• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag over Delirium Orange Drying Towel: vettige strepen na drogen, wat kan dit zijn?

Jesco

Detailing addict
1 mrt 2011
66
52
Ik heb sinds twee weken een nieuwe (tweedehands) zwarte Corsa uit 2008. Vorige week ging ik deze voor de eerste keer wassen met Meguiar's Gold Class wash en Cobra The Bone spons, met het twee emmer systeem. De auto had ik eerst goed afgespoten met een tuinslang, en er zat geen zichtbaar zand/modder meer op. Het wassen ging verder prima. De auto wilde ik daarna afdrogen met de Delirium droogdoek. Wat me opviel was dat ik geen mooie droge strepen trok. Het meeste water werd wel opgenomen maar ik trok een soort vettige (water-)strepen. De vettige gloed trok wel langzaam weg. Kan het zijn dat dit nog een waxlaag is vanuit de dealer, die de auto voor aflevering waarschijnlijk nog even door een wasstraat gehaald hebben met waxprogramma?

Ik ben net nieuw op dit forum en met deze manier van autowassen met deze spullen, dus misschien doe ik iets niet goed. De Delirium en spons had ik van te voren al uitgewassen in de wasmachine (30 graden, geen wasverzachter). De Delirium heb ik al glijdend over mijn auto getrokken, dus ik heb niet stevig staan vegen en poetsen ermee. Op een youtube filmpje zag ik echt een mooie strakke droge streep achter de Delirium aan. Bij mij lukte dit helaas niet.
 
Kan inderdaad liggen aan de door jouw aangehaalde "waxlaag" of fillers die erop gesmeerd zijn...
 
Kan ik in dat geval het beste standaard wasjes blijven geven tot die laag er af is, en vanaf dan zelf bijhouden met goede spullen (wassen/evt. kleien/evt. polijsten/evt. voeden/waxen)?
 
1keer wassen met een beetje Dreft, of een overdosis goedkope shampoo dan ben je de vettige laag ook kwijt. Daarna de bescherming goed oppakken met de juiste stappen:)
 
Allereerst welkom!

Denk dat de auto van het filmpje één is, die op een goede manier in de was is gezet. Probeer eerst je auto maar eens volgens een van de stappenplannen alhier te behandelen. Heb je dat gedaan, dan zal je zien dat je Delirium ook bij jou streeploos droogt;)
 
Ja dat filmpje zal inderdaad een "goed behandelde" auto zijn. Misschien inderdaad maar even wassen met (te) veel shampoo en/of Dreft want ik zie het ook niet zitten om mijn goede produkten op die vettige laag van de dealer te smeren.