Wat betreft de dikheid van de doeken, ik persoonlijk geef de voorkeur aan wat 'dunnere' doeken zoals die van Poorboys.
Het nadeel van de dikke doeken, is dat de lange vezels als het ware snijden in de waxlaag waardoor je
waxhologrammen kan (foto's doen het niet meer helaas) veroorzaken.
En daarbij, een dikkere doek vind ik persoonlijk niet lekker in de hand liggen, je hebt zo'n prop in je handen waardoor je minder "fingerspitzengefuhl" hebt met de lak. Soms moet je wat "extra" kracht zetten, maar dat lukt niet altijd met dikke doeken
Een dikke doek is wel perfect om bijvoorbeeld een detailerspray of andere vloeistof af te nemen.
Ik ben 100% omgedraaid wat betreft dikke doeken, vroegâh moesten ze zo dik mogelijk, nu niet meer vanwege het waxhologrammen verhaal.
Maar we dwalen compleet af van het ware topic waar het om ging.
Ik heb zelf (nog) geen ervaring met de Monello droogdoek, wel met de Delirium, heb er zelfs 4
Ook heb ik de Cobra en Chemical Guys variant.
In wezen verschillen de doeken onderling zeer weinig. Alle doeken hebben dezelfde afmeting, alleen de kleur is anders. Daar waar de Delirium doeken na zeer intensief gebruik nog steeds heerlijk zacht en fluffy zijn, zijn de andere doeken een stuk stugger en "harder" geworden.