• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud van een se7en

MrG

Detailing addict
17 jan 2012
37
55
Hallo allemaal,

Ik ben nu een tijdje aan het poetsen met het 5 stappenplan en dat werkt perfect voor de Seat.
Ik heb echter nog een hobbyauto en die vraagt wat extra zorg op dit gebied.
Ik heb een fotootje toegevoegd zodat je kunt zien wat ik bedoel.

Ik loop tegen een aantal zaken aan.

De auto bestaat uit een aantal verschillende ondergronden.
Er zit een gelakt gedeelte op. Hier kan ik het 5 stappenplan goed voor gebruiken dus dat is duidelijk.

Het grootste gedeelt is echter van aluminium. Ik vind het moeilijk om dit schoon te krijgen en te houden zonder dat ik het beschadig.
Hiervoor dus graag jullie advies.

Ook de onderkant van de auto is helemaal dichtgemaakt met alu platen. Als jullie een idee hebben hoe ik deze makkelijk schoon kan houden dan hoor ik het ook graag.

Daarnaast zit er erg veel carbon op. Bij bijvoorbeeld de wielkasten zit erg veel steenslag. Ik baal ervan dat ik daar in het begin niet meteen folie op heb geplakt. Kan ik daar nu nog wat mee?

De knalpijp is van RVS doordat deze natuurlijk bloedheet wordt lijkt het wel alsof er rubber etc inbrandt. hoe kan ik deze weer goed schoon krijgen en tips om ervoor te zorgen dat het ook makkelijker eraf te halen is.

Daarnaast zijn de ruiten van hard plastic. Ik begrijp dat ik deze op de normale manier schoon kan krijgen. Maar zou ik deze ook kunnen kleien? Daarnaast zitten er op sommige plekken kleine krasjes. Zou ik deze er nog uit kunnen krijgen en zo ja, hoe?

Tevens vroeg ik me af of ik voor deze ruitjes rainex zou kunnen gebruiken.

Volgens mij was het dit wel zo'n beetje.

Alle hulp is welkom.

Groeten Gijs

:love Een echte ...

Persoonlijk zou ik bij CC een afspraak maken en langs gaan

Om je op weg te helpen ...
Het Aluminium eerst goed schoonmaken kan met vele middelen
Je geeft zelf al aan dat het ook om rubber kan gaan
Meguiars Body Solvent is dan een mogelijke oplossing, en natuurlijk Poorboys APC

Het polijsten van Aluminium is een lastige om antwoord op te geven, er zijn teveel soorten
Mogelijk is de onderplaat ook een hardere versie dan de zijplaten
Ook daar is proberen het devies voordat je gaat kopen, en waar kan dat beter dan aan de bron

Voor de ruiten zou IK geen RainX nemen. Eerst schoonmaken dan Mothers Powerplastic en Wolfgang Plastic sealant
Je zou ook CQuartz kunnen proberen, maar daar heb ik (nog) geen ervaring mee op dit soort ruiten

Mocht CC te ver weg zijn, dan ontvang je zeker een p.m. van een forumlid (als we weten waar je zit)

Hans

hey!

hard plastic idd geen rain-x maar plastic sealant!

wellicht reageert de plastic ruit negatief op je rain-x en dat wil je echt niet!

voor de RVS "knalpijp" zou ik persoonlijk voor belgom(te koop bij piet heijl of brezan) of een gelijkwaardig produkt van Mothers

is het alu geborsteld? is het hoogglans? hoe is het afgewerkt?

voor algemeen schoonmaken zou ik All Purpose Cleaner van Poorboys of Meguiers gebruiken.

het carbon is afgesloten met een laag blanke lak?
zo ja, dan kun je dit gewoon in je 5 stappenplan meenemen!

waar kom je vandaan?

Groet,

Leroy

Alvast bedankt voor de info.

Ik woon in Schijndel.

Het aluminium is niet gepolijst.

Belgom gebruik ik nu inderdaad, maar geeft niet het gewense resultaat.

oke dan :)

niet gepolijst, maar ook niet geborsteld, is het geanodiseerd?

weet niet in hoeverre je van de bewerkingen afweet maar:
zitter er een soort van krasjes op (allen naar 1 kant) dus geborsteld?
is het glad maar niet heel glanzend
of is het mat?

belgom niet het gewenste resultaat? belgom alu is meestal toch wel echt goed voor een super hoogglans! heb m'n velgen er helemaal mee gepolijst..

groet,

leroy

Moet ff kijken of het geborsteld is. Denk het wel.

Die Belgom werkt op zich wel, alleen de wat zwaardere bevuiling krijg ik er niet goed mee af. Misschien ben ik wel te ongeduldig en is het gewoon monnikenwerk.

Hoi,

Je moet even goed aan de slag gaan met Belgom. Eventueel met een borstel op de boormachine. Maar dat is echt het beste spul voor Alu. Erg jammer dat het niet in het assortiment zit van C.C.

PS. Trouwens een leuke auto.

Cyril

Ik heb twee soorten Belgom in huis. 1 voor Alu en 1 voor chroom. Welke kan ik dan het beste geruiken voor de rvs uitlaat?

Even een bumpje met de vragen die nog openstaan.

Welke Belgom dien ik te gebruiken voor het RVS.
Wat voor een borstel voor op de boormachine bedoel je?

Het Alu is niet geborsteld en mat.

Het carbon is inderdaad gelakt, dus gaat gewoon mee in het stappenplan

Voor het verwerken van de Mothers Powerplastic en zo, heb ik daar dan zo'n powerball voor nodig?

Wederom bedankt allen.

RVS is een legering en vormt een dunne huid aan de buitenzijde
IK zou daar niet met een middel als Belgom aan gaan, maar iets zachters nemen
Een uitlaat zou ik alleen bij de eindpijp iets aan doen, de rest wordt te warm
Een borstel is IMHO onzin zelfs een polijstschijf (vilt) is niet risicovrij

Powerplastic kan gewoon met een zwarte (hand)pad, zeker op een plat vlak als de ruit

Maar belangrijkste is, eerst een passend schoonmaakmiddel vinden voor de vervuiling die je hebt
Oplossen is in alle gevallen beter dan fysiek geweld

Poorboy's Professional Polish doet vaak al veel (chemische reiniging van de ondergrond dus)
Al dan niet in combinatie met een polishing pad, mocht dit niet voldoen kun je altijd nog opschalen naar grover materiaal

Wellicht is het een goed idee als ik een keer bij Carclean langs ga????

FF zonder gekheid. Ik begrijp ook wel dat dat natuurlijk de beste optie is. Maar degene die goed hebben gekeken hebben wellicht gezien dat er geen dak op mijn auto zit. Daarnaast rij ik op semi's. Met het vermogen wat er in die auto zit MOET het dus wel echt goed weer zijn. Daarnaast heb ik sterk varierende werktijden en zijn ze op zaterdag gesloten. Dit alles maakt het wat lastiger om ergens een afspraak te maken. Daarnaast dacht ik dat hier wellicht genoeg kennis voorhande is om me verder te helpen. En ik krijg ook inderdaad aardig wat feedback. Dus ik zou zeggen: "keep it coming"

Natuurlijk zal ik bij de eerse de beste gelegenheid inderdaad een tripje naar Berkel en Rodenrijs gaan maken.
(wellicht al op korte termijn, want het is natuurlijk fantastisch weer nu)

Het is de Professional Polish van Poorboys geworden.

Heb gisteren een snipperdag op kunnen nemen en ben dus op bezoek geweest bij Carclean.com.

Ben goed geholpen, maar ook daar was men niet helemaal zeker van wat het beste zou zijn. De pro polish zou voor zowel het alu als de kunstof raampjes goed moeten zijn. Afhankelijk van vervuiling kan er een zachte of een wat hardere pad gebruikt worden.

@ Dibbuz,

Als je meeleest. Mochten er mooie foto's tussen zitten, dan zou ik het leuk vinden als je me er een paar toestuurt. Laat maar ff weten dan stuur ik je mijn e-mailadres.

Het was er echt de dag voor.
En kennelijk vonden de heren het ook een mooie wagen
Bij de mijne maakten ze geen foto's hoor .... ;)

Kom maar op met die plaatjes Dennis

Camera ligt nog op de zaak, was een waanzinnig mooi bolide. En dat geluid.... damn!

Nou.....De spulletjes zijn binnen. Zal er van deweek eens mee aan de slag gaan. Ben erg benieuwd.

@ Dibbuz

Hoe zijn de fotootjes geworden?