• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Senza Acqua of CSF Delirium Orange?

madhouse

Detailing rookie
11 nov 2011
94
0
Ik wil een nieuwe doek aan de collectie toevoegen maar welke?

Ik twijfel tussen de Monello Senza Acqua of de CSF Delirium Orange maar andere zijn ook welkom.

Iemand een idee welke en vooral waarom juist die doek?
 
Senza Aqua: wit, geeft niet af in de was en neemt meer op in onze test.
 
Heb ze nu allebei!

Werken eigenlijk allebei wel goed al hoewel ik de Monello net iets fijner vind maar goed zoveel mensen zoveel smaken ;)

Weet niet waar je vandaan komt anders mag je hem wel uit komen proberen hoor. Kan je zelf kijken wat het fijnste is.

Succes met je keuze of koop ze gewoon allebei :-"
 
@ Dibbuz, kort maar krachtig!

@ Woody, beiden is geen optie en helaas woon ik ook te ver weg. Lees veel goeds over beiden doeken en deze week nog ff wat kleine dingetjes bestellen is gunstig bij carclean.
 
ik heb de chemical guys variant van de delirium.

vond het een prima doek, tot dat de senza in handen kwam van mij :D

veel lekkerder werkende doek vind ik zelf :)
 
Heb zelf de Miracle Dryer én de Delirium, de Delirium is dikker en blijft langer mooi.
Ook blijft de oranje doek beter water opnemen, en wordt de MD langzaam wat stugger.
(OK: ik heb de MD iets langer, maar de Delirium zal intussen net zo vaak als de MD gewassen zijn.)


Misschien volgende keer maar eens een Monello droogdoek meebestellen, om te vergelijken...





meuh
 
De Miracle Dryer is dezelfde als de Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel.
De OBDT / Orange Babies drying towel is de CSF Delirium en is nooit een product van Chemical Guys USA geweest, maar op de markt gebracht door de Nederlandse CG importeur.

En dan nu de Delirium vs Senza:

1) Delirium is plm. 550GSM. Senza is plm. 600GSM.
2) Delirium is 60x90 cm. Senza is 70x80 cm. (4% meer oppervlak)
3) Delirium weegt 310 gram. Senza 366 gram. (18% meer vezelgewicht)
4) Delirium stoffen rand. Senza satijnen rand.

Het vezeltype is iets anders bij de Senza, waardoor hij wat meer water op kan nemen. Voor het snel drogen van de auto gebruik je bij de Senza de korte vezelkant.
 
Overtuigende argumenten Tim, denk dat ik de Senza maar eens ga proberen, vind andere Monello doeken niet echt een vooruitgang (ook geen achteruitgang) maar hopelijk de Senza wel.
 
De Peluches zijn van een betere vezel dan de Deluxe Mega Towels en echt veel zachter én betere absorptie. Zo is de vezel ook samengesteld. Als je geen verschil voelt (zoals je op AD.nl claimt) dan doe je iets niet goed. :D

Als je de Peluches geen vooruitgang vindt, raad ik je aan om ook de Senza niet te bestellen.
 
Ik ga me zeker niet mengen in de discussie van beter of niet (het blijft persoonlijk), maar heb ook alle doeken waarover hierboven wordt gesproken. Ik denk gewoon dat de PB-doeken en de Delirium al best heel goede doeken zijn. Hierdoor is het verschil met de Monello misschien net iets te klein om er helemaal enthousiast van te worden. Maar om het even met een wijn-term te zeggen, voor mij hebben de Monello doeken iets meer body ;) , wat zeer aangenaam werkt met bijvoorbeeld een quick detailer.
 
Definiëer dan eens waar je wel op zoek naar bent, dus wat zoek jij in een drying towel?
 
Ik zoek een goede doek die mijn auto ineens goed droog kan maken, met de Miracle Dryer moet ik soms (niet altijd) 2x over de zelfde plek voordat ik de auto droog heb. Ik loop nu de auto met een 2e doek na om hem echt goed droog te krijgen. Dit is geen slijtage hoor van de Miracle Dryer maar heeft hij altijd gedaan. Tevens wil ik een doek hebben die duurzaam is. Ik dacht dat de Senze wel aan deze eisen zou voldoen vandaar mijn keus.
 
Ik denk dat zo'n doek gewoonweg niet bestaat. Zeker met wat kouder vochtig weer zal je minstens twee keer over de lak moeten gaan om hem echt droog te krijgen.
 
Niet alleen de doek is belangrijk, de auto moet ook goed in de wax staan en best altijd minuut of 5 wachten alvorens te beginnen met drogen...
 
madhouse zei:
Ik dacht dat de Senze wel aan deze eisen zou voldoen vandaar mijn keus.

Ik vind ook dat de Senza daaraan voldoet, maar jouw perceptie en eisen zijn denk ik wat anders. Dus ik wil niet dat je onbedoeld teleurgesteld raakt.

De Senza presteert wat beter dan de Delirium. Maar de Peluches presteren ook beter en zijn ook beter dan bijvoorbeeld een Poorboy's Deluxe Mega Towel, dat komt gewoonweg door de betere specificaties van de doek en de betere kwaliteit microvezel. Maar omdat jij dat al niet voelt/merkt/ziet/ervaart, verwacht ik dat de kans groot is dat je datzelfde probleem zult hebben met de Senza Acqua, snap je?