• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

onderhouden blinkend zwart gepoederlakte velgen

subarufreak

Detailing chief
15 jul 2010
275
85
41
de zomervelgen liggen er op...

één ding ben ik vergeten
hoe ga ik deze onderhouden???

ik ben op zoek naar een nieuwe spons om dan samen met autoglym custom wheel cleaner te gaan gebruiken.

iemand tips?

14w91ue.webp

vrv9f8.webp

groeten en alvast bedankt

Dominique

CQuartz er op :ja diepere glans en nog dieper zwart ...
Wel goed laten drogen, niet te snel afnemen
Dus ff aan de binnenkant testje doen voor de droogtijd

Eens met RedCat, gewoon C-quartz aanbrengen.

En daarna bijhouden, niet met een spons of een (agressieve) velgenreiniger. Gewoon met het restant waswater/sop schoonmaken.

https://www.Carclean.com/product/CarPro/CQuartz_30ml_kit_pack_CQRTZ30PACK_101918

Anders even de zoekfunctie gebruiken, komt veelvuldig voor.

Voor de velgen kun je ook een velgenwax nemen. bijvoorbeeld Wheel Sealant van Poorboys World of Wheelwax. Zoals Nicknameless noemt; geen velgenreiniger of spons. Velgenreiniger is te agressief en verwijdert je waxlaag, met een spons kun je krassen veroorzaken. Neem liever een emmer met warm water en de gebruikelijke autoshampoo i.c.m. een microvezel washmitt.

heb zo'n quartz dinges kitje van 30ml gekocht voor de velgen, ben eens benieuwd, ziet er nog redelijk allesomvattend uit, hopelijk zit er gebruiksaanwijzing bij