• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onverwachte bijwerking

Freaky1975

Detailing rookie
17 mei 2008
296
0
Afgelopen weekend was ik m'n gebakkie een beetje aan het wassen, exterieur niet echt serieus, maar binnen in de auto valt altijd wel wat eer te behalen, dus: stofzuiger erdoor, stof van de kunststoffen oppervlakken af en nabehandelen met Mgs NXT Tech Protect (zo heet t geloof ik). Vervolgens kwam m'n buurman naar buiten met één of ander onbekend siliconenprutje, waarmee hij beweerde m'n kunststof delen buitenop de auto wel weer effe zwart zou maken. Hij deed een heel klein stukje op de voorbumper (bovenzijde is ongespoten), maar dat maakte dus nul indruk. Ik heel wijs: daar zijn veel betere spullen voor buurman. Ik pak dus zonder nadenken die interieurfinish en een zacht doekje. Aan 1 kant een spatbordverbreder en een deurlijst behandeld... Resultaat: 8-()) deed de buurman! :D

Wat nou het grappigste is, na een paar dagen (en een hele hoop regen) is uiteraard de vochtige glans verdwenen, maar het plastic is nog steeds donker, geen verwering meer te zien!!!! :weetniet

Heb ik nou bij toeval ontdekt dat dit spul ook voor "buitenplastic" goed geschikt is, of kan ik verwachten dat over een paar weekjes de boel gewoon weer "wit" is?

Geplaatst onder "interieur", maar had net zo goed onder "producttest" gekund geloof ik... ;)

Ik twijfelde nog over het aanschaffen van Black Wow of zo, maar ik geloof dat ik nu eerst dit maar es aankijk als het lang genoeg blijft zitten!

Groeten

Frank
 
Haha, altijd leuk zo'n reactie.. :D

Alleen probeer ik zelf meer indruk te maken om mijn buurmeisje ipv de buurman
 
Het staat op de fles dat het ook geschikt is voor exterieur plastic
 
Hoe heet dat spul ook al weer van Poorboys? Tim had ze niet meer maar deed m'n rubbertjes er even mee.
Heeeel weinig van nodig en bleef prachtig (nog 3x de auto gewassen daarna).
Flesje met doorzichtig spul, denk 500 ml.
 
Leuk verhaal! En het 'binnenspul' wil buiten ook wel werken hoor, alleen houdt het meestal iets minder lang. ;)
 
ladybug zei:
Hoe heet dat spul ook al weer van Poorboys? Tim had ze niet meer maar deed m'n rubbertjes er even mee.
Heeeel weinig van nodig en bleef prachtig (nog 3x de auto gewassen daarna).
Flesje met doorzichtig spul, denk 500 ml.

Zal wel Trim Restorer zijn denk ik, de Natural Look Dressing heeft een kleurtje...

Ga ik binnenkort ook eens wat spul van proberen... :ja
 
Sven S8 zei:
Zal wel Trim Restorer zijn denk ik, de Natural Look Dressing heeft een kleurtje...

Ga ik binnenkort ook eens wat spul van proberen... :ja

Als het voor de buitenkant is, dan ben je beter af met Trim Restorer.
 
De NXT Tech Protectant is niet speciaal voor buiten gemaakt, maar het werkt wel, het houdt alleen niet zo lang als de speciale trim producten.
 
Trim Restorer blijft inderdaad veel langer zitten en is erg zuinig in gebruik. Het effect is echter wel beter op deurrubbers dan op plastic bumpers e.d. (daar werkt 'ie ook goed, maar niet zo dramatisch als op de deurrubbers).
 
JPeG zei:
Haha, altijd leuk zo'n reactie.. :D

Alleen probeer ik zelf meer indruk te maken om mijn buurmeisje ipv de buurman

Helaas, geen leuk buurmeisje... :D En de buurvrouwen hier in de buurt: ehhhh ik zal maar zeggen dat die niet helemaal mijn smaak zijn... ;)
 
Ik zal morgen wel effe een fotootje maken van het verschil, in elk geval al heel erg bedankt voor de tips, ik weet in elk geval wat ik bij het volgende bezoekje aan Carclean kan aanschaffen... :cool:
 
Ik maak tegenwoordig mijn golf drie aan de binnekant schoon met de Meguiars Glasreiniger. Die blauwe in de jerrycan. Ik weet zo niet wat de preciese benaming is.

Voorheen maakt ik het dashboard schoon, en beschermde ik het met de profesioneel spul uit een autopoets centrale. Maar dat spul weerkaatste zonlicht, en was beetje vettig. Kreeg er wel een diepzwarte kleur van.

Met de Meg Glas Reiniger wordt het niet glimmend maar juist mat. Staat niet verkeerd, maar toch lijkt het wel f het het plastic beetje uitdroogt... Maar ach, bij gebrek aan ander spul gaat ik gewoon nog even door...
 
Een glasreiniger is ontvettend, dus niet geschikt voor je dashboard, mijn advies: niet daarvoor gebruiken. NXT Tech Protectant van Meguiar's voed het kunststof en glimt niet, ja de eerste 30 minuten, daarna nalopen met een MF en je hebt de natuurlijke look van je dashboard weer terug! :ja
Dat spul van de poetscentrale bevat waarschijnlijk siliconen, net als cockpit spray, is totaal ongeschikt voor dit soort dingen, het ligt op het dashboard en trekt er niet in, dus het glimt en stof e.d. blijft er lekker makkelijk op zitten.
 

Vergelijkbare onderwerpen