Verslagje van een dagje DAPtailen..
Helaas geen voor foto´s gemaakt..
Gisteren om 9:00 uur in de ochtend naar de wasbox gereden.
Gewassen met proefzakje Excalibur shampoo en washmitt(s), niet droog gemaakt. Daarna weer naar huis.
Als eerste kleien met flink stuk klei, Last Touch 1:1 en Meguiars Terry Towel. Had de LT voor test gemegd en in een 0,5L Fanta flesje gedaan met oude Dasty sproeikop erop. Ideale combi, lekvrij en werkt perfect!
Toen de SSR1 op witte pad en stukje getest. Viel ons wel op dat bij de RAV4 je best veel met de hand moet doen vanwege de vele kleine oppervlaktes.
Dus het werk mooi verdeeld, ik de grote delen met de DAP en mn wederhelft de kleinere delen met de hand.
Resultaat van SSR1 op wit was niet zo. Dit kon beter dus eerst met SSR2,5 op oranje de auto gedaan. Alles nabehandeld met SSR1 op wit en daarna nog eens Professional Polish op zwarte pad. Voor alles een Meguiars MF gebruikt.
Black Hole met zwarte pad, EX-P met de Ferm accumachine en zachte Megs (W9006?) Finishing pad. Na plm. 20 minuten uitgewreven met Meguiars MF. Tenslotte nog een laagje Collinite 845 met de hand erop gezet en na 30minuten met Meguiars MF uitgewreven.
Resultaat was een superglans!!
Ondertussen was het al 18:00uur dus moe maar voldaan de spullen opgeruimd, pads uitgewassen en om het uur nog even vanaf het balkon naar beneden gekeken voor een ^ momentje. :ja
Vandaag de trims aan de linkerkant gedaan met PB Trim restorer en rechts met Meguiars Trim Detailer. De Poorboys trekt veel sneller in, de Meguiars dekt veel beter lijkt wel. Even kijken hoe dat na paar dagen is..
Koplampen en achterlichten met Plast-X gedaan. Moest het wel nabehandelen met Spray&Wipe om de Plast-X strepen weg te krijgen. Op een of andere manier kreeg ik dat niet streeploos uitgewreven.
Banden in de Meguiars Endurance Gloss gezet en paar foto´s gemaakt.
Buitenkant is weer top, van de week de binnenkant eens aanpakken.
Opgevallen is :
- Polijsten met SSR = hele auto onder de witte troep
- Een scheut APC in halve emmer water is veel te veel maar de pads worden wel lekker schoon.
- De Hex Logic pads zijn steviger en dikker dan de LC/Monello pads.
- Het regent polish als je je machine al draaiende optilt
- Beetje Last Touch 1:1 op de pad voor je begint bevalt erg goed.
- Trims en rubbers eerst schoonmaken anders blijft het afplaktape niet zitten.
- Trim Detailer lijkt beter te dekken dan Trim Restorer
- Plast-X is bijna niet streeploos uit te wrijven.
- Bug Squash maakt in 1x korte metten met opgedroogde siliconenolie
- Sealant en wax breng je makkelijker en beter op met de hand
...en medebewoners die waarschijnlijk denken dat de glans overspringt als ze vragen of ze hun auto ernaast mogen zetten rofl
Helaas geen voor foto´s gemaakt..
Gisteren om 9:00 uur in de ochtend naar de wasbox gereden.
Gewassen met proefzakje Excalibur shampoo en washmitt(s), niet droog gemaakt. Daarna weer naar huis.
Als eerste kleien met flink stuk klei, Last Touch 1:1 en Meguiars Terry Towel. Had de LT voor test gemegd en in een 0,5L Fanta flesje gedaan met oude Dasty sproeikop erop. Ideale combi, lekvrij en werkt perfect!
Toen de SSR1 op witte pad en stukje getest. Viel ons wel op dat bij de RAV4 je best veel met de hand moet doen vanwege de vele kleine oppervlaktes.
Dus het werk mooi verdeeld, ik de grote delen met de DAP en mn wederhelft de kleinere delen met de hand.
Resultaat van SSR1 op wit was niet zo. Dit kon beter dus eerst met SSR2,5 op oranje de auto gedaan. Alles nabehandeld met SSR1 op wit en daarna nog eens Professional Polish op zwarte pad. Voor alles een Meguiars MF gebruikt.
Black Hole met zwarte pad, EX-P met de Ferm accumachine en zachte Megs (W9006?) Finishing pad. Na plm. 20 minuten uitgewreven met Meguiars MF. Tenslotte nog een laagje Collinite 845 met de hand erop gezet en na 30minuten met Meguiars MF uitgewreven.
Resultaat was een superglans!!
Ondertussen was het al 18:00uur dus moe maar voldaan de spullen opgeruimd, pads uitgewassen en om het uur nog even vanaf het balkon naar beneden gekeken voor een ^ momentje. :ja
Vandaag de trims aan de linkerkant gedaan met PB Trim restorer en rechts met Meguiars Trim Detailer. De Poorboys trekt veel sneller in, de Meguiars dekt veel beter lijkt wel. Even kijken hoe dat na paar dagen is..
Koplampen en achterlichten met Plast-X gedaan. Moest het wel nabehandelen met Spray&Wipe om de Plast-X strepen weg te krijgen. Op een of andere manier kreeg ik dat niet streeploos uitgewreven.
Banden in de Meguiars Endurance Gloss gezet en paar foto´s gemaakt.
Buitenkant is weer top, van de week de binnenkant eens aanpakken.
Opgevallen is :
- Polijsten met SSR = hele auto onder de witte troep
- Een scheut APC in halve emmer water is veel te veel maar de pads worden wel lekker schoon.
- De Hex Logic pads zijn steviger en dikker dan de LC/Monello pads.
- Het regent polish als je je machine al draaiende optilt
- Beetje Last Touch 1:1 op de pad voor je begint bevalt erg goed.
- Trims en rubbers eerst schoonmaken anders blijft het afplaktape niet zitten.
- Trim Detailer lijkt beter te dekken dan Trim Restorer
- Plast-X is bijna niet streeploos uit te wrijven.
- Bug Squash maakt in 1x korte metten met opgedroogde siliconenolie
- Sealant en wax breng je makkelijker en beter op met de hand
...en medebewoners die waarschijnlijk denken dat de glans overspringt als ze vragen of ze hun auto ernaast mogen zetten rofl