• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rubbers, spiegels blinkend zwart krijgen

LaZeR

Detailing addict
11 aug 2011
45
52
Hey,

Naar aanleiding van dit topic:
https://forum.Carclean.com/framehelper.aspx?g=posts&t=11667

Is mijn wagen bijna zo goed als "spikkel" vrij.

Nu mijn wagen is bij iemand geweest die vrij goed kon polieren.. ik heb zwarte spiegels die wat "afgebleekt" waren..
Ik heb geen idee met welk product dat die man er is op geweest want de linker spiegel is nu blinkend zwart (lijkt herspoten) en rechts ook meer zwart maar wat doffer..
Nu zou ik graag weten hoe je ze zo blinkend krijgt, mogen die gepoliert worden ofzo?
Of welke voeders mag ik gebruiken?
Ook, ik heb nog witte "stipjes" op mijn raamrubbers, hoe kan ik best hier te werk gaan voor deze af te halen?
(Iemand tip welke kunstof cleaner goed is?)
mvg,
 
Ik neem aan dat het gewoon zwart kunststoffen spiegelkappen zijn.
Daarvoor kun je een dressing gebruiken voor kunststoffen.
Wat veel gebruikt wordt is Trim Restorer van Poorboy's World.
Ook Carpro PERL schijnt goed te werken. Hiernaast zijn er nog wel een aantal alternatieven.
 
Spiegelkap + voet goed schoonmaken met bijvoorbeeld APC en een borsteltje. Uiteraad alleen als de spiegels ongespoten zijn. Dan kun je voeden met de spullen die Soepergrover al noemt, wil je langere bescherming tegen verkleuren en glans: Dodo Juice Trim Sealant kit Gloss, je hebt ook nog een matte variant. De rubbers kun je op dezelfde manier schoonmaken, daarna voeden met bijvoorbeeld Trim Restorer van Poorboy's World.
 
Dus polieren kan je niet met zo'n spiegels? Zijn volgens mij ongespoten, of door de jaren zo verbleekt?
Alleszins ze zijn nu echt net gespoten.. de man die de wagen polierde zij Novatio, iemand bekent met dit product?
Die Dodo Juice Trim Sealant Kit Gloss is wel prijzig niet?
 
Ongespoten plastic kun je niet polijsten, kan wel maar mooi word het niet :D

Hij is inderdaad prijzig de DJ trim kit, maar houd heeeeeel erg lang! Er is een review over geschreven, zoek maar eens op! Ik heb het zelf net gebruikt op de trims van een Safrane, werkt voortreffelijk moet ik zeggen :ja Met een flesje kun je echt heel veel doen, want ik heb zelf nog een kwart over! De Safrane heeft heel veel meters van ongespoten stootstrips en de dorpels zijn ook bekleed met onbespoten plastic.
 
Dus ik kan alles doen met Dodo Juice Trim Sealant kit Gloss en daarna Poorboy's World Trim Restorer of zie ik iets verkeert?
Is die DJ kit alleen ook goed genoeg?
 
Heb je de review wel goed gelezen?

Ik heb tot voor kort er helemaal niets aan gedaan. Wel is het zo dat na ruim 1,5 jaar de trims iets lichter beginnen te worden. Als ik er bijvoorbeeld met PERL Coat overheen ga, worden te de trims weer iets donkerder.

Even samengevat:

De Trim Restorer van Poorboys is een dressing, dat matig tot redelijk in de trims trekken en regelmatig onderhoud nodig heeft.

De Trim Sealant van Dodo Juice is een coating die je aanbrengt óp de trims. Deze trekt niet in het kunststof en heeft de eerst komende tijd weinig tot geen onderhoud nodig.