• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Senza Acqua of CSF Delirium Orange?

@ Rodders, ok ik ben dus te veeleisend :D

@ Stofke, doe ik ook. Mijn auto staat goed in de wax en na het spoelen wacht ik ook altijd 5min. (eerst ff alle spullen opruimen enzo) en dan pas drogen.

@ Tim, ben er toch wel nieuwsgierig naar en misschien merk ik van de Senze wel wat. Ik heb van het weekend de Wax en de QD met de Peluche behandeld en tevens met wat andere doeken, ze doen voor mij allemaal het zelfde, vandaar mijn ervaring. Of dit nu aan mij ligt of niet, dat laat ik in het midden maar de andere doeken waren voor mij al niet slecht en dat is de Peluche dus ook niet. ik krijg een beetje de indruk dat je denkt dat ik de Peluche als een slechte doek af aan het schilderen ben maar dat is absoluut niet zo!

Daarbij vind ik de procentuele voordelen van de Senze zeker wel van toegevoegde waarde ;)
 
Vraag ff aan Rogier V12 en een paar anderen : die zaten enkele weken geleden op mijn kap , omdat ik mijn auto ook niet altijd in 1 keer netjes droog kon wrijven/deppen/maken. Nu zie ik dat zelfs rodders dit ook schrijft en die kan het wel weten !

In dit weer is het sowiso moeilijker om de auto in 1 keer droog te krijgen omdat het gewoonweg te vochtig blijft.

Ik vind het op zich niet erg om 2 keer over de auto te gaan : eerst zeer snel en de auto ff ingesprayt met s&w en de 2e keer met een megatowel en de s&w op een padje deel per deel.Zo heb ik geen last van (weliswaar kleine) druppels/vegen , want de 2e keer doe je toch elk deel apart en als mijn doek dan nog vochtig/te nat wordt neem ik een andere.

Heb deze middag nog even mijn droogdoeken opgevouven en opgeborgen en gemerkt dat ik er in totaal +- 14 heb .
Liever 5 te veel dan 1 te weinig :-"

Ik heb 5 echt grote droogdoeken , en die andere zijn ietsje kleiner maar zeker niet minder , heb ze eens gekocht in auto5 met een handschoen in mf bij en heb voor zo 1 doek (60x45 cm) + handschoen 3 euro betaald(solden -50 % )
 
Ik heb verschillende dingen geprobeerd om de auto in één keer droog te krijgen, en dat gaat inderdaad nooit 100%in één keer.
Ik vond de delirium te groot, vooral voor de onderste delen van de auto met mogelijkheid tot het raken van te grond.
Dus ik heb hem in 2 delen geknipt en netjes omgestikt. De ene gebruik ik voor het groffe werk, daarna beetje Spray&Wipe
vernevelen en met de andere helft van de doek die dus nog helemaal droog ik werk ik het af. Dan is mijn auto streeploos droog.

Daarnaast wil ik mn persoonlijke mening nog even kwijt, doe ermee wat je wil. Tim als eigenaar van CC op het forum vind ik top voor advies en dergelijke.
Maar als eigenaar en bedenker van Monello vind ik het minder verstandig. Je leest goede, maar logisch ook minder goede reacties op de monello producten.
Ookal is de ervaring niet goed door verkeerd of ondeskundig gebruik van de klant, of in dit geval, 'niets beter dan de bekende producten'. Ik zou hier niet op in gaan zolang
je er geen echte klacht van binnen krijgt. De mening en het advies van overige forumleden wordt denk ik wat luchtiger opgepakt en dat lijkt mij voldoende.
 
heb hier ook nog iemand die het op prijs stelt dat het idd niet iedereen lukt om de wagen in 1 keer netjes droog te krijgen ...

opelmark zei:
Ik moet heel eerlijk zeggend dat het met koudere temperaturen het mij niet lukt om de stationwagon met een delirium droog te krijgen, en die doek is maar een paar keer gebruikt, zonder wasverzachter gewassen en daarna 20 min op warm stand (en voozichtig knop) gedroogd en uit laten drogen op een droog rek.

Dus ik heb een tweede gekocht, maar dat van het schoonmaak azijn wist ik niet, dat zal ik ook eens proberen, nu is het gewoon een delirium voor het meeste water, de tweede delirium erachteraan en een speciale doek voor de portierranden e.d.

Mark

Het zal uiteraard weer aan mij liggen dus dat ook ik dit niet klaarkrijg :weetniet

Bij mij is het dus ook zo : eerst met de delirium om alle nat weg te halen en daarna per paneel controleren en nawrijven.

Ik heb er ook nog eens op gelet bij mijn laatste poetsbeurt : er blijft volgens mij wel wat meer water op mijn dak staan dan bij andere auto's, ook al sta ik wat schuin (het is en blijft nu eenmaal een groot dak ) en dan heb je natuurlijk een...nattere doek om heel de wagen mee te doen .
 
Wat sjoertum heeft gedaan met knippen moet je natuurlijk met vouwen doen.
Komt op hetzelfde neer natuurlijk.
Voor de onderkanten deed ik de delirium ook 3x vouwen anders raak je idd de grond
 
Ik krijg hem met de Waffle ook niet in één keer droog hoor met dit weer, gebruik er altijd 2, zelfs bij warmere temperaturen. Daarna nog even paneel per paneel bewerken met een detailerspray, mooier resultaat nadien.

@grandscenicman: welke pad gebuik je voor de S&W na het wassen ?
 
Ik vind het teveel stof in zijn geheel, en te zwaar als hij natter wordt.
Daarnaast trek ik de doek met het ene deel in zijn geheel over de auto heen. Dus dan werkt vouwen ook niet
omdat dan alsnog de hele doek nat is. Vandaar dat ik hier voor heb gekozen:)^
 
Asjemenou ..... Post#12:
Tim zei:
En dan nu de Delirium vs Senza:
1) Delirium is plm. 550GSM. Senza is plm. 600GSM.
2) Delirium is 60x90 cm. Senza is 70x80 cm. (4% meer oppervlak)
3) Delirium weegt 310 gram. Senza 366 gram. (18% meer vezelgewicht)
4) Delirium stoffen rand. Senza satijnen rand.
Dat was wel een hele makkelijke zoekactie ]d~^
 
@ mk-us, hij bedoelde de Delerium en die is anders van formaat. Bedoelde het meer in de zin van zo groot is hij toch niet! Maargoed, geschreven tekst word altijd anders opgevat.

@ RedCat, tja was meer algemeen bedoel hoor deze "discussie"

Maargoed, ik hou er mee op want blijkbaar kraak ik een heilig product af en daar kan niet iedereen mee omgaan.....
 
Hierboven kun je afmetingen zien, Hij is best flink...maar als hij dat niet was zou je de hele auto er niet mee droog krijgen.
*Ik vind het constant dubbelvouwen niet fijn
*uitkijken met openvouwen anders hangt het op de grond bij de lagere delen van de auto
Plus dat ik het eerst grof doe met de ene helft en daarna afwerk met de droge andere helft en wat quick detailer.

Het is maar net wat je fijn vind, mn broertje gebruikt hem in zijn geheel. Verder maakt het allemaal geen drol uit natuurlijk.
Maar ik vind het echt een super doek! Ik wacht de reacties even af op die van Monello, anders zal ik die de volgende keer eens proberen.

Ik heb al verschillende deliriums besteld voor familieleden die het niet konden geloven en al 30 jaar met een lederen zeem staan te kloten.
 
madhouse zei:
Maargoed, ik hou er mee op want blijkbaar kraak ik een heilig product af en daar kan niet iedereen mee omgaan.....
Madhouse, relax.
In dit topic proberen mensen je antwoord te geven op de vragen die je stelt.
Dat er af en toe een antwoord komt met een knipoog is toch niet zo erg? ;)

Persoonlijk denk ik niet dat je je een bult zult vallen aan een Senza Aqua of een Delirium.
De eerste is wat nieuwer en niet iedereen heeft hier nog ervaring mee (mezelf meegerekend).
De Delirium gaat hier al een tijdje mee en veel mensen zijn hier erg tevreden mee (mezelf wederom meegerekend).
 
Thnx Soepergrover! Ik was al van plan een Senza te bestellen (ga ik ook zo doen)! Maar blijkbaar als je een ervaring met Monello hebt die tegen de rest in is dan word dat afgekeurd, tenminste zo komt dat op mij over. Vandaar dat ik er maar mee ophoud want het heeft toch geen zin. Verder zit ik heel relaxed op mijn stoel hoor ;)
 
Ach, je geeft aan dat je de Peluche Verde niet radicaal beter vindt dan bijvoorbeeld Poorboy's doeken.
Kan natuurlijk dat het je niet opvalt. Geen probleem toch. Verbeteringen kunnen ook in heel kleine finesses zitten.
Ik heb nou niet het idee dat je gelijk in de zeik gezet werd. Of lees ik er nou overheen?

[edit] OK, in de tijd dat ik bovenstaande post aan het typen was, heb je bovenstaande reactie geplaatst op de post van schippersss.
Mag ik eens vragen wat dit met objectiviteit te maken heeft?
 
madhouse zei:
Thnx Soepergrover! Ik was al van plan een Senza te bestellen (ga ik ook zo doen)!

Gewoon doen inderdaad!

madhouse zei:
Maargoed, ik hou er mee op want blijkbaar kraak ik een heilig product af en daar kan niet iedereen mee omgaan.....

Ach, je hebt gewoon heel veel meningen en de meeste mensen zijn inderdaad erg enthousiast over Monello. Dat komt wellicht omdat de producten vanuit detailersoogpunt worden ontwikkeld. Bovendien proberen wij ook een stapje beter te zijn dan andere producten waar het kan. Of we gebruiken producten waarvan wij weten dat ze internationaal zeer gerespecteerd worden.
 
Zelf ben ik erg te spreken over de Delirium. Inmiddels heb ik er nu 2 waarvan er 1 al een kleine 2 jaar oud is en sinds aanschaf wekelijks wordt gebruikt.

Als deze straks versleten is dan is de kans wel groot dat er een Senza Acqua voor in de plaats komt omdat ik altijd open sta voor iets nieuws alhoewel ik me wel afvraag hoe lang deze doek "wit" zal blijven ;)
Je loopt altijd het risico om eens een miskoop te doen. Zelf heb ik dit met de Supernatural droogdoek gehad. Ik ben een huge Dodo fan maar die doek is zelfs het in de brand steken nog niet waard]d~^


madhouse zei:
Maar blijkbaar als je een ervaring met Monello hebt die tegen de rest in is dan word dat afgekeurd

Ben ik niet helemaal met je eens, ik heb een paar weken geleden ook mijn objectieve (negatieve) mening gegeven omtrent de in mijn ogen te harde clay en daar is destijds door verschillende CC crewleden netjes en onderbouwd op gereageerd met een aantal tips.
Ik heb daarna ook gepost dat het voor mij zelfs na hun tips nog steeds niet werkte en daar heb ik ook geen enkele negatieve reactie op gehad.

Overigens ken ik ook genoeg mensen die wel erg te spreken zijn over de clay en het is hier al vaker gezegd : zoveel mensen zoveel wensen.
 
Zolang deze goed onderbouwd wordt is het geen probleem.

Aan "de Senza Aqua vind ik maar niks" kunnen we niet mee.
Dat geldt niet alleen voor de producten van Monello overigens, maar voor alles.
Iedereen kan iets negatiefs roepen, weinig mensen kunnen het goed onderbouwen.