• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ook even voorstellen: Daniël

DeeKay

Detailing rookie
13 apr 2016
17
15
Hallo allen,

Mijn naam is Daniël en ik ben een trotse eigenaar van een mazda 6 uit 2008.

Voorheen zette ik de auto altijd in de was na een schoonmaakbeurt in de wasstraat. Nu na lezen op dit forum bij mij ook beter bekent als de krasstraat.

Na onlangs heb ik bij carclean van poorboys de volgende producten besteld:

Poorboys pina colada luchtverfrisser
Poorboys natural look dressing
Poorboys superslick and suds ( iig de winter shampoo)
Poorboys liquide blue nattys wax

Sinds mijn nieuwe mazda was ik de auto zelf. Vandaag issie weer gewassen. Enige nadeel dat je dus alle imperfecties ziet :(

Maar ik zit er aan te denken om binnenkort de dap 900v3 powerpack te bestellen.

Ik heb al het 5 stappenplan gelezen en wil dit dus binnenkort gaan uitvoeren. Echter had ik nog een vraag aan de experts hier. In hoeverre is een ontvetter echt perse nodig na de polish? Want alleen de set is al redelijk aan de top van mijn budget.

Hieronder een foto van mijn mazda:

e2c93dd2272c20dd1180ecea1e254ca5.webp

Groetjes Daniël

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Ontvetten zorgt er vooral voor dat je kunt zien wat je hebt gedaan. Als je niet ontvet Ullen de olieen de krasjes tijdelijk opvullen en zie je het later pas als je denkt klaar te zijn. Je kunt wel goedkoop doen door of een flesje Gyeon Prep of zelf maken. De basis van ontvetters is IPA en demi water.

Dank jullie allen, ik zal eens kijken naar de prep. Gaat zoiets lang mee? Of kun je er wel een tijdje mee vooruit?

Met een literfles deed ik enkele auto's uitgebreid ontvetten en daarnaast ben ik veel te gulzig, haha!

Met een 500ml flesje zal je voorlopig vooruit kunnen. Simpelweg wat sprays op je doek spuiten en panelen afnemen.

Greetz

Dank jullie. Mijn vrouw heeft ook dezelfde telefoon alleen wij hebben de kleuren omgedraaid

Ik zag net op de facebook van carclean dat krasjes bij de deurhendel last weg te krijgen zijn met de dap?

Hoe kan ik een beetje beoordelen of ik krasjes er wel of niet uit krijg?

Edit: ps weet iemand hoe hard en of zacht de lak is van mijn type mazda?

Gr Daniël

Laatst bewerkt:
Welkom en veel detail-plezier gewenst!

Krasjes bij de deurhendel(s) verwijderen is o.a. afhankelijk van:
- hoe diep zijn de krasjes (voelbaar met je nagel = te diep)
- hardheid van de lak (in jou geval denk ik dat de Mazda een medium hardheid heeft, maar een testspot zal dat uitwijzen)
- handmatig of machinaal polijsten

Je kunt rond een deurgreep met een Cone werken. Maar ook kun je die plekken handmatig aanpakken. Vaak net wat veiliger en gecontroleerder aanpakken van zo'n plek.

Ok dank jullie voor jullie antwoorden. De dap900v3 powerpack is besteld! Was een cadeautje van mijn vrouw. Ik ben benieuwd.

Volgende heb ik extra besteld:

Poorboys spray and wipe ( ik heb nog meguairs clay liggen)
Poorboys APC voor het motorcompartiment en de stoelen

En op aanraden heb ik ook de Geon prep besteld voor het ontvetten na het polijsten!

Goed bezig DeeKay.
Misschien nog ergens een paar (plastic) kwasten regelen om met de APC te gebruiken...
Dat wordt lekker werken op je auto met die DAP!