• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ontharder regenereren?

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
allen, hoe moet ik in godsnaam mijn water ontharder regenereren??

ik heb die cartridge uit het apparaat gehaald, in een bak met water gestopt, en een scheut vaatwas machine zout erin gekiepert.

is dit goed? of heb ik het dan verkeerd begrepen?

danku alvast

*kuch* Omschrijving van de carclean webshop:

Dit waterfiltratiesysteem is de oplossing om water 'realtime' te ontharden. Met het systeem kan je je auto wassen en afspoelen zonder het risico op water- en kalkvlekken! Deze betaalbaar geprijsde tuinslangfilter gebruikt standaard grote herlaadbare filter cartridges en is aan te sluiten op een standaard tuinslangaansluiting.

Deze kit bevat zowel het filterreservoir als één onthardingscartridge. De kit wordt verder geleverd met een steun voor het bevestigen aan de muur, een sleutel om gemakkelijk de cartridge te kunnen vervangen en twee gangbare Gardena slangaansluitingen (1x in en 1x uit). De transparante behuizing is uitermate praktisch, in 1 oogopslag kan je zien wanneer je cartridge geregenereerd moet worden.

De onthardingscartridge heeft een onthardingscapaciteit van 500 liter. Daarna is het voldoende om de cartridge te regeneren door het 24 uur in een wateroplossing met onthardingszout te leggen. Na deze regeneratie kan je wederom 500 liter water ontharden. Keer op keer! Extra cartridges zijn los verkrijgbaar, zo kan je gemakkelijk de ene cartridge gebruiken terwijl de andere regenereert.

:-"

oke, danku allen

ik heb dat zout idd gekocht, alleen hadden ze die niet, alleen die van markant ofzo (vomar eigen merk) maar dat zal ook wel werken..

ik zet hem direct in een emmer!

Hoeveelheid zout is afhankelijk van de hoeveelheid water
Als de cartridge net ondergedompeld is, is dat voldoende
Neem een beetje lauw water en roer even. Het best is als er een klein handjevol korrels overblijft.
Dan is het water verzadigd en dan een nachtje liggen, klaar

Hans

Ik heb op 10 liter een half pak erin gegooid. Pakken Broxomatic zijn tegenwoordig te koop in 1 kilo verpakking.

Ik heb handwarm water gebruikt zodat de meeste korrels oplossen. Het klopt inderdaad dat er korrels niet oplossen.

tinus zei:
gewoon keukenzout heb ik altijd gebruikt; werkt goed.

Keukenzout en onthardingszout is in de basis het zelfde zout. Alleen omdat het onthardingszout niet voor consumptie word gebruikt is het wat minder geraffineerd ( gezuiverd) en in een veel grovere korrel.

Keukenzout is ook iets duurder daardoor.