• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud droogdoek delirium orange

Ik ben van mening niet... Met een misschien iets simpele gedachte gang.... Maar ik vind dat een handdoek die aan de lijn gedroogd is beter afdrogen dan een handdoek uit de droger.. en dan ga ik er een beetje vanuit dat het met deze doeken wel een beetje het zelfde is... misschien heb ik het helemaal mis!

+ hij is ook binnen no time droog... dus ik vind het niet echt nodig!

Ondertussen heb ik de MF restore aangekocht. Hier zit een extra klein 'flaconnetje' aan. Is dit voor het verdelen makkelijker te maken?
Want zoals ik hem hier aan kreeg zit er al een kleine hoeveelheid vloeistof in het flaconnetje. Heeft de vloeistof daarin een andere samenstelling of is dit gewoon een voorbeeld?

Dat extrs flaconnerje is bedoeld om het product af te meten, als je de dop van dat kleine flaconnetje afhaalt en in de fles knijpt vul je hem.

het flaconnetje is 1oz dacht ik.

Ik doe inderdaad mijn washmitt en mf-sponge altijd gewoon meewassen met de doeken.
ook de foam en mf pads gaan erbij.

de pads was ik wel eerst uit onder de kraan met een beetje apc.

als er zwarte vegen oid op de doeken zit van rubbers bijvoorbeeld spray ik deze in met apc 1:10 en gooi ze dan bij de rest in de wasmachine. De meeste vlekken zijn er daarna weer uit.

het zal waarschijnlijk beter zijn alles apart te wassen maar omdat ik maar 1 auto doe per keer heb ik totaal maar een halve machine.

Ik heb 1x een mf pad in de wasmachine gedaan... En die kon daarna direct in de prullen bak... Misschien een toevals treffer maar die was ik met de hand nu ;)

Ik ben van plan om mijn doeken in de azijn te leggen om de kalk te laten 'afbreken'. Maar moeten de doeken nu in het azijn gelegd worden NA het wassen ? Zorgt dit niet voor een 'vettig' laagje op de doek?

Even teruggezocht.. 12 Augustus 2010 kocht ik mijn Delirium en deze is sindsdien zeer intensief gebruikt. Ik gebruik hem nog elke zaterdag bij de BMW en tussendoor regelmatig bij de eigen auto's. Altijd in de wasmachine en vervolgens in de wasdroger (wel een Miele, misschien scheelt dat?). Al 5,5 jaar in gebruik dus en nog altijd perfecte performance... Een der beste Carclean aankopen ooit!

N.B. wel altijd met vloeibaar wasmiddel.

Overigens; ik werk altijd in combinatie met een schone emmer warm cq. lauw-warm water en een andere MF doek. Hiermee neem ik eerst het meeste water af om de auto vervolgens perfect te drogen met de Delirium. En mijn gouden regel is nog altijd: veel water, heel grondige naspoelen.. Zo blijft je doek ook relatief schoon natuurlijk. Maar dit staat volgens mij bij alle detailerts buiten discussie.

Bij mij gaan alle droogdoeken en MF doeken in de droger, zijn nog altijd in top staat. Bij de doeken gaan ook een 3tal tennis ballen waarna de doeken er perfect zacht weer uitkomen.

Hier gaan de doeken altijd in de droger. Soms met zo'n plastic rubberbal speciaal voor drogers. Vind juist dat de vezels er lekker los van komen. Azijn moet je in het vakje schenken van de wasverzachter. De inhoud van dit bakje wordt meegespoeld na het wassen maar voor de laatste spoelronde in je wasmachine. Naderhand in de azijn leggen heeft niet zoveel zin. Stinkt een uur in de wind!

Ik bedoel het bezorgd voor Opel lover. Maak me zorgen dat zijn droogdoek krast door deze wijze van drogen. Dat zou juist zonde zijn van zijn goede moeite.