• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud Leer/Alcantara 308SW

Niek_Gti

Detailing addict
23 jul 2010
69
52
Het leder kan je gemakkelijk schoonmaken met behulp van een leather cleaner en een microvezeldoekje. Indien dat niet 100% werkt kun je altijd een borsteltje of een magic sponge proberen erbij te nemen. Het voeden van het leder kun je met een conditioner die ontwikkeld is voor leder.

Voor de alcantara kun je best een APC gebruiken. Deze kan je verdunnen tot 1:10. Opsprayen, even laten intrekken en wrijven met een microvezeldoek. Vervolgens terug na vegen met een droge en zuivere doek. Brengt dit niet het gewenste resultaat kun je de stappen nog eens herhalen. Indien dat niet werkt kun je de APC straffer maken. 1:5 bijvoorbeeld.

Voor het leder gebruik ik thuis:
Chemical Guys Leather Cleaner
Chemical Guys Leather Conditioner
Workhorse microvezeldoeken
Foam Applicator
Magic sponge
Carpet Brush

Voor het alcantara gebruik ik thuis:
Chemical Guys AllClean+
Workhorse microvezeldoeken

Misschien wel een leuke tip: mocht je alcantara pluisjes krijgen van slijtage kun je er heel voorzichtig met een scheermes over gaan. Niet duwen, gewoon laten glijden!

Hopelijk heb ik je wat kunnen helpen. Succes ermee!
 
Voor de alcantara kun je best een APC gebruiken. Deze kan je verdunnen tot 1:10. Opsprayen, even laten intrekken en wrijven met een microvezeldoek. Vervolgens terug na vegen met een droge en zuivere doek. Brengt dit niet het gewenste resultaat kun je de stappen nog eens herhalen. Indien dat niet werkt kun je de APC straffer maken. 1:5 bijvoorbeeld.

Voor het leder gebruik ik thuis:
Chemical Guys Leather Cleaner
Chemical Guys Leather Conditioner
Workhorse microvezeldoeken
Foam Applicator
Magic sponge
Carpet Brush

Voor het alcantara gebruik ik thuis:
Chemical Guys AllClean+
Workhorse microvezeldoeken

Misschien wel een leuke tip: mocht je alcantara pluisjes krijgen van slijtage kun je er heel voorzichtig met een scheermes over gaan. Niet duwen, gewoon laten glijden!

Hopelijk heb ik je wat kunnen helpen. Succes ermee!

Ik zou voor alcantara in geen geval APC gebruiken. Ook zeker niet wrijven over alcantara. De vezels gaan daar van kapot. Deppen met een mf doek en lauw water en eventueel met een zacht borsteltje vervuiling losweken maar doe het met soeplesse.

Daarnaast vergissen veel mensen zich met suède. Alcantara =/ suède. Suède is iets robuuster dan alcantara.
 
Inderdaad absoluut nooit APC op alcantara gebruiken! Met een lauwe vochtige doek deppen, wanneer vervuiling blijft zitten kan je overstappen naar een alcantara reiniger, zoals die van Swissvax of raceglaze. Ook bij deze reinigers heel voorzichtig zijn en niet wrijven.

Als bescherming kan je kiezen voor bijvoorbeeld de Gyeon Fabriccoat
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah en Quantoxx