• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud wasbeurt in de wasbox

Darcey

Detailing trainee
2 jul 2023
40
30
Hallo allemaal,

Volgende week ga ik mijn S60 wassen in de wasbox. Dit 2 weken geleden al gedaan, maar helaas is de auto goed vervuild geraakt helaas .
Ik vroeg me af of jullie tips/aanvullingen hebben op mijn werkwijze en producten, want de Monello foam is mij niet bevallen. Deze schuimde bijna niet en reinigde ook niet. Ik gebruikte de Kwazar Pro+ 6L handfoamer.
-Velgen en banden reinigen
- Auto infoamen
- Met hoge druk afspuiten
- Met 2 bucket methode en Gyeon Restart wassen (met Monello handpad)
- Afspuiten met ontkalkt water
- Handmatig met droogdoek gedroogd
- Auto behandeld met Gyeon Cure.

De auto is voorzien van Gyeon Pure Evo coating.

Hebben jullie ook ideeën voor een betere foam? En eventueel iets om de glans in en in diep terug te krijgen?
Begrijp me niet verkeerd: deze is al behoorlijk top, maar echt de wet look wax glans.

Ik hoor het graag
 
Laatst bewerkt:
Hoi Darcey,

De Artico Magico heeft inderdaad niet zoveel reinigingskracht, maar zou op een coating toch wel zijn ding moeten kunnen doen. Ook zou hij prima moeten schuimen.

Je hebt de ''kwazar-orion-super-foamer-6-liter'' gebruikt?

- Persoonlijk foam ik de gehele auto (dus ook wielen) om alles een voorwas te geven.
- Welk product en methode heb je gebruikt voor de velgen en banden?
- Gyeon - Cure zou je ook als drooghulp kunnen gebruiken. Scheelt een stap aan werk + maakt het drogen een stuk makkelijker.

Het stappenplan lijkt mij verder prima;
- Voorwas
- Afspuiten
- Handwas
- Afspuiten (Behandeld water komt meestal uit het pistool met minder druk)
- Drogen
- Boostend product. (Cure)
 
Als foam wordt hier op het forum veel gebruikt gemaakt van de BiltHamber - TouchLess. In jouw geval zou je met 2% product al een eind moeten komen.

Als bescherming/boostend product heb je veel opties; Shampoos met toevoeging, detailingsprays met toevoeging, wetcoats, foams met toevoeging, etc.
Gyeon zelf heeft bijv. ; Bathe+ welke als shampoo én foam te gebruiken is, Cure als detailingspray en drooghulp, Wetcoat als wetcoat,

Als drooghulp gebruik ik zelf graag de Poorboys World - Spray&Wipe. Deze is 1:1 met water te verdunnen en zo dus prijstechnisch ook er goed. Naast het feit dat dit spul voor vrijwel alles te gebruiken is.
 
Die Bilthamber is veilig voor een coating, hij is wel krachtig en kan een wax aantasten. De eigenschappen van de coating zijn juist geschikt voor dit soort foams aangezien ze een extra chemische bescherming toevoegen. Hier gebruik ik die ook op een auto met Gyeon Syncro. Foamen en afspuiten en meestal is 90% van de vervuiling al weg, in de wasbox spuit ik de foam dan wel met de shampoo spuit eraf en vervolgens afspoelen met vlekvrij water. Ik was dan niet met de hand na dus ik droog dan ook niet. Een boostend product gebruik ik hier dan ook niet bij, dat komt thuis bij de uitgebreide was wel
 
  • Leuk
Reactions: Darcey