• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

onderhoud leder bekleding nieuwe wagen

ATS

Detailing addict
11 okt 2010
276
62
sinds feb 2010 ben ik in bezit van een nieuwe wagen met half leder bekledng. (Alcantara/leer)
nu heb ik met een sample van smartwax (voor leer) al een keer mijn leer mee behandeld.

alleen is mijn vraag wat heb ik nodig om het leer de komende 5 jaar goed te onderhouden en te voeden.

Een conditioner volstaat in principe om het leer goed te houden, nadat deze is gereinigd.
Van welk merk de conditioner is, is aan jou de keuze want dat varieert een beetje tussen de € 10 en € 35 per flesje.

Leer kan goed behandelen met Gliptone ( zowel reiniger als conditioner ),
Alcantara is een ander verhaal, zou alleen met lauw/warm water en een schone doek bijhouden ( kan nl héél erg verkeer aflopen )
KLIK op eigen risico ( horror )

Ik heb het nieuwe leer in mijn bus behandeld met producten van Colourlock. Volgens de informatie van deze fabrikant hoeft nieuw leer nog niet ingevet te worden maar wel beschermd worden tegen slijtage en verkleuring door bijvoorbeeld jeans.

Groeten,
Erik

Ik gebruik sinds ik een halfleder interieur heb poorboy's leatherstuff en ben daar heel tevreden over:ja
Deze reinigt en voedt het leder in een keer.
Ik breng het aan met een Even Coat Applicator Pad van meg's en poets het uit met een goede microvezeldoek.
werkt prima en zorgt voor een mooi even resultaat

PB leatherstuff maakt het leer glad en het gaat erg kraken. I gebruik zelf Gliptone en Colourlock.

Voor reinigen heb ik de Autglym Leather Cleaner, ben ik zeer tevreden van. Zelf verzadig ik een zwart schuimen dressing applicator ermee en sproei wat zo op het leer. Dan uitwrijven en met een nagelborstel wat inwerken. Afnemen met de PB's work towel die je vochtig maakt in lauw water.

Voor conditioner heb ik de Gliptone Liquid Leather Conditioner, op zich een goed product. Maar ik mag de geur niet. Die blijft trouwens weken hangen. Het zou ledergeur moeten zijn, maar ik vind het naar Round-up (sproeistof) ruiken. Ga deze dan ook weg doen.