• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoudspakket voor een gedetailde auto

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
47
Hallo allemaal,

Constant wordt mij de vraag gesteld wat de klant nu kan doen om het behaalde resultaat van een gedailde auto te onderhouden. Sinds kort levert CC de Meguiars Brilliant Solutions New Car Kit, en dat voor € 50,-. Op zich een heel goede aanbieding maar ik weet dat ik bijvoorbeeld de Delirium boven de WaterMagnet inschaal. Omdat klanten nu eenmaal niet zelf zullen gaan polijsten raad ik ze vaker de NXT wax aan, mede vanwege de cleaners en fillers van dit product.

Maar wanneer ik de Delirium en de NXT wax zou aanraden en dan ook de andere producten los bestel, ga ik al gauw over het budget heen, mede door de hoeveelheden die je dan krijgt .:lol

Wanneer we een budget van € 50,- (goedkoper mag altijd) aanhouden, zou jouw aan te raden pakket dan ook zo uitzien?

Hier een overzicht van de producten in het pakket van Meg's:

Wassen:
Microfiber Wash Mitt
Meguiar's microfiber washandschoen houdt voldoende sop vast om de lak goed nat te houden tijdens het wassen. De zachte microvezels krassen niet, omdat de vezels veilig vuil en modder loshalen. De mitt kun je telkens weer wassen en opnieuw gebruiken.

Ultimate Wash & Wax 473ml.
Meguiar’s Ultimate Wash & Wax levert gemak en een topresultaat in één fles. Het is een zeer goede shampoo met een waxcomponent, zodat je niet alleen je lak reinigt, maar ook laat glanzen. Lekker makkelijk in één stap!

Water Magnet Microfiber Drying Towel
Droog altijd je auto na het wassen! Meguiar’s Water Magnet slurpt een hoop water op van je lak en is veilig voor het lakoppervlak. Je kunt ‘m steeds weer wassen en schoon opnieuw gebruiken, net als je wash mitt.

Beschermen:
Ultimate Wax 177ml.
Meguiars Ultimate Liquid Wax is de gemakkelijkste manier om een goede bescherming te geven aan nieuwe autolak. ThinFilm technologie zorgt voor supereasy aanbrengen en het kan ook in de volle zon aangebracht worden! Ultimate Wax geeft geen witte waas op trims en strips of bumpers. Daarnaast verkrijg je zo een ultieme glans en uitstekende water beading.

Soft Foam Applicator Pad
Gebruik deze applicator om de Ultimate Wax in een mooie, egale laag aan te brengen. Het zachte schuim krast niet op de lak.

Supreme Shine Microfiber Towel
Microfiber werkt het beste om op te poetsen! Gebruik Meguiar’s Supreme Shine Microfiber Towel om de overtollige Ultimate Wax af te nemen en de lak op te poetsen tot een mooie glans. De doek is zacht en mild op elk oppervlak en het laat geen pluisjes achter. (Machine)wasbaar en weer schoon te gebruiken.

Endurance Gel 177ml.
Lak is niet het enige dat bescherming nodig heeft. Neem Meguiar’s Endurance Gel om je banden te beschermen en ze zwart te houden. Blijft weken zitten, zelfs door de regen en wasbeurten!

Soft Foam Applicator Pad
Een tweede foampad is bijgeslotenom de Meguiar’s Endurance Tire Gel aan te brengen. Als je deze pad eenmaal voor je banden hebt gebruikt, dan mag je ‘m nooit meer voor je lak gebruiken. Zo houd je de bandengel van de lak en de wax van de banden!

Deze kit bevat:
Microfiber Wash Mitt (washandschoen)
Ultimate Wash & Wax (shampoo, 473ml.)
Water Magnet Microfiber Drying Towel (droogdoek)
Ultimate Wax (177ml.)
Soft Foam Applicator Pad (om de wax aan te brengen)
Supreme Shine Microfiber Towel (om de wax uit te poetsen)
Endurance Gel (bandengel, 177ml.)
Soft Foam Applicator Pad (om de bandengel aan te brengen)

Dat is een mooi lijstje/setje, zal ik ook eens voorleggen aan mijn 'klanten'! Want de meeste mensen vinden 10 euro al veel geld voor een wax! Met dit setje heb je toch veel middeltjes voor weinig geld.

Ik heb de Ultimate Wash & Wax en de water magnet gehad en vind deze twee nou net de mindere spullen van megs.
Wash en wax vanwege de tegenvallende reiniging en de water magnet vanwege de kwaliteit van de doek (begon na 2x wassen te rafelen). De geur van de wash en wax is ook niet een van de lekkerste, maar dat is uiteraard persoonlijk.

Ik heb trouwens het idee dat een wash en wax shampoo meer kwaad dan goed doet voor een pas gedetailde auto, dan bv wassen met een pure shampoo en nalopen met een qd.
Dit is echter op niks concreets gebaseerd en puur gevoelsmatig.

@DB9 Dat idee heb ik ook. Echter zijn deze spullen wel al beter dan de gemiddelde "Wash&Shine met spons" die de meeste mensen al hebben.

Als ik een pakket aanraadt met de Delirium, Natty's, Wash mitt, BtbM etc, gaat de rekening al snel naar 100,-, wat mensen dan weer weerhoudt dit te bestellen. Ik moet dus een compromis zien te vinden tussen het "Kruidvat wax en wash"pakket en de "Best of Carclean"...

Ik denk dat je hiermee al het een en ander bespaart...en er is kwalitatief weinig mis mee.

Cobra 'The Bone' Spons
Poorboys World Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
Mothers Wax California Gold Car Wash - 473ml

en dan

Poorboys World Natty's Paste Wax Blue - 235ml

Zit je net een euro boven de 50 volgens mij;)

Het "probleem" wat Mc Shine aanhaalt hebben we denk ik allemaal wel mee te maken.

Dit probleem heb ik voor mijn kennissen als volgt opgelost :
- Koop ipv kleine verpakkingen gallon verpakkingen
- Koop (bijv. door groupsbuy) een aantal lege flacons
- Koop wat etiketten die geschikt zijn voor je printer
- Maak wat leuke etiketten met een duidelijke manual
- Vul de flacons vanuit de gallons bij
- Etiketje erop en klaar

Dit doe ik al een tijdje op deze manier en dan heb je voor ruim onder de 50 euro :
- (Mequiars) shampoo
- (Mequiars) velgenreiniger (wel iets minder sterke dosering dan normaal ivm risico op invreten)
- (Poorboys) ruitenreiniger / detailerspray
- (Mequiars) wax

Mensen willen altijd voor een duppie vooraan staan en iedere euro die eraf kan moet er ook af.
Vaak laat ik dan zien wat een goede velgenreiniger al voor verschil maakt qua gebruik en resultaat en mensen zijn dan al vaak verkocht.

Na een detail raad ik de mensen wel altijd aan om bij een low budget supermarkt keten 2 nieuwe emmers te halen en deze alleen voor het autowassen te gebruiken en een goed(kop)e microvezelhandschoen en geen spons.
Overigens geef ik ook vaak een CC kaartje (die bij de bestellingen zitten) mee.

Super tip, Juffer!! Die gallon heb ik zelf al.. :)