het team ‘flikker-alles-lekker-in-de-wasmachine’. Er zijn er ook die droogdoeken bijvoorbeeld niet in de wasmachine doen, maar enkel te drogen ophangen. Dat zal vast beter zijn, maar ik ben daar te lomp voor ;-)

Mijn droogdoek was ik niet iedere keer. Als je de auto goed gewassen hebt, is de auto schoon als je hem afdroogt en wordt de droogdoek niet vies. Ik laat hem drogen aan het droogdoek en was hem af en toe.

• Leuk
Reacties: Hardy
Ik wil na het wassen wel eens een vochtige droogdoek door een sponning halen, dus was mijn doeken en mitts na iedere wasbeurt. Ik gebruik daarvoor wel een geschikt microvezel wasmiddel (Nanolex mf wash of PB Typhoon), maar doe wel een handmatige voorwas in een emmer voor het de machine in gaat, en de machine draait dan een kort programma. Vervolgens gaat alles in een centrifuge: veel droger dan een wasmachine, en in een droger heb je kans dat het te heet wordt en mf-vezels aan elkaar gaan plakken. Vervolgens binnenshuis drogen om te voorkomen dat er zand in kan waaien.

• Leuk
Reacties: Hardy